Nu ook een Fabia 1.

Hakar

Donateur
@EdK, schoonmoeder kan al jaren niet meer mee, maar dat wist je niet, dus neem ik je ook niet dadelijk :)

Die aanhanger is er zelfs eentje met dakrails

Aanhanger.jpg


Aanhanger.jpg
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Vandaag de bezorger van Postnl gemist. Komt normaal altijd aan het einde van de opgegeven tijd, was vandaag precies op begin van aangegeven tijd langs geweest. :cry:

Had vier doosjes met onderdeeltjes en luxe dingetjes voor Fabje in zijn wagen.
Moet nu verplicht wachten tot morgen :banghead:
 

Hakar

Donateur
Okay jij je zin

Luchtfilter voor de motor
Koolstof interieurfilter
Ruitenwissers voor voor en achterzijde
Gasveertjes voor de achterklep.
Een meuk aan lampjes welke ik nog niet uit eigen voorraad in de Fab kon leggen
Een aftermarket middenarmsteun.
Vloermatten.
 

Hakar

Donateur
Nee hoor, niet alles bij Ali.

Ik gun de Nederlandse ondernemers ook wat.
Heb zelf goede ervaringen met Carpartsdirect.nl
Misschien niet zo'n uitgebreid aanbod als mijnautoonderdelen.nl of winparts.nl , maar zowel een Pug 205, Pug 106 en een Daihatsu Cuore altijd direct de juiste onderdelen ontvangen.

Met deze toko is het wel zo dat je niet alles bij hun kunt kopen.

Zo zoek ik nog de waterkering voor de voor en achterramen aan de zijkant.
Onderdeelnummers heb ik inmiddels al.
Ik weet dat @Cordoba ze eens heeft vervangen, en besteld bij Vagtechniek.
Voor zover ik weet is Vagtechniek nou niet direct een postorderbedrijf, dus nog even zoeken naar alternatieven.
 

Cordoba

Forumguru
@Hakar Vagtechniek heeft ook een webshop, en je kan het dus (tegen verzendkosten) laten opsturen. Bij mij hebben ze er in eerste instantie ook één op moeten sturen (later geleverd door hun leverancier), maar de pakketboer had deze gebogen, met als gevolg dat er een knik in zat. Deze is later trouwens kosteloos door Vagtechniek vervangen. Ik heb overigens alleen de strips aan de buitenzijde vervangen, niet die aan de binnenkant. Met de partnrs., kun je ook kijken of er een automaterialenzaak in je omgeving is, of een dealer die het voor een nette prijs kan leveren.
 

Hakar

Donateur
@Cordoba Dank voor de verwijzing.
Ik had inmiddels uit diverse topics in diverse onderwerpen al naar voren gekregen dat Vagtechniek Nuenen wel een prima adres is om met je auto naar toe te gaan.
Ik had ook al een paar keer hun website bezocht, zoekend naar een webshop.
Helaas nog niet kunnen ontdekken.

Wel een verwijzing naar een webshop van Vagtechniek via facebook, maar laat dat nou net iets zijn waar ik niet aan doe.
Mocht je een link hebben buiten facebook zie ik hem uiteraard graag.

Dealer is uiteraard ook een optie, hoewel die dus bij het leveren van de module de indruk gaven zich niet heel erg in te spannen voor een onderdeel van een wagen van 13 jaar oud, die ook nog eens niet bij hen was aangeschaft.
Hoewel ze dan wel weer netjes antwoord gaven op mijn vraag of het normaal was dat de levering van die module zo lang in beslag kon nemen, terwijl ik niet degene was die hem had besteld.

Edit, de onderdeelnummers heb ik al, mede dankzij dit forum nu 2 online catalogi bij de hand.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Het enige wat ik met facebook doe: alles verwijderen waar facebook opstaat. :D

Ik zie inderdaad dat de webshop niet meer op site is te vinden, mogelijk dat er een probleem is met de levering van onderdelen (in het verleden haalden ze veel onderdelen buiten Nederland, vanwege de prijs en het niet of zeer langzaam leveren via de Nederlandse importeur). Zo was er een aantal jaren terug ook een speciale webshop (van een andere eigenaar/ander bedrijf) die alleen maar VAG-onderdelen verkocht, tegen een veel lagere prijs. Op het moment dat die webshop echt groot genoeg was, om van betekenis te zijn, werden de onderdelen-toevoerkanalen van dat bedrijf drooggelegd, zodat die webshop uiteindelijk van de markt is verdwenen. Dit is een typisch voorbeeld van hoe vanuit de dealerorganisatie/importeur/VW-AG op twijfelachtige wijze concurrentie de nek wordt omgedraaid. Hakar, mijn advies is om gewoon contact op te nemen met Vagtechniek (via email of telefoon) en je vraag om onderdelen daar neer te leggen. Dan zul je vrijwel zeker binnen 24 uur antwoord hebben compleet met de kosten voor de betreffende onderdelen.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb destijds een melding gezien dat vagtechniek de webshop moest sluiten ivm juridische problemen. Het mocht niet meer (van VAG en/of de importeur) als ik het goed onthouden heb.
 
Laatst bewerkt:

ronru

Lid
Hoi Hakar.

Feli met je mooie Skoda (of nee, die van je vrouw). Met heel veel plezier je berichten en reacties gelezen. Geweldig zoals je reageert en schrijft. Volg dit met plezier.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Super dit allemaal te lezen! Betreft die laatste foto: het lijkt wel Sinterklaas met al die pakjes.
Nieuwe matjes lijken mij trouwens ook wel wat. Ik ga binnenkort ook maar eens op jacht om mijn Faab wat op te leuken.
Helaas heeft de koppakking van mijn 1.4 8V het eind vorige week begeven zodat een bezoek aan de garage noodzakelijk is.
Koelvloeistof verlies en drukopbouw. :cry:
Omdat ik geen overdekte sleutelplaats meer heb wordt deze klus dus uitbesteed.
Maar resumerend: dat eerste type Fabia blijf ik nog steeds een zeer fraai ontwerp vinden. Het is tof te lezen dat er zoveel mensen zijn die dit, gezien de aandacht en verzorging die deze koetsjes krijgen, kennelijk ook vinden.
De latere versies Fabia werden naar mijn smaak steeds karakterlozer. Ik las ergens dat de ontwerper van de Fabia 1, direct na Skoda, naar RR is gegaan en daar een van de laatste ontwerpen zou hebben gemaakt.
En inderdaad: de latere types RR lijken wel wat op de Fabia 1. :jaja:
 

Hakar

Donateur
Vandaag de moeite genomen om de armsteun met opbergvak te installeren.
Eigenlijk zeer eenvoudig, alleen de schroefjes van de tussenplaat waren een beetje lastig aan te draaien.

Grondplaat in originele bekerhouder van de console plaatsen, net voor de achterste asbak. Vier gaatjes in de console voorboren met 1,5 mm en vier schroefjes onder in de beker er in draaien.
IMG_20180316_140736.jpg

IMG_20180316_140724.jpg


IMG_20180316_140736.jpg


Tussenplaat aan armsteun bevestigd met bijgeleverde schroef (niet zichtbaar).
Tussenplaat met armsteun in de grondplaat plaatsen.

IMG_20180316_141316.jpg


IMG_20180316_141316.jpg


Voorste schroefjes voor bevestiging tussenplaat inschroeven en armsteun naar horizontaal zetten om daarna de twee achterste schroefjes te in te draaien. Kost wat moeite, want de ronding van het scharnier zit in de weg......
Afdekdopjes er in en klaar.

IMG_20180316_141316.jpg


IMG_20180316_143132.jpg


Daarna opbergvakje showen :jaja:

IMG_20180316_143140.jpg


IMG_20180316_143140.jpg
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Ook de nieuwe ruitenwissers gemonteerd, maar geen foto's van gemaakt, kan toch iedereen?
Matjes wachten we nog even mee, die zijn zo nieuw dat het zonde is om ze met het komende noodweer direct al nat en vuil te laten worden.
Vrouwlief moet de komende drie nachten nog met de auto op pad.......
 
Bovenaan Onderaan