Stof tot nadenken... Diesel blijven of naar benzine..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaRco2

Forumguru
Voor de motor niet, maar met die 10k km zit je - in NL althans, ik weet niks van Belgische prijzen en taksen - toch wel flink onder het omslagpunt waarbij het financieel niet aantrekkelijk meer is om diesel te rijden.

Wel heel veel. Met mijn persoonlijke situatie was het ruim 4 jaar geleden met 60.000 km/jaar op het randje (5 jaar gebruiksduur, dus lang zat!) met de 2.0TDI in exact dezelfde uitvoering.

Alleen rekenende ik voor de benzine 1:14 wat in de praktijk meer richting 1:19 ging dus het verschil nog groter?

Buiten het feit dat het agrarische geluid niet echt prettig is, ben ik blij dat ik met - vorig jaar 13.000 km/jr en dit jaar maar weinig meer - het huidige kilometrage niet aan een onverkoopbare diesel vast zit.

Dusdanig weing in gebruik dat het beestje soms weken stil staat en er nu (foei, moet nodig weer een detailbeurtje doen met de DAP900) zelfs mosverschijnselen zijn.
 

Tuner111

Forumguru
de must have opties : Canton, DCC, pano dak, Pack RS Comfort, Pack RS GPS Traveller, blind spot, acc 160 met speedlimiter, Achteruitrijcamera, Verduisterde ruiten 95%, auto koffer (indien er een combi komt)

opties die leuk zijn: park assist, verwarm stuur :)
 

philippe bakker

Forumguru
de must have opties : Canton, DCC, pano dak, Pack RS Comfort, Pack RS GPS Traveller, blind spot, acc 160 met speedlimiter, Achteruitrijcamera, Verduisterde ruiten 95%, auto koffer (indien er een combi komt)

opties die leuk zijn: park assist, verwarm stuur :)
Park assist ... rijdt 1 van uw babes ermee ?
 

leon-cupra

Forumguru
de must have opties : Canton, DCC, pano dak, Pack RS Comfort, Pack RS GPS Traveller, blind spot, acc 160 met speedlimiter, Achteruitrijcamera, Verduisterde ruiten 95%, auto koffer (indien er een combi komt)

opties die leuk zijn: park assist, verwarm stuur :)
je gaat dus tegen je verkoper zeggen: vink maar alle opties aan :D
 

leon-cupra

Forumguru
Dat je gelijk hebt Bram, lekker zelf samenstellen i.p.v. een afgeragde demo aanschaffen :thumbsup:
afgeragde demo :pieker:
Als deze demo van 5000km niet tegen testritjes kan, zou ik toch een ander merk kopen.
K weet niet hoe lang jij moet sparen voor 6.000 bijeen te krijgen, maar wij redelijk lang. Vind 6.000euro toch een mooi argument om een "afgeragde" demo te kopen :pieker:
 

philippe bakker

Forumguru
afgeragde demo :pieker:
Als deze demo van 5000km niet tegen testritjes kan, zou ik toch een ander merk kopen.
K weet niet hoe lang jij moet sparen voor 6.000 bijeen te krijgen, maar wij redelijk lang. Vind 6.000euro toch een mooi argument om een "afgeragde" demo te kopen :pieker:
Ik zou daar ook geen schrik van hebben
 

ertromp

Forumguru
afgeragde demo :pieker:
Als deze demo van 5000km niet tegen testritjes kan, zou ik toch een ander merk kopen.
K weet niet hoe lang jij moet sparen voor 6.000 bijeen te krijgen, maar wij redelijk lang. Vind 6.000euro toch een mooi argument om een "afgeragde" demo te kopen :pieker:
En die "testritjes" met een demo RS hoe denk je dat die er uit zullen zien :pieker:
Dat zal niet wachten zijn zoals het gros van de liefhebbers hier dat de olie in het blok goed warm is. Prachtig toch om bij de dealert om de hoek gas er op te zetten ;) Succes met zo'n afgeragde ........ oh sorry ingereden auto
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan