Nu ook een Fabia 1.

turboturbo

Forumguru
Mooi resultaat! Die middenarmsteun is zo te zien pasvorm?

Origineel gaat de steun dacht ik onder de middenconsole door in een soort stalen frame. Daarbij hoeft dacht ik niet geboord&geschroefd te worden in het plastic.
 

Hakar

Donateur
@Cordoba
Ik heb inmiddels via mail en telefonisch contact gehad met Vagtechniek.
Webshop hebben ze niet meer, om redelijk bekende redenen.
Indien ze je kunnen helpen doen ze het graag.

In mijn geval de raamdorpeltjes opsturen leek Thijs geen goed plan omdat deze nogal fragiel zijn.
Denk aan jouw ervaring destijds.
Dorpeltjes bij de dealert in Groningen besteld.

Naschrift. 17-03-2018 00.30 uur.
Overigens verliep dat bestellen van die dorpeltjes en een rubberen dopje wel heel erg vloeiend.
Had de voorgaande nacht (tijdens nachtdienst) een mail gestuurd met de vraag of men dat kon leveren en of bezorgen, tegen welke prijs, zowel voor afhalen als verzenden.

Eerste reactie was vandaag besteld morgen in huis plus 5 keer een opsomming van prijs. Geen verzendkosten vermeld.

Toen ik de oogjes voor mij vroeg in de morgen had uitgewreven, had ik zoiets van dan kan ik het zeker ook direct wel ophalen.
Reactie was, nee u kunt alleen afhalen.

Dus ik zo van, Dan kom ik het morgenochtend wel halen na mijn nachtdienst, kom toch zo rond 8:45 uur langs het bedrijf. (ze zijn om 9.00 uur open)

Reactie, kunt afhalen tussen 9.30 en 12.00 uur.

Ik had amper geslapen, maar die gasten waren echt nog niet wakker:sleep:

Het is dat ik er anders de wereld voor uit moet, en na vannacht eerst geen nachten meer hoef, en de dorpeltjes graag wil hebben zodat ik ze kan monteren als ik het er aan toe heb, maar anders had ik ze in Nuenen besteld en zelf opgehaald.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Mooi resultaat! Die middenarmsteun is zo te zien pasvorm?

Origineel gaat de steun dacht ik onder de middenconsole door in een soort stalen frame. Daarbij hoeft dacht ik niet geboord&geschroefd te worden in het plastic.

Die steun is pasvorm ja, zie foto van de sinterklaascadeautjes.
Daar rechts bovenaan zie je een beker met daarop de tussenplaat.
Die beker in de bekerhouder plaatsen, vier schroefjes vastdraaien, en dan verder opbouwen.

Origineel is misschien mooier vanwege het niet hoeven boren en schroeven, maar ook een stuk duurder.
En omdat wij er van uit gaan dat de wagen na ons niet meer gebruikt gaat worden durven we hier en daar wel een gaatje te prikken.
 

Hakar

Donateur
Update vandaag besteld morgen niet in huis, ook niet bij de dealer.

Vanochtend na de nachtdienst maar even bij een collega nagezeten om de tijd te overbruggen die ik nog had om bij de dealer te komen.
Kom om 9.20 bij de dealer.
Ik. Goedemorgen ik kom mijn bestelling ophalen.
Medewerker Dealer. Op wiens naam?
Ik. Nou op mijn naam.
MD. Oh dat heb ik niet gezien tussen de orders die ik net heb verwerkt. Heeft u misschien op kenteken besteld?
Ik. Ook dat ja, en chassisnummer is er ook bij genoemd.
MD. Waar ging het om?
Ik. Vier dorpeltjes en een dopje van een Fabia.
MD. Ik zal even kijken of het misschien in het systeem staat...
Ik denk. De goed opgeleide jeugd kan echt niks meer zonder systeem, ik had de indruk dat hij geen weet had hoe het er uit moest zien.
MD. Nee er staat niks in het systeem op uw naam of kenteken.

Mijn tenen waren al zeer krom getrokken, en mijn klompen stonden op scheuren.

Ik. En nu?
MD Tja ik kan het in uw bijzijn bestellen, ze zijn wel in Leusden op voorraad.
Ik. Ja maar waarom is het hier niet?
MD. Ik denk dat mijn collega een fout heeft gemaakt.
Ik. Nee hij heeft zijn werk niet ged gedaan.
MD. Tja, dat weet ik niet. Zal ik ze maar bestellen?
Ik. Ja doe maar joh, kom ik ze maandagochtend ophalen.
MD. Dat gaat niet, we krijgen het pas in de middag binnen.
Ik. Stuur het dan maar op.
MD. Dat gaat niet, wij mogen niet verzenden.

Klompen had ik ook al niet meer aan, die waren niet gebroken, maar geëxplodeerd.

Na uiteindelijk akkoord te zijn gegaan met het bestellen de toko verlaten.
heb nog wel gevraagd of ik het hele spul dinsdag ook op kan halen.
Warempel dat kan!

Heb maar niet gevraagd of ik dan ook vier dagen later kan betalen wegens het leveren van een wanprestatie.
MD had daar vast geen antwoord op gehad, want dat staat niet in het systeem.

Bij thuiskomst een blije PON aangetroffen, die maar even uitgelaten en anderhalf uur later dan normaal mijn bed in gedoken.
Nu de teleurstelling over het gebeuren een beetje kwijt, maar leuk vind ik het nog steeds niet.
 

Hakar

Donateur
Vandaag in het zonnetje luchtfilter, interieurfilter preventief vervangen, nieuwe gasveertjes voor de achterklep geplaatst, en last but not least, de nieuwe matjes op de vloer gelegd.

Morgen als het goed is de buitenste raamdorpeltjes ophalen bij de dealert.
 

Hakar

Donateur
Vandaag bij de dealert in Groningen geweest.
Geen magazijn meneer met een J op zijn blouse gezien, en ook geen meneer met een L op zijn blouse die mij zaterdag te woord stond.

Wel een vrolijke Frans, eentje van het type, I will make your day.

Was binnen vijf minuten de toko weer uit, en had al genoeg gelachen voor vandaag.
Reed met 4 dorpeltjes en een dopje met een glimlach naar huis.

Het is maar goed dat er ook zulke mensen bij de dealert werken. :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Stripedkrijn

Forumguru
@Hakar: Ha!! Ik ken dat gevoel. Meestal krijg ik het als ineens, zonder dat je het verwacht, iets geweldigs gebeurt in de serviceverlening. Dat kan gewoon in een xyz suup gebeuren maar veel vaker bijvoorbeeld in de plaatselijke Welkoop; daar waar iedereen iedereen kent.
Ik kreeg het heel vroeger ook als ik als kindje bij de slager weleens een plakje worst kreeg. De standaardwoorden bij die gebeurtenis waren steevast: "Blief jij wel een plakje worst??" Je hoopte stiekem natuurlijk altijd op dat cadeautje, maar er was geen enkele garantie of je het wel kreeg.
Intens gelukkig wordt een mens als die ineens weer datzelfde gevoel krijgt. In dit geval door Vrolijke Frans! Het is eigenlijk een verkapte Pawlov reactie. Maar ook: Wie goed doet, goed ontmoet! En het is opvallend dat de meeste mensen onfeilbaar het verschil voelen tussen echte en gespeelde vriendelijkheid. :jaja:
Ik heb nog geen dorpeltjes maar ik overweeg de aanschaf daarvan. Staat wel chique natuurlijk. Ook nog steeds geen nieuwe matjes gekocht trouwens. Ik zoek matjes met Škoda logo in kleur natuurlijk maar ik heb nog steeds niks fatsoenlijks gevonden. Eens kom ik ze tegen!!
 

Hakar

Donateur
Vanavond op weg naar huis, even bij 2 filialen van Lidl gekeken.
Met ingang van morgen weer krikken in de aanbieding.
Laat ik bij filiaal 2 nou tegen die krikken aanlopen.
(#$@&*(()&%))**):banghead::banghead:
Maar goed, na bijgekomen te zijn van de eerste pijn, maar eentje onder de arm genomen.
Vrouwlief had meegelezen op het forum, en gezien dat @Cordoba en @darkprojectx elk een krik in de achterbak hadden geplaatst.
Vond ze er wel goed uit zien, en leek haar ook wel wat.
Ze is best technisch, heeft dus wel een beetje een idee waar ze het over heeft als ze zegt; "met zo'n krik red ik me wel, maar met zo'n onding wat er standaard bij auto's wordt geleverd is het een crime".
Verdere technische kennis die ze heeft is dat ze de auto met de contactsleutel kan starten.:jaja:
Tevens kan ze een kettingkast van een oude Batavus fiets sneller monteren, dan ik hem kan demonteren, en hij slijt nadien niet aan.:bloemen:
Ondertussen thuis ook nog een Chinese vervanger voor de pookknop + laars ontvangen, en van een demontagebedrijf een goede gebruikte luchtrooster voor de linker uitstroomopening.
Volgende projectjes worden dus de krik een plaatsje geven in de piepschuimen bak in het achteronder.
De pookknop vervangen, en luchtrooster vervangen.
En als het wat warmer in de lucht wordt, en daarmee wordt het ook prettiger om wat langer buiten te zijn en aan de auto te werken, de raamdorpeltjes vervangen.

IMG_20180321_201749.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@Hakar Ik heb er ook een rubberblok bij gekocht voor de krik. Het rubberblok heb ik aan de bovenkant een V ingezaagd, waar de richel aan de onderkant van de auto in valt (dezelfde richel als die de standaard krik gebruikt). Aan de onderkant heb ik met de 7-gaten zaag een gat van een aantal cm's diep in gemaakt, dat gat dient om de hefschotel van de krik in te laten vallen: zo schuift het blok nooit van de krik, en komt de krik + rubberblok laag genoeg om er makkelijk onder te passen. Rubberblok kostte iets van 15-20 euro bij een automaterialenzaak, ik zal nog wel een paar foto's plaatsen (foto's heb ik op mijn telefoon staan).
 

peterhuppertz

Forumguru
ze zegt; "met zo'n krik red ik me wel, maar met zo'n onding wat er standaard bij auto's wordt geleverd is het een crime".
En ze heeft gelijk.
Precies die krik heb ik ook. Van mijn lief gekregen omdat ik zelf de zomer/winterbandenwissel doe. Met deze krik, en een luchtsleutel, is dat zo gepiept.
 

Hakar

Donateur
@Cordoba Tip van dat rubber. Ik gebruikte tot nu toe altijd hout.

@peterhuppertz Het kwam echt door de plaatjes van @Cordoba en @darkprojectx dat ze een nieuwe krik in de Fabia wilde.
Dat vond ze allemaal zo netjes.

Ik heb er namelijk een paar anderen krikken in bezit, en heb iets geërfd van mijn ouders, namelijk ëerst bruuk'n waj al hebt".
Bijdie is de originele kleur helemaal niet te herkennen.
( maar die zijn ook overal, onder alle omstandigheden gebruikt, in de landbouw, autocross, motordemontage, en al wat dies meer zij. Veel kleuren van de regenboog opgedaan in de loop der jaren)
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ik heb zelf ook iets dergelijks. Loopt op 12v en is gebruikt o.a. bij krukasmoer bij distributieketting verwisselen Fabia en lossen van diverse vliegwielen bij bb motortjes. En ja, ook bij wielen verwisselen
 

Hakar

Donateur
Pookje met laars vervangen.
Oud

IMG_20180322_123902.jpg


IMG_20180322_123913.jpg



Oud en nieuw samen

IMG_20180322_124403.jpg


IMG_20180322_123902.jpg

Nieuw

IMG_20180322_124943.jpg

IMG_20180322_124943.jpg


En voor de oplettende forumleden, het draad wat u ziet liggen is niet om boormachines en of haakse slijpers van stroom te voorzien, maar van een blowertje om wat warmte in het interieur te brengen, waardoor hopelijk de wat oudere kunststof delen wat soepeler worden.
Is blijkbaar gelukt, alles is zonder kleerscheuren gegaan.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Het gevolg van de gebroken lamellen in het luchtrooster had natuurlijk een oorzaak.
De oorzaak is hier te zien, het verschil in de uitvoering van de bedieningsbrug binnen het rode kader en buiten het rode kader zijn hoop ik duidelijk genoeg zichtbaar.

IMG_20180322_1410441.jpg


IMG_20180322_1410441.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan