Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Wilco1973:

Vroeger zij mijn pa het wel eens tegen mij
maar nu zeg ik het tegen jou !

Geef maar een kwartje dan mag je het winnen !
:cool::worshippy:
 

Wilco1973

Nieuw lid
Maarr ehhh....ik ben geen automonteur, maar bekijk puur de feiten.
Zag ik met mijn Golfjes nauwelijks de dealer, nu sta ik er gemiddeld elke maand wel een x.
Allemaal k*t geintjes met de SEAT.....maar nogmaals.....daar ging dit topic niet over haha
 

andrehj

Forumguru
Een aantal jaren geleden gaf mijn lokale dealer een aardig voorbeeld....hij vertelde me dat in de Hyundai busjes én de Mitsubishi
dezelfde motor lag. Echter, die van de Hyundai gingen na 150.000 km stuk, en die van Mitsubishi heeft ie nog nooit stuk zien gaan.
Ik ben er van overtuigd dat er kwaliteitsverschil tussen de onderdelen zit...
Dat was een heel andere situatie dan nu met de VAG merken:
Hyundai (het ging om de H100) bouwde toen zelf in licentie een blok van Mitsubishi, maar ze hadden wat te veel kostenbesparingen doorgevoerd.... In de Mitsubishi busjes lagen dus de eigen blokken van Mitsubishi, terwijl in de Hyundai-busjes de blokken lagen die Hyundai zelf bouwde, en waar ze wat geld hadden bespaard...

De onderdelen voor de VAG auto's zijn echt exact gelijk en komen ook uit precies de zelfde fabrieken. Hebben zelfs hetzelfde typenummer. Zo heb ik voor mijn Skoda al een aantal delen bij de lokale VW dealer gehaald, omdat die nou eenmaal dichterbij zit, en die hetzelfde nummertje ook gewoon op de plank heeft liggen (of evt kan bestellen).
 

Wilco1973

Nieuw lid
Dat was een heel andere situatie dan nu met de VAG merken:
Hyundai (het ging om de H100) bouwde toen zelf in licentie een blok van Mitsubishi, maar ze hadden wat te veel kostenbesparingen doorgevoerd.... In de Mitsubishi busjes lagen dus de eigen blokken van Mitsubishi, terwijl in de Hyundai-busjes de blokken lagen die Hyundai zelf bouwde, en waar ze wat geld hadden bespaard...

De onderdelen voor de VAG auto's zijn echt exact gelijk en komen ook uit precies de zelfde fabrieken. Hebben zelfs hetzelfde typenummer. Zo heb ik voor mijn Skoda al een aantal delen bij de lokale VW dealer gehaald, omdat die nou eenmaal dichterbij zit, en die hetzelfde nummertje ook gewoon op de plank heeft liggen (of evt kan bestellen).

Duidelijk verhaal, en dus een andere versie dan mij verteld is.
Het prijsverschil tussen de VAG merken zit m dan dus in de gebruikte materialen.
 

technobear

Actief lid
Ik ben ook aan het twijfelen om ook eens een bezoekje te brengen aan JD, ik lees veel positieve zaken over hen. Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een O2 ('06) combi RS, maar ik heb ook interesse om hem te laten ombouwen naar LPG. Kan dit samengaan, of moet ik de keuze maken tussen de chip of LPG?
mijn wagen heeft 92k km op de teller staan, is dat niet te veel om nog te chippen?
 

Noord26

Forumguru
92K? Dat is net ingelopen. En LPG heeft juist een hoger octaangetal als benzine, waardoor je juist meer profijt hebt bij tuning als bij benzine. Sterke aanrader. Mail JD anders maar eens.

Uit het hoofd dacht ik dat LPG op een octaangetal zit van 104-108. Beter nog dus al Super (98).
 

Race Eend

Forumguru
LPG en tuning op een T(F)SI motor gaat erg goed samen inderdaad. Door het hoge octaan getal van LPG kan de auto veel voorontsteking draaien, vergelijkbaar met 102 octaan benzine uit duitsland. Tank je benzine, tank dan wel 98.

92.000km is geen enkel probleem voor een goed onderhouden auto.
 

IBV

Senior Member
Ik ben ook aan het twijfelen om ook eens een bezoekje te brengen aan JD, ik lees veel positieve zaken over hen. Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een O2 ('06) combi RS, maar ik heb ook interesse om hem te laten ombouwen naar LPG. Kan dit samengaan, of moet ik de keuze maken tussen de chip of LPG?
mijn wagen heeft 92k km op de teller staan, is dat niet te veel om nog te chippen?

Ik zou me eerder afvragen of het nog wel de moeite loont om op LPG om te bouwen :crazy:
 

technobear

Actief lid
LPG en tuning op een T(F)SI motor gaat erg goed samen inderdaad. Door het hoge octaan getal van LPG kan de auto veel voorontsteking draaien, vergelijkbaar met 102 octaan benzine uit duitsland. Tank je benzine, tank dan wel 98.

92.000km is geen enkel probleem voor een goed onderhouden auto.

Ik dacht dat je na tuning al zowiezo Ron98 moet tanken.

Zijn er mensen hier die hun RS met LPG en tuning hebben voorzien? Aan wat voor soort LPG installatie moet ik denken?
 

Noord26

Forumguru
Als je maar een degelijk merk EN installateur kiest qua betrouwbaarheid en service, dat is waarschijnlijk wel te vinden op andere fora over LPG wat daarin sterke aanraders zijn. Dat is niet afhankelijk van welke auto je hebt of welke motor. Als de gekozen installatie maar goed werkt op de motor. Dat het hier om een motor met meer vermogen gaat als gemiddeld, maakt voor de installatie niets uit.
 

BaSsDruM

Senior Member
Morgenmiddag langs JD voor een leuke update....


Iets wat ik me trouwens af vraag: Hoeveel pk's heeft de heftigste RS hier op skodaforum? :D
 

LT83

Forumguru
Benieuwd naar de resultaten, maar een JD chip geeft je een heerlijk soepele en snelle auto! Wat ga je precies laten uitvoeren?
Volgens mij moet je met een goede TSI (IHI turbo) en een stage 2 wel een vermogen van net op de 300pk kunnen halen hoor.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb 't even nagekeken: de O2RSC van Plaza had 335 PK en 435 NM. En dat was een feest om in te rijden (als was het stukje vééééééél te kort...) :D
 

MarcoO2

Forumguru
klopt, daar was wel wat aan gesleuteld ;) en een monster was het ja, aan de ene kant wel, aan de andere kant viel er ook prima relax mee te rijden en viel'ie niet echt op. Dat mag ik wel, een echte wolf in schaapskleren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan