Nils' familiewagen, Fabia Combi TDI | GT2260v | 251 PK 481 NM

Canon-Eye

Forumguru
Persoonlijk zou ik het op geen enkele wijze zichtbaar maken.
Laat de achterligger (achterblijver?) zich eventueel maar verbazen over zo'n Fabia die als een stip aan de horizon verdwijnt!
Bovendien heb je dan geen last van lieden die te pas en te onpas dringend willen bewijzen dat ze toch écht wel harder kunnen.

Maar ja, ik ben dan ook van de 'wolf-in-schaapskleren'-school...
 

sitechris

Donateur
Less is more in dit geval. Bij een uiterlijk zwaar sportieve auto vind ik badges erbij horen, maar deze Fabia is de ultieme wolf in schaapskleren. Dus lekker houden zo en geen badges. Verras de mensen maar even als je op het gas gaat staan :)
 

VEEJAY

Forumguru
Idd geen badges en in mijn geval ook geen dikke velgen en andere zaken.

Hierdoor moet je minstens 40pk meer hebben om me weer voorbij te komen (tot de 200) nadat je je realiseert dat je niet met een standaard Octavia te maken hebt. :-)
 

BarryXX

Actief lid
Sinds ik motor rij, zijn snelle auto's voor mij helemaal niet meer snel. Ik was dan ook uiterst tevreden met mijn vorige 105pk TDI-tje. :) Als ik snel wil, pak ik mijn tweewieler wel; 0-200 binnen 7 sec en een top van 300+ :-)
 

Cordoba

Forumguru
't Is maar wat je gewend bent, vroeger trok ik mijn snelle pak aan, en zat met een seconde of 7 op de 200 km/u en met pakweg 10 seconden op mijn topsnelheid van 240 km/u (voor het bereiken van die snelheid geen verbrandingsmotor of electromotor nodig :rockon: )

Overigens lijkt het alsof de Faab al een ander imago begint te krijgen, gisteren zag ik bij een garage in Moergestel een Faab SDI die de showroom deelde met o.a. 2 Porsches:
P1010914A.jpg
 

Noord26

Forumguru
Sinds ik motor rij, zijn snelle auto's voor mij helemaal niet meer snel. Ik was dan ook uiterst tevreden met mijn vorige 105pk TDI-tje. :) Als ik snel wil, pak ik mijn tweewieler wel; 0-200 binnen 7 sec en een top van 300+ :-)

Snelheid wordt idd relatief als je motor rijdt. Maar de motor die rond de 7 sec van 0 - 200 km/h doet moet ik nog vinden. Ben wel wat gewend als zomeravond competitie fanaat te Zandvoort met een R1- maar die haalt dat lange na niet in die 7 seconden hoor.
 

Canon-Eye

Forumguru
en zat met een seconde of 7 op de 200 km/u en met pakweg 10 seconden op mijn topsnelheid van 240 km/u (voor het bereiken van die snelheid geen verbrandingsmotor of electromotor nodig
Wat dan wèl? Een katapult?
 

BarryXX

Actief lid
Snelheid wordt idd relatief als je motor rijdt. Maar de motor die rond de 7 sec van 0 - 200 km/h doet moet ik nog vinden. Ben wel wat gewend als zomeravond competitie fanaat te Zandvoort met een R1- maar die haalt dat lange na niet in die 7 seconden hoor.

Oke, wellicht iets te enthousiast. Even opgezocht: opgave in standaard uitvoering is 8,7 sec van de Blackbird. Standaard uitvoering heeft plm 140 netto pk's aan het achterwiel (164pk aan de kruk). De mijne levert er bijna 160 op het achterwiel... Dus laten we het rond de 8 houden dan :)

Tijdens een VRO oefening sprintjes trekken in de rechte lijn op Lelystad was er ook geen motor die mij voorbij kwam (oa nieuwe 1000RR). Jammer dat ik ze alleen over de gehele lengte van het circuit niet bij kon houden... :(
 

Cordoba

Forumguru
Vrije val......

Klopt, snelheid is niet zozeer afhankelijk van je pak, maar vooral van de houding die je aanneemt, in extreme gevallen schijn je boven de 300 km/u te kunnen komen. Ik was overigens altijd een langzame valler: relatief groot oppervlak bij een laag gewicht (64 kg, bij een lengte van 1,78).

Maar back on topic
 

dirkie996

Forumguru
Sinds ik motor rij, zijn snelle auto's voor mij helemaal niet meer snel. Ik was dan ook uiterst tevreden met mijn vorige 105pk TDI-tje. :) Als ik snel wil, pak ik mijn tweewieler wel; 0-200 binnen 7 sec en een top van 300+ :-)
[h=3]Honda CBR 1100 XX Specificaties[/h]superblackbird.arnolddegraaf.nl/specifications.php
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken
Vertaald uit het: Engels
Final Drive, 'O'-ring ketting. Afmeting...Bron: Motorrad (Duitse motorfiets magazine), bron: Motor...0-200 km / h, 9,2 sec, 0-200 km / h, 8,7 sec. acceleratie (met passagier), acceleratie in de 3e versnelling (6e versnelling). 60-100 km / h, 4,4...
Zoals je ziet haal je zeker geen 200km/u binnen 7sec. Een BMW S1000RR haalt dit in 6,9". Daarbij vergeleken is een blackbird een zwaargewicht.Weinig gewicht en veel pk is de norm, en zonder elektronische hulpmiddeltjes is het niet meer doenbaar om het voorwiel neerwaarts te houden.Met m'n Ducati ( Monster S4r) met " slechts" 130pk aan het achterwiel heb ik al menig pkbom tot die 200km/u verrast.Bij hogere snelheden spelen inderdaad stroomlijn en pk's de hoofdrol.Drooggewicht van m'n Ducati: 167kg. Nu nog aan m'n eigen drooggewicht werken:winkie:
 
Bovenaan Onderaan