Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cali05

Forumguru
Vanochtend is onze 1.2 tdi getuned. Zeer tevreden over de aanpak van JD. Mee geweest tijdens de testrit en daarna 75 km. naar huis. Auto rijdt prettiger en pakt bv bij rotondes mooier op. Het ging mij niet zozeer om strepentrekken op het asfalt. De driveability en trekkracht met een caravan erachter maken de Fabia 1.2 tdi met tuning nog prettiger dan de auto al was.
Noord26 nogmaals dank voor het initiatief.
Mark dank voor de prettige service en uitleg vanochtend.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Mooi dat je zeer tevreden bent.

Zal inderdaad nooit een snelheidsmonster worden.

Maar meer trekkracht onderin de toeren daar is het mijn ook om te doen.

Ik moet nog een weekje geduld hebben...
 

Hetzer

Forumguru
16a6rsz.jpg

33m7dl0.jpg

2pyz4pg.jpg

sbsrdl.jpg


Tja nu is het mijn beurt..
Vanochtend om 10:20 aangekomen bij JD samen met mijn broertje (CGO), ontvangen door Martijn.
Mark was toen druk bezig met een Vlaamse Exeo.
Van Martijn een kop koffie gehad en vervolgens, maakte hij de klus waar hij mee bezig was (een caddy tdi )af.
Daarna werd mijn TSI naar binnen gereden en krijg ik allom complimenten over de auto. mooie kleur icm de velgen etc, etc.
Vervolgens werd de externe ecu, ingebouwd door Martijn, ik kon zelf meekijken met de bijgeleverde JD handleiding.
Mark was inmiddels gearriveerd, na een korte babbel, zijn we in gestapt, hebben we de ECU, gereset, en vervolgens zijn we gaan rijden.
Grappig om te zien, dat de motor aan de ECU moet "wennen", dat gebeurt overigens al na een paar kilometer.
Na de test rit, nog kort even gepraat, en ben ik na betaald te hebben, vertrokken naar Plaza (Arjan), voor een versnapering.
In de eerste versnelling , is er niet veel merkbaar, maar vol gas in de twee, doet de wielen spinnen, en het gemak dat de auto nu overschakelt van drie naar zijn vier.
op de snelweg is het nu helemaal een plezier, het accelereren in zijn 5 van 120 naar de 140 gaat ontzettend vlot, je krijgt van af 3300 toeren echte een duwtje inde rug, de auto geeft dan het gevoel meer te willen.
Heb het maar veilig gehouden en ben niet harder geweest dan de 160, maar ik zat toen pas op de 3800 toeren.
Al met al ben ik blij dat ik deze stap gemaakt heb!!!!!


Thx's Mark & Martijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Noord26

Forumguru
Mooi! Mooi! Eerste berichten zijn dus uitermate positief te noemen. Kon het niet laten om de eerste berichten te lezen. Ben er zo weer weg van.


En ik zie een JD sticker, daar loopt hij zeker nog harder van.. :grin:
 

Hetzer

Forumguru
De 121 pk/226 NM zijn naar beneden afgeronde waardes en is de JD-opgave
Deze is gemeten bij andere auto's, zonder K&N filter.
Die van mij is met K&N en mss dat het vermogen zelfs nog wel wat iets meer is.
Mijn auto had onlangs voor een test, de MTM box, welke 115 pk gaf, deze van JD is echt tussen de 3000/4000 toeren een stuk sneller.
Binnenkort gaat hij weer de rollenbank op, voor een tussentijdse check.
Idd een JD-stickers, alleen onder de motorkap, op de achterkant alleen het bescheiden 86 pk TSI logo ;)
 

Noord26

Forumguru
Jawel hoor, kijk nog maar eens goed naar de foto van de motorruimte; de onderste foto van de 4.
 

Hetzer

Forumguru
Opgave, zonder k&N zit zelf al op 121,9 en 226,7

34pmkb6.jpg


@Chris Sticker zit idd bij de motorkap vergrendeling
 

Ron467

Actief lid
Wat heb je vooraan bij je accu hangen, is dat de aansluiting van "het" kastje?
K&N ook een idee, bedankt, werkt bij mijn BMW GS ook subliem!

Verder onder jouw motorkap idd geen verschil te zien met de 77KW TSI..

Behalve als je dieper kijkt natuurlijk....de DSG bak

Dinsdag ben ik aan de beurt!
dan wordt de mijne TSI
 

Bijlagen

  • IMG_1688.jpg
    IMG_1688.jpg
    147,6 KB · Weergaven: 800

Hetzer

Forumguru
klopt, is idd de externe ecu, zit vervolgens nog op 3 andere stekkers gekoppeld.
Veel plezier dinsdag !!!!!!!!!!
 

Race Eend

Forumguru
De 121 pk/226 NM zijn naar beneden afgeronde waardes en is de JD-opgave
Deze is gemeten bij andere auto's, zonder K&N filter.
Die van mij is met K&N en mss dat het vermogen zelfs nog wel wat iets meer is

De A1 stond wel op 98, dat doet meer dan een K&N filter, echter had de A1 minder dan 100km gereden. Ook voor het koppel (dan draait ie wel voorontsteking als hij niet corrigeert op de pingelsensoren).
 

Hetzer

Forumguru
@Race-Eend, Minder dan 100 km?? dat is niet veel, is dat in het nadeel?
Heb hem op jouw advies nu ook met 98 getankt (Niet bij de Q8 ;)), de tank was namelijk mooi leeg na thuiskomst :)
Morgen even kijken hoe die 98 rijd.
 

Noord26

Forumguru
Ik krijg zojuist een PM van iemand die vermeld mij gisteren 2x een mailtje te hebben verstuurd voor inschrijving, maar ik heb geen mail van deze persoon ontvangen. Tevens geen PB gehad en ook geen vermelding in het topic.. Er is al wel een afspraak met deze persoon gemaakt bij JD en hoogst waarschijnlijk komt het deelnemers aantal dan nog op 38 stuks. Helaas kan ik niets meer doen in het andere topic, want dat is reeds gesloten.

@ Hetzer: ik ben benieuwder naar tussen acceleraties. 0-100km/h komt in de praktijk weinig voor. Even iemand inhalen, des te meer? Maar goed, je beleefd er al plezier van merk ik! :eek:
 

Hetzer

Forumguru
Ze hebben hier best veel stoplichten hoor ;)
Nee, ik ben hem gewoon aan het uitproberen en ik begin de tuning steeds meer te waarderen ;) zit nu op de 9 seconden rond, gemeten met de app, het meeste verlies ik in de 1.
 

Noord26

Forumguru
Zo worden verkeerslichten opeens wel leuk? ;)

Op de motorfiets hangt ook alles af in de 1e en 2e versnelling om het voorwiel aan de grond houden, niet zo zeer of je nu een 600cc of een 1200cc onder je kont hebt. Alles komt neer op tractie idd.

EDIT: door omstandigheden heb ik van 1 persoon geen emails kunnen ontvangen, terwijl deze zich wel ingeschreven had binnen de actie-periode; laatste contact dateerde daarom van 1 maart; ruim binnen de inschrijvings-periode. Daarom zijn het alsnog 38 deelnemers geworden. Dit is mobidick van het forum hier.

@ Hetzer: Q8 is geen echte 98 benzine?
 

IBV

Senior Member
De 121 pk/226 NM zijn naar beneden afgeronde waardes en is de JD-opgave
Deze is gemeten bij andere auto's, zonder K&N filter.

Da's dan wel wat meer dan JD zelf op de site aangeeft. Daar staat namelijk 115 pk en 210 Nm!
 

Hetzer

Forumguru
Met name meer koppel, getunde motoren lopen beter op 98, voor technische uitleg moet je bij Race Eend zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan