Nu ook een Fabia 1.

Cordoba

Forumguru
Ik vind het een dubieuze als de behuizing van de chip is beschadigd: die 10-secondenlijm kan veel schade aanrichten aan de chip als iets van zuur of loog aan de basis van de lijm zit, verder vraag ik me af of electrische geleidende lijm geen killer is voor de chip. Probleem is dat dit waarschijnlijk zeer lastig is uit te zoeken, je kun nog overwegen om een stukje plastic folie over de chip te leggen, en dat te verlijmen en daar wat lijm op te leggen als mechanische bescherming. Bij de laatste optie wel opletten dat er geen lijm op het beschadigde deel van de chip komt.
 

Hakar

Donateur
Iets ver achter in mijn hoofd heeft dit waarschijnlijk ook gedacht, en me ervan weerhouden om het er maar klakkeloos in te laten lopen.
Aangezien ik hier nu genoeg behuizingen van sleutels heb ligen, een beetje experimenteren met wat opvulling en uitvinden hoe dat te zekeren valt zonder dat er zuren van een lijm bij de chip kunnen komen.
 

Hakar

Donateur
Gisteren een nieuwe sleutel met printplaat voor AB, en transponder chip binnengekregen na bemiddeling van Ome Ali.

Voor alle duidelijkheid, met de transponder chip ga ik voorlopig niets doen.
Dit stukje heeft dus alleen betrekking op het synchroniseren van de sleutel.
Ik noem het dan ook, opdat wanneer iemand gaat zoeken naar de trefwoorden synchroniseren of inleren of sleutel of afstandbediening, en voor het gemak ook nog even AB, het mogelijk kan gebruiken bij aanschaf van een nieuwe afstandbediening.

Nieuwe afstandbediening inleren.

In eerste instantie werkte het inleren van de afstandbediening niet, terwijl ik de instructies volgde die in het boekje van de Fabia 2005 vermeld staan, op pagina 48.

Dus even terug naar hier, en het forum even doorspitten op topics die hier betrekking op hebben, en die ik op volgen had gezet.

In de geschiedenis van het forum kwam ik een bericht tegen, welke verwees naar een reactie van @Monteurtje.

Deze beschrijving gevolgd, en het werkte.

Methode nieuwe afstandbediening inleren / synchroniseren van monteurtje.
Sleutel 1 in contact en op contact
Deuren sluiten.
Sleutel 2 in portierslot.
Op slot draaien.
Terug in middenstand en 2 of 3 keer op knopje van afstandsbediening drukken.
(Ik doe altijd 3x en knopje op slot.)
Auto van slot doen.
Sleutels omwisselen. Dus sleutel 2 in contact en op contact. En sleutel 1 in portierslot.
En dan alles herhalen.

En het werkte! :yeah:
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@Cordoba. De oplossing die ik heb toegepast komt redelijk overeen met wat jij voorstelde toen ik over de lijm en 10 seconden begon.
Stevig plastic zakje genomen.
Daar een stuk vanaf gehaald.
Die een beetje dubbel gevouwen en over het gat van de chip in de sleutel gelegd.
Andere helft (deksel) van de houder er op gedrukt .
Dit ging al redelijk zwaar, en daarom gelijk weer de deksel er af gehaald.
Plastic was behoorlijk in de houder van de chip geduwd.
Toen voorzichtig met een klein vlammetje het overtollige plastic weg gesmolten.
Deksel er weer op en klaar.

Heb nu nog een buisje met chip over, maar wellicht gaat die nog ingeleerd worden, heb ik in geval van erge nood eentje klaar liggen voor gebruik.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Hakar Ik heb even niet meer helder hoeveel chips/sleutels je hebt ingeleerd, maar volgens mij kun je maximaal 3 sleutels ingeleerd hebben. Op het moment dat je nummer 4 inleert, wordt één van de voorgaande sleutels gewist (ik denk nr. 1 maar ben daar niet zeker van).
 

Hakar

Donateur
@Cordoba Ik kreeg 2 sleutels meegeleverd met de auto.
Van eentje bleek later de AB het niet te doen, en het uiterlijk van beide was niet om aan te zien.
Vanwege uiterlijk en mogelijk allerlei biotopen die in en rond de behuizing zouden kunnen ontstaan of al aanwezig waren, twee nieuwe behuizingen gekocht.
Later bleek de AB het met een nieuw batterijtje nog steeds niet te doen.
Chip één over kunnen zetten naar nieuwe behuizing samen met de AB module en sleutelbaard, en alles werkt perfect.
Chip twee ging glazen buisje kapot na waarschijnlijk te korte inweek tijd.
Van deze sleutel de baard weer terug gezet, en het gedeelte met baard en chip in gebruik gehouden in combinatie met nieuw gedeelte voor de knoppen en de AB print.

Voor zover ik weet, zijn er twee AB en twee chips 9of zijn het chippen?) ingeleerd aan de auto.
De nieuwe chip ligt nog braaf in een zakje te wachten, en gaat mogelijk nog ingeleerd worden.
 

Cordoba

Forumguru
Dan heb je geen probleem Hakar, nummer 3 kun je gewoon inleren, als er ooit een andere sleutel is ingeleerd, zal die het niet meer doen als jij jouw 3 sleutels hebt ingeleerd.
 

Hakar

Donateur
Vandaag de Fab voorzien van nieuwe deurlikkers zoals @turboturbo ze noemt.
De voorste volgens de instructies zoals ooiteens door @Cordoba beschreven.
De achterste waren ook niet zo'n probleem, werkte net zo als de voorste, met enig verschil dat die van de achterdeuren met twee kunststof clipjes aan de deur geborgd zitten.
Het is weer mooi zwart onder het raam, en nog beter, geen bijgeluiden meer tijdens het openen en sluiten an de ramen.
@Cordoba bedankt voor de heldere uitleg in jouw topic.
 

Hakar

Donateur
Gekeken, en kom er na vijf minuten achter dat ik naar een elektrisch bedienbaar achterraam heb zitten kijken.:sterretjes:
Heb ik toch niks aan? :arghh:
Bij mij werken de achterramen met een slinger. :angel:

Maar goed, ik heb WD40 in huis, en een tandenborstel.
Rainx zal we ergens te koop zijn.
Compressor staat in de garage, dus wie weet ga ik mijn voorramen die wel elektrisch bediend zijn wel eens opvoeren.
 

Hakar

Donateur
De Fab vandaag voorzien van een rubberen mat in de kofferruimte.
Had er al een poosje naar gezocht, en natuurlijk had ik een nieuwe kunnen kopen.

Kwam hem tegen via op MP, en voor het prijsje kon ik hem niet laten liggen in Assen.
 

Hakar

Donateur
:D:D
Ik ruik niks, maar kan ook niet vrouwlief is er al weer mee weg.
En, als ik niks hoor ga ik er ook niet naar vragen.
 

Hakar

Donateur
@EdK

lachende2520man2520bewegend.gif
 

Hakar

Donateur
Sinds vandaag weer wat accesoires voor de Fab rijker.
Sometimes, Marktplaats is your friend.
Na de rubberen mat vandaag ook een viertal rubberen vloermatten z.g.a.n en in ieder geval zonder enig gebruiksspoor aan de verzameling toegevoegd.
Lekker makkelijk wanneer we in November weer lekker gaan struinen in de Ardennen.
Geen gedoe met steeds wisselen van schoeisel, maar gewoon lekker instappen, na thuiskomst de pedlen reinigen, de matten er uit en we hebben weer een frisse auto.

Ken het vanuit de tijd dat ik veel veldwerk deed, en me tussen de locaties verplaatste met een Patrol.
Deze was door de werkgever ook van deze matten voorzien, en scheelde aan het einde van de dag veel schoonmaakwerk en tijd.

Nu nog een stel Sonniboys, en dan zijn we denk ik zo ongeveer klaar voor zowel optimaal zomer als winter gebruik.
 

Hakar

Donateur
Gisteren via een Duits privé kanaal een setje Privacyshades binnengekregen.
Van het type met naad op het achterraam.
Had het zu Hause stil gehouden, en toen het uitgepakt was klonk oeh en ah door de woonkamer.
Ideetje werd goedgekeurd, en mocht direct laten zien of het paste.
Zijruiten heb ik kunnen doen, die van de kleine achterste zijruiten blijven zelfs zonder klemmetjes zitten :jaja:
Toen die zaten kwam er als reactie ook nog een wauwie bij, en ik hoefde ze er niet meer uit te halen.
De aanblik van binnen en buiten beviel dus uitermate goed.

Voor de achterruit moet ik nog even aan de struin, die klemmetjes waren er niet bij.
Verkopende partij had dit ook netjes gemeld.
 
Bovenaan Onderaan