Wilco1973:
Vroeger zij mijn pa het wel eens tegen mij
maar nu zeg ik het tegen jou !
Geef maar een kwartje dan mag je het winnen !:worshippy:

nieuwe nederlandse spelling ! vroeger was het Zei
Dat was een heel andere situatie dan nu met de VAG merken:Een aantal jaren geleden gaf mijn lokale dealer een aardig voorbeeld....hij vertelde me dat in de Hyundai busjes én de Mitsubishi
dezelfde motor lag. Echter, die van de Hyundai gingen na 150.000 km stuk, en die van Mitsubishi heeft ie nog nooit stuk zien gaan.
Ik ben er van overtuigd dat er kwaliteitsverschil tussen de onderdelen zit...
Dat was een heel andere situatie dan nu met de VAG merken:
Hyundai (het ging om de H100) bouwde toen zelf in licentie een blok van Mitsubishi, maar ze hadden wat te veel kostenbesparingen doorgevoerd.... In de Mitsubishi busjes lagen dus de eigen blokken van Mitsubishi, terwijl in de Hyundai-busjes de blokken lagen die Hyundai zelf bouwde, en waar ze wat geld hadden bespaard...
De onderdelen voor de VAG auto's zijn echt exact gelijk en komen ook uit precies de zelfde fabrieken. Hebben zelfs hetzelfde typenummer. Zo heb ik voor mijn Skoda al een aantal delen bij de lokale VW dealer gehaald, omdat die nou eenmaal dichterbij zit, en die hetzelfde nummertje ook gewoon op de plank heeft liggen (of evt kan bestellen).
Ik ben ook aan het twijfelen om ook eens een bezoekje te brengen aan JD, ik lees veel positieve zaken over hen. Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een O2 ('06) combi RS, maar ik heb ook interesse om hem te laten ombouwen naar LPG. Kan dit samengaan, of moet ik de keuze maken tussen de chip of LPG?
mijn wagen heeft 92k km op de teller staan, is dat niet te veel om nog te chippen?
LPG en tuning op een T(F)SI motor gaat erg goed samen inderdaad. Door het hoge octaan getal van LPG kan de auto veel voorontsteking draaien, vergelijkbaar met 102 octaan benzine uit duitsland. Tank je benzine, tank dan wel 98.
92.000km is geen enkel probleem voor een goed onderhouden auto.
Ik zou me eerder afvragen of het nog wel de moeite loont om op LPG om te bouwen :crazy: