Nils' familiewagen, Fabia Combi TDI | GT2260v | 251 PK 481 NM

Cuprani

Actief lid
Hmm..

Groen
FabiaTTremmenGroen.jpg

Rood
FabiaTTremmenRood.jpg

Zwart
FabiaTTremmenZwart.jpg

Grijs
FabiaTTremmenGrijs.jpg
 

sitechris

Donateur
Groen kan op zich wel. Ik houd zelf wel van sportieve opsmuk op een auto, mits de auto dat wel kan waarmaken natuurlijk. En dat is bij deze auto uiteraard volledig het geval ;)
 

Cuprani

Actief lid
Hier de Audi TT/S3 remmetjes zoals ze binnnen kwamen. Bedoeld voor 312mm schijven. Origineel zit er 256mm op de Fabia.
FabiaTTremmen1.jpg


Heb ze eerst schoon gemaakt met remmen reiniger en een staalborstel.
FabiaTTremmen2.jpg


Omdat alle rubbers nog intact zijn laat ik die gewoon zitten. Ook voor de Arosa heb ik nieuwe remmen gekocht die ik maar gelijk in 1 moeite mee neem. Hier na het opschuren de Seat Ibiza Cupra remmen (voor 280mm schijven).

ArosaCupraRemmen1.jpg


ArosaCupraRemmen2.jpg



En hier hangen ze klaar om geverfd te worden.

ArosaCupraRemmen3.jpg


Ondertussen zit de tweede laag er op.
 

Cuprani

Actief lid
Hier alvast een sneak preview van de kleur.... :D

Dit zijn de Arosa remmen in de eerste laag Hammerite Hamerslag.
ArosaCupraRemmen4.jpg
 

Cuprani

Actief lid
Op de foto hierboven kan je de kleur al zien (als je goed kijkt naar de achtergrond).. ;)

Vandaag heb ik de Cupra remmen op de Arosa gemonteerd.
Schijven zijn TRW (met mooie zwarte afwerking op de randen)
En blokken zijn TRW Cotec blokken geworden. Die hebben wat meer remkracht dan gewone blokken.

ArosaCupraRemmen1.jpg


ArosaCupraRemmen2.jpg


ArosaCupraRemmen4.jpg


ArosaCupraRemmen5.jpg


ArosaCupraRemmen6.jpg


ArosaCupraRemmen7.jpg


ArosaCupraRemmen8.jpg


ArosaCupraRemmen9.jpg


ArosaCupraRemmen10.jpg


Was even geklooi met de remslangen, maar zit nu goed en remt ook een stuk beter.


Ook voor de Fabia zijn de remmen binnen.
Voor de Fabia heb ik voor ATE Powerdisc gekozen. Van de Lupo weet ik nog dat ze wat meer herrie maken, en omdat ik mijn remklauwen mooi in kleur wil houden hebben ik voor ceramische blokken gekozen. Ook van ATE. Deze blokken geven geen zwarte remstof af.. Alleen een beetje grijze stof die niet in vreet en je er zo weer vanaf spoelt.

FabiaTTremmen6.jpg


Ik geloof alleen dat mijn 15 inch wintervelgjes (waar ik net 4 nieuwe winterbanden voor had aangeschaft) niet meer gaan passen.. (en ja, die zijn vanaf nu dus te koop...)

FabiaTTremmen5.jpg


En om jullie niet langer in spanning te houden ;)
Hier het resultaat van het in de lak zetten..

FabiaTTremmen3.jpg


FabiaTTremmen4.jpg


Das toch een kleine verbeteringen t.o.v.

FabiaTTremmen1.jpg
 

Cuprani

Actief lid
Thnx!

Ondertussen op de Fabia de achter remmen gemonteerd
NA
FabiaTTremmen7.jpg

VOOR

En ook gelijk de voorkant aangepakt..

VOOR.....
FabiaTTremmen8.jpg


.....NA
FabiaTTremmen8.jpg


......zoals je ziet... geen verschil :pieker:

Ik heb deze conversie al eens uitgevoerd op mijn Ibiza FR en dacht dat dit op de Fabia hetzelfde gemak was... Ik blijk echter Fusee's op de Fabia te hebben met vaste remankers.
Om deze klauwen nog te kunnen passen moet ik dus nieuwe/andere Fussee's hebben.

Op dit moment moet ik nog uitzoeken hoe en wat ik daarvoor nodig help. Als iemand reeds ervaring heeft met deze conversie is alle hulp meer dan welkom.
Ondertussen ben ik even Etka op mn oude PC aan het installeren om onderdeelnummers te kunnen achterhalen.

Volgens mij moet ik nieuwe Fusee's hebben. Wiellagers misschien over zetten? Gelijk even nieuwe stuur en fusee kogel monteren.. Wat nog meer gelijk meenemen?
 

Cordoba

Forumguru
Lijkt me bijzonder alleen opvallend gekleurde remklauwen op de achteras (alleen vooras zie je wel vaker).
Ik had vandaag een meevaller: achterbank van Ibiza past gewoon zo in de Fabia (alleen middengordel aanpassen van 2-punts naar 3-puntsgordel.
 

Cuprani

Actief lid
DynoFabia262PK_Nils.jpg


Hier nog de uitdraai van mijn laatste bezoekje Marum.
Staat nu ongeveer op 255 PK en 490 NM, is iets terug geschroeft omdat dit net even wat beter liep.
 
Bovenaan Onderaan