Nils' familiewagen, Fabia Combi TDI | GT2260v | 251 PK 481 NM

Noord26

Forumguru
Even voor de duidelijkheid: wat komt er nu precies voor setup in de Fabia? ASZ zegt mij namelijk niets qua motorisering en icm met wat voor turbo, etc? Zit er dan wel bepaalde garantie op, aangezien het een nieuwe motor betreft?
 

Cuprani

Actief lid
In de startpost en het verkoop topics vind je alle details:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/fabia-combi-nieuw-asz-motor-260pk-490nm.23390/#post-418543

Ik had standaard een AXR motor, dat is normaal een 100 pk blok. Nu een nieuw type ASZ motor. Voordeel van het nieuwe type is een grotere warmtewisselaar op het olie huis (veel betere olie koeling). Ook heeft een ASZ motor sterkere zuigers. Deze motor zat oa in de Leon Cupra en Golf GTI.

De turbo is een Garret GT2260v. Volgens Johan van Van Vught Tuning de meest betrouwbare turbo voor veel vermogen op een 1.9 TDI. Hij is inwendig niet bewerkt zoals bij een Finse wel het geval is. Geewoon OEM kwaliteit. Standaard te vinden op oa een Audi Q7 & BMW X5.

Motor zit beperkte vrienden garantie op... op het moment je zo veel vermogen er uit haalt ben je natuurlijk direct al je garantie kwijt. Maar als er iets fout zou zijn gedaan bij de inbouw dan weer ik zeker dat VVT coulant is met vervolgkosten. En zou het blok nier goed zijn dan kan ik ook nog wel bij de leverancier van de motor aankloppen. Echter alleen als het redelijkerwijs niet dopr de tuning is dat er iets mis is met het blok. Ik heb nu 5000 km met de motor gereden en kan je wel vertellen dat hij gewoon goed is.

Auto staat nu dus weer in Marum om hem na te lopen na de eerste 5000 km. En om auto opnieuw af te stellen.
 

Cuprani

Actief lid
Na de laatste keer afstellen had de AXR 260 pk en 490 nm koppel. Nu is het ASZ blok 1 op 1 geswapt, maar nog niet afgesteld. Omdat het een blok met 0 km is wilde ik hem eerst goed inrijden voor hij vol op de rollerbank belast zou worden. Dat inrijden heb ik in 3 weken gedaan op mijn vakantie naar Italië.

Die oude motor had een gat in de zuiger.

SFC_Zuiger.jpg


Na 265.000 km gewoon slijtage door alle keren opwarmen en afkoelen. Johan heeft dit veel vaker gezien op de 1.9 TDI's. Soms ook bij standaard auto's. Gewoon shit happens en dikke schade post voor mijn portemonnee. Nu met het betere blok is de auto weer goed voor nog 3 ton rijplezier :-)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan