Nils' familiewagen, Fabia Combi TDI | GT2260v | 251 PK 481 NM

Cuprani

Actief lid
Tja.. mijn pats draadje wordt iets ingetogener :blush:

De Faab lijkt zelfs iets langzamer als mijn Ibiza met 240 PK en 480 NM en een stuk langzamer als de Lupo met 270 PK en 480 NM.

Nils,
..
Maar goed, ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel sneller jouw Fabia is dan mijn RS, ik doe een 100-160 sprint in de 4e versnelling met deze temperaturen (rond de 20-25)graden) in ongeveer 6,3 seconden. Moet toch een ideaal sprintje zijn voor jouw tditje met betrekking tot toerengeboed niet? ;) Begrijp mij goed, wil absoluut jouw ervaringen e.d. niet afschilderen als onzin!

Heb de eerste filmpjes gemaakt.
Zal ze binnenkort uploaden..

100-160 zit rond de 6,7s
80-120 zit rond de 2,9s

Langzaam is 't natuurlijk niet.. voor een Fabia Combi..
 

LT83

Forumguru
Alsnog hele nette tijden Nils, de Lupo was natuurlijk ook aanzienlijk lichter en had zelfs nog wat extra pk's.
 

Cuprani

Actief lid
Hier even een voorbeeldje wat de Fabia nu doet..

[video=youtube;STindDxd37I]http://www.youtube.com/watch?v=STindDxd37I[/video]
 

Cuprani

Actief lid
Hier nog een 80-120 (even doorspoelen naar 0:50)
[video=youtube;91ORBpvEEOI]http://www.youtube.com/watch?v=91ORBpvEEOI[/video]

Ben helaas vanmiddag niet meer op de meeting geweest.
Hele dag kon ik sowieso niet, wilde 's-middags nog wel even langs rijden bij Vepreda, maar had niet zo veel zin gezien ik de Fabia toch niet heb op dit moment.

Moest voor straf van mijn baas hele week hier in rijden.. Meestal ben ik wel blij met demo's, maar rij de laatste tijd bijna niet anders, dus echt nog veels te weinig in mijn eigen Faab gereden..
Maar wat een knappe bak is die Volvo wel.. rijdt echt fijner als een 1-serie bijvoorbeeld.
 

___JC___

Forumguru
Tsja blijven nogsteeds indrukwekkende sprints voor een Fabia inderdaad. En dat je iets langzamer bent dan een Octavia met zo een 30pk meer lijkt me geen schande!
 

LT83

Forumguru
Leuk filmpje Nils, die 80-120 tussensprint in 3 doe ik exact net zo snel. Dus daar is het verschil echt klein, misschien dat bij deze lagere snelheid het lagere gewicht van de fabia ook nog meer meespeelt. Wanneer ik jouw eerste filmpje bekijk en er dan een 100-180 sprint uithaal dan wordt mijn RS wel een behoorlijk stukje sneller lijkt het, het verschil is dan meer dan een seconde. Ik denk dat jouw tijden hier aardig overeen komen met mijn RS toen deze nog voorzien was van een stege 1 (260pk en 412nm). Oftewel zou de fabia ongeveer even snel moeten zijn als jouw eerdere Leon FR.
 

dirkie996

Forumguru
@BarryXX : oeps, sorry, had dit over het hoofd gezien
Toen ik reageerde ,stond uw bericht er blijkbaar nog niet op:eek:
 

Cuprani

Actief lid
Graag jullie mening.
Heb nieuwe remmetjes aangeschaft voor de Fabia (Eindelijk!)

Zijn Audi TT/S3 remklauwen geworden, en er staan ATE powerdiscs en ceramische remblokken in bestelling die de wielen mooi mogen gaan vullen :cool: .
De klauwen moeten even opgeknapt worden, dus ik moet ze sowieso spuiten.

Mijn auto is verder een redelijke sleeper, maar zit er toch ernstig aan te twijfelen om de remmen Skoda RS Groen te spuiten... zodat de kenner toch kan zien dat er iets niet helemaal pluis is met deze family bak..
Als ik zelf voor een stoplicht naast een dikke Audi of BMW sta kijk ik ook altijd als eerste naar de remmen omdat ja daaraan kan zien of het om een laffe of dikker uitvoering gaat.. :)

Andere opties zijn glanzend zwart, of standaard zilver/grijs.
Wat vinden jullie, wel of niet doen?





Misschien dat iemand een mooie photoshop kan maken? :rolleyes:

SFC_Schoon-4.jpg


SFC_poets-4.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou er geen kleur inzetten. Ik zou denken dat je dan een wannabe bent in een familie faab.

Aan mijn remklauwen zie je ook niks, des te meer mensen je het nakijken kan geven.
 
Bovenaan Onderaan