Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Verbruik zal niet veel beter worden als je verkeerslicht-sprintjes blijft doen, van 0-100 km/h, met telkens een verbetering van je 'beste tijd' in je achterhoofd.. :uitlachen:
 

EdK

Forumguru
Ga maar lekker door hoor Hetzer met het verbeteren van deze tijden.
Is goed voor de brandstofleveranciers ( maken ze eindelijk weer wat winst )
En binnenkort kunnen we een verslag tegemoet zien komen over de kwaliteit van bepaalde banden en dan vooral toegepast op slijtage.

Dus alles heeft toch ook weer zijn voordelen !
 

Noord26

Forumguru
Wat betreft het reeds getuned zijn zonder te weten, komt vrij regelmatig voor. Naar horens gemiddeld eens per 2 weken bij JD.

Wie gaan er allemaal nog langs deze week? Zelf sta ik er aanstaande zaterdag. :grin:
 

Ron467

Actief lid
morgen ben ik aan de beurt.
Nieuw gekocht, (nog) niet getuned
bond.gif
 

piair1982

Forumguru
Goed om te lezen dat de ervaringen positief zijn.

Het is dat ik geen geld boompje in de tuin heb. (woon in een appartement)

Maar mocht de mogelijkheid daar zijn, klop ik zeker bij JD aan.
 

piair1982

Forumguru
:ot: klein plastic bonsaiboompje ;)

Ben wel zeer benieuwd naar verdere gebruikerservaringen... Met name van de 1.2 TSI
 

Noord26

Forumguru
Nee het lijstje was alleen voor de aanmeldingen en het totaaloverzicht daarvan. Dat topic voor het aanmelden is inmiddels gesloten. Ik ga er vanuit dat mensen zich vanzelf melden met hun verhalen wanneer ze langs zijn geweest! :cool:

Ron zal inmiddels weer thuis zijn van zijn tuning vandaag (102pk 1.2 TSI Fabia met DSG). Zeer benieuwd, want hij wilde ook op de rollenbank!
 

andrehj

Forumguru
Vooral interessant is dan een uitdraai van voor, en eentje van na de tuning.
Zelf wil ik, als mijn auto uit de garantie is (over anderhalf jaar dus) ook nog wat aanpassen. Zo wil ik het koppel met 5 a 10% verhogen (niet meer vanwege de DSG), maar wel het koppel tot veel hogere toerentallen vasthouden, zodat ik ergens rond de 5500 a 6000 rpm dan toch op ca. 210 pk uit kom. Tegen die tijd zal ik wel eens met JD overleggen wat daarvoor de mogelijkheden zijn.
 

IBV

Senior Member
Ron was net nog aan het meelezen. Is ie er nu vandoor zonder iets te posten?:ahum:
Uitdraai aan het scannen misschien?
 

Noord26

Forumguru
Haha.. Heb geduld.. ;)

Die laat echt nog wel van zich horen.

En anders via PM even vragen naar zijn ervaring bij JD?
 

Noord26

Forumguru
Heb hem even een sms gestuurd om te vragen hoe zijn ervaring was. Het antwoord: bijna gereed.

Kreeg ook zojuist nog bericht of ik morgen namens iemand met een superb 1.4tsi zijn ervaring na bezoek aan jd wil delen op het forum. Denk dat ibv dat wel zeer interessant gaat vinden..
 

Ron467

Actief lid
zal ´m nu maar posten (kreeg al een SMS je van NOORD) en later nog een nabericht hoe de terugreis verlopen is.....Veel lees plezier!En hier ben ik dan.Was om 18.00 uur thuis en omdat ik meestal kook......Zijn we maar uit eten gegaan.En nu net pas terug. Om met het laatste te beginnen; mijn vrouw heeft vanavond het stukje terug gereden en het viel haar op dat hij rustiger, stiller, smoother aanvoelt. Dus dat is al gewonnen. Olie temperatuur is niet meer echt op temperatuur geweest, dus ze heeft het vermogen niet kunnen proberen.Ik zelf ben bij JD weer heel wat wijzer geworden.Met dat euro 98 verhaal dacht ik heel de tijd..... zal wel. Ik tank lekker altijd de goedkoopste euro 95 die ik kan vinden.De eerste run, origineel met die goeiekope 95 benzine: 112,7 PK en 181 NM, maar wel een duidelijke dip in het koppel (en ook vermogen) tussen de 2800 en 3800 toeren. (inderdaad nog steeds beter dan fabrieksopgave, maar toch).Mark heeft me laten zien hoe die dip komt. Corrigeer me maar als ik wartaal uitkraam.Door het (bijna) pingelen door de te lage klopvastheid van de benzine.... De cilinder(s) dreigt te heet te worden, de regel eenheid neemt dat waar, schroeft de turbo druk iets terug, veranderd ontstekingstijdstip en gaat wat meer benzine inspuiten om te koelen. Al met al dus minder vermogen en deels onverbrande benzine je uitlaat uit.....Dus onzuiniger en minder vermogen als dat mogelijk had geweest met een goede benzine.Ook na de tuning, met die inferieure brandstof, tegenvallende pk´s erbij en nog steeds die lastige dip......Toen met de beter brandstof, waarbij de eigenwijze DSG nog een paar keer de boel in de war schopte (schakelt zelfs in manual, als hij denkt dat het nodig is, dus bij te hoge/lage toeren of als de kickdown geactiveerd wordt...) en daar de meting in z´n 4 gedaan moet worden......Ik ben overtuigd en gelukkig nu.140,6 PK en 245 NM !!!! :yeah:Het bewijs: CCF13032012_00000.jpg En dan 140+ km/h zonder vooruit te komen fabia tuning 004.jpg en na afloop een mooi roodgloeiende turbo fabia tuning 011.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan