Nils' familiewagen, Fabia Combi TDI | GT2260v | 251 PK 481 NM

Cuprani

Actief lid
Zal me hier ff kort voorstellen.

Ben Nils, 27 jaar jong en sinds 8 weken is mijn grootste hobby mijn zoon Thijs ipv auto's en tuning.

Ben uiteraard nog steeds een enorme auto liefhebber, na 8 andere auto's in de VAG groep te hebben gereden ben ik nu oriënterende voor mijn eerste Skoda.
Hier een groot deel van mn auto historie.


AFS1.jpg
'98 Renault Megane Coupe 2.0 8v | 120 pk
AFS2.jpg
'86 Mini 1000e
AFS3.jpg
'02 Seat Ibiza Cupra 1.8t | +/- 220 pk
AFS4.jpg
'05 Seat Ibiza 1.4 16v | 100 pk
AFS5.jpg
'05 Seat Ibiza FR 1.8t | 251 pk / 405 nm
 

Cuprani

Actief lid
AFS6.jpg
'89 Mini 1300 Stage II
AFS7.jpg
'07 BMW 120d High Executive Automaat | 200 pk / 430 nm
AFS8.jpg
'00 Audi TT 1.8t Quattro | 260 pk / 430 nm
AFS9.jpg
'05 Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI | 238 pk / 480 nm
AFS10.jpg
'01 Seat Arosa 1.4 TDI | 138 pk / 288 nm
 

Cuprani

Actief lid
AFS11.jpg
'99 VW Lupo 1.7 SDI (1.9 TDI) | 270 pk / 480 nm
AFS12.jpg
'07 Seat Leon FR 2.0 TFSI 260 pk / 380 nm

Vandaag heb ik mijn mooiste auto tot nu toe met pijn en moeite verkocht.

LeonAankoop8.jpg


Reden is de verkoop van mijn huis. Mijn huidige huis aangekocht voor de crisis en moet geld vrij maken voor de verkoop van dit huis..
De Arosa heb ik nog en rij ik dagelijks 160 km per dag mee.

Dit betreft een 1.4 TDI met 138 PK en 288 NM
Voorzien van de verstuivers en turbo van een 130 PK TDI.
Dat is dus super snel en toch 1:23 rijden..

Omdat ik toch iets met ruimte nodig heb ben ik nu zoekende naar een goedkope Fabia Combi 1.9 TDI.
Dit wordt dan mijn dagelijkse auto, en mijn vriendin zal meer in de Arosa gaan rijden.
 

VEEJAY

Forumguru
Welkom. Feli met je zoon, ik heb er ook eentje sinds bijna 4 jaar. De Octavia stelt nog steeds niet teleur qua ruimte (hint). :tongue:
 

Cuprani

Actief lid
Thnx! :)

En ga echt voor de Fabia Combi.. daar ben ik al wel over uit.
Heb er nu 3 gezien.. 1 om te huilen.

Één Fabia Combi 1.9 TDI Comfort van 2003 met 189.000 km op de klok
Was een hele nette auto, echt zeer netjes onderhouden, van binnen en buiten en onder de motorkap als nieuw.
Min punten was de prijs, distributieriem kwam er aan en koppeling liep wat zwaar dus komt er ook aan.

En gister een Combi 1.9 TDI van 2002 met 195.000 km op de klok.
Was een vieze auto, veel deukjes en plekjes van buiten, vies onder de kap, maar krijgt wel een beurt, nieuwe distributieriem, wordt van binnen en buiten gepoetst en was dan nog steeds 700 euro goedkoper als die van 2003..

Morgen ga ik er als het goed is nog 2 bekijken..
 

MarcoO2

Forumguru
Welkom! Leuk autoverleden heb je! En gefeliciteerd met je zoon, ik weet sinds 5 weken ook hoe geweldig dat is! ;)

JE hebt er leuke bakkies tussen zitten overigens, een Lupo met 270 PK en 480 Nm is ubergaaf!!!
 

Cuprani

Actief lid

Cordoba

Forumguru
Nils welkom hier, trouwens poos geleden dat ik je actief op SO heb gezien.

Overigens met Fabia I combi, is de achterbank slecht verlicht, zeker met een kleine is dat niet handig. Je kunt op dezelfde manier als bij de Ibiza ST verlichting boven de achterbank maken (zie how-to van Redhead op SO), heb ik bij mijn F1 combi ook gedaan. Aan 2 zijden is misschien wat veel, maar zeker aan één zijde wel nodig in de praktijk. Ook voor de kofferbak zijn 2 bagagelampjes erg prettig: mijn combi had er niet één, vervolgens eerst aan de originele linkerzijde ingeplugd op de voorbereiding, later ook de draad doorgetrokken naar rechts en een lampje van de sloop ingebouwd.
 

Cuprani

Actief lid
Als het goed is heb ik vandaag een Fabia Combi gekocht :cheer:

Ik zeg 'als het goed is' omdat we de overdracht volgende week pas doen.
We hebben een deal en die staat ook op papier. Volgende week dinsdag haal ik de auto op, dus als hij hem niet in puin rijdt deze week heb ik volgende week een nieuwe auto..

Het is een Fabia Combi Elegance geworden van 2006.

Opties:
- Sportstoelen & leder stuurwiel
- Radio met Ipod / USB aansluiting in dashboardkastje
- Bluetooth carkit
- Trekhaak (maar die wil ik er liever onder vandaan)


SFCaankoop1.jpg


SFCaankoop2.jpg




Nils welkom hier, trouwens poos geleden dat ik je actief op SO heb gezien.

Overigens met Fabia I combi, is de achterbank slecht verlicht, zeker met een kleine is dat niet handig. Je kunt op dezelfde manier als bij de Ibiza ST verlichting boven de achterbank maken (zie how-to van Redhead op SO), heb ik bij mijn F1 combi ook gedaan. Aan 2 zijden is misschien wat veel, maar zeker aan één zijde wel nodig in de praktijk. Ook voor de kofferbak zijn 2 bagagelampjes erg prettig: mijn combi had er niet één, vervolgens eerst aan de originele linkerzijde ingeplugd op de voorbereiding, later ook de draad doorgetrokken naar rechts en een lampje van de sloop ingebouwd.

Zal is kijken, ik zag al wel dat deze auto achterin ook verlichting in het dak had zitten.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn er wel met verlichting achterin Nils, maar ze zijn zeldzaam. Als het er niet inzit, is het er zelf inbouwen niet zo'n probleem, je moet het alleen even doen.
 

Cuprani

Actief lid
Had gelijk al voor de aanschaf van de Fabia al even setje gebruikte 17 inch gekocht.

MAK Jag 17 Inch 7J ET 35.

19687d1337539919-welke-optische-mods-voor-fabia-combi-i-fotos-voorbeelden-gevraagd-mak_jag_b.jpg



Vrijdagavond gelijk maar even de 17 inch velgen gemonteerd.
Zo was hij standaard..

SFC-Origineel15.jpg



Hier met de 17 inch..

SFC-Origineel17.jpg

traktor-smilies-0001.gif


Ziet er nog niet echt uit zo.. dus ff door de fotosoep geroerd..
..zo moet het ongeveer gaan worden straks met 60mm verlaging.

SFC-60mmverlaagd17.jpg
.


Voor het verlagen heb ik vandaag een AP schroefset gekocht.
Komt uit de fabriek van KW, en volgens het Polo forum heb je nog redelijk wat comfort.. dus daar hoop ik maar op dan.
 
Bovenaan Onderaan