Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Ja dat geloof ik meteen, een K04 geeft volgens mij ook vooral meer vermogen in top end 5000+ toeren zegmaar. Vraag mij zelfs af of je met een K04 een goed gechipte K03 kunt kloppen op de tussensprints (bijvoorbeeld 80-160km in 4e versnelling), dan denk ik aan de spoelup en het geringe koppel en vermogensverschil tot 5000rpm. Helaas is er volgens mij geen K04 ombouw meer aanwezig om eens wat cijfers te vergelijken ;)

LT83

Forumguru
Ben benieuwd wat het is geworden.....hij heeft dezelfde turbo als in jouw GTI dus waarschijnlijk zul je bij een stage 2 dan een goede kans hebben om de 300pk aan te tikken.

BaSsDruM

Senior Member
Door het langere uitlaat traject/einddemper dan de Golf VI GTi ben ik net niet boven de 300 pk uit gekomen. Mark van JD zei dat de hogere temperatuur van vandaag ook iets tegen werkte, waardoor de meting op 297 pk/422 nm stopte. Zeker geen verkeerde waarde!

Ja, hoe rijdt het.... Je kan lekker mee komen met het verkeer zeg maar ;)

BaSsDruM

Senior Member
Klopt. Ik had dit ook niet op m'n 21e moeten hebben.
Gelukkig ben ik inmiddels 36 en wat wijzer geworden en kan ik mezelf prima beheersen wat dat betreft. Ook nog geen enkele bekeuring gehad met de RS, en ik heb 'm bijna twee jaar...

Cuprani

Actief lid
Ja dat geloof ik meteen, een K04 geeft volgens mij ook vooral meer vermogen in top end 5000+ toeren zegmaar. Vraag mij zelfs af of je met een K04 een goed gechipte K03 kunt kloppen op de tussensprints (bijvoorbeeld 80-160km in 4e versnelling), dan denk ik aan de spoelup en het geringe koppel en vermogensverschil tot 5000rpm. Helaas is er volgens mij geen K04 ombouw meer aanwezig om eens wat cijfers te vergelijken ;)

K04 setup is onderin ook wel een stuk sneller hoor. Koppel ligt aanzienlijk hoger.
Een golf 5 30th edition of seat leon cupra gaat met enkel een ander uitlaatje al naar de 340 pk toe, de brandstofpomp is hierin de bottleneck om verder te kunnen gaan.

En zo veel trager is de spoolup met een K04 niet. Op de rollerbank is het goed te meten, maar in werkelijkheid rij je met zo'n benzine motor praktisch niet onder de 2500 tpm dus merk je er niks omdat je bij trappen al direct in het gunstige toerental zit.
Een een standaard K03 op 300 pk lukt volgens mij ook alleen maar door met E85 bij te mengen, maar dat zal in de praktijk niemand doen.

Normaal is voor een standaard K03 op EURO 98 (wat je toch meestal zal tanken) max 270 a 280 pk te halen.
Met een volledig uitlaatsysteem en aangepaste inlaat wel iets meer.

andrehj

Forumguru
En zo veel trager is de spoolup met een K04 niet. Op de rollerbank is het goed te meten, maar in werkelijkheid rij je met zo'n benzine motor praktisch niet onder de 2500 tpm dus merk je er niks omdat je bij trappen al direct in het gunstige toerental zit.
Mijn 1.8 TSI (met DSG) komt bijna nooit boven de 2500 rpm....:laugh: (eigenlijk alleen bij snelle (tussen)accelleraties).

Cuprani

Actief lid
Met DSG niet nee, die schakelt echt al heel snel op als je normaal rijdt.

Bij trappen is dat ook wel anders natuurlijk..

BaSsDruM

Senior Member
Met DSG niet nee, die schakelt echt al heel snel op als je normaal rijdt.

Bij trappen is dat ook wel anders natuurlijk..

Ligt er maar net aan hoe je zelf rijdt, die DSG past zich aan aan je rijstijl. Laatst via VAGCOM weer gereset, en gelijk erna een sportief rondje gereden. Heb je ineens een heel anders schakelende bak!

LT83

Forumguru
@ Bassdrum...heerlijk resultaat hoor......heb je ook een grafiek om het verloop te kunnen bekijken...geniet ervan!!!

@ Cuprani....als ik de grafiek van mijn gechipte K03 (stage 2 met enkel Miltek downpipe) en een gechipte K04 bekijk tot 5000rpm zit er echt bijna geen verschil tussen.......vandaar
dat ik dat mijzelf afvraag. Tuurlijk als je een 50-200 sprint doet zit je enkel boven de 4500rpm en zal een K04 behoorlijk sneller zijn. Maar onderin durf
ik dat zeker te bewijfelen. Ik tank overigens vrijwel altijd een Ultimate98 met E85 mix, de BP en Tamoil zitten in Nijmegen minder dan een km bij elkaar vandaan en kan het gewoon goed merken ;)

VEEJAY

Forumguru
Bassdrum, denk je dat resetten nut heeft? Wat was de reden dat je dit gedaan hebt? Heb je deze procedure gevolgd of gewoon alleen gereset?

Op een ander forum las ik onderstaande, ik dacht dat DSG eigenlijk continu zichzelf aanpaste. JD heeft niks gedaan met de DSG, terwijl ik van 105 naar 200pk ben gegaan... Race eend, wat adviseer je???

---
It remaps shift points,readjusts clutch pressure,returns every factor concerning the DSG back to the day it came from the factory.Sometimes theDSG might be glitchy,or just acting weird and might persuade people theyneeda new mechatronics unit.This procedure basically fixes 70-80% of the problems and complaints people have.

Rosinfield

† In Memoriam
volgens mij heb je het bij het juiste eind, Veejay (gaat om een continue aanpassing) en er hoeft ook niets aan de dsg te worden aangepast, tenzij je daar op zich niet tevreden over bent uiteraard

BaSsDruM

Senior Member
Bassdrum, denk je dat resetten nut heeft? Wat was de reden dat je dit gedaan hebt? Heb je deze procedure gevolgd of gewoon alleen gereset?

Op een ander forum las ik onderstaande, ik dacht dat DSG eigenlijk continu zichzelf aanpaste. JD heeft niks gedaan met de DSG, terwijl ik van 105 naar 200pk ben gegaan... Race eend, wat adviseer je???

Wat je zegt klopt, de DSG past zichzelf aan aan je rijstijl. Als je echter je auto de eerste paar duizend kilometer rustig hebt in gereden, krijg je dat snel opschakelen naar een hogere versnelling niet zo snel 'er uit gereden'. Tenminste dat was mijn gevoel, vooral nadat ik 'm had gereset (volgens mij leek het op de procedure waar je naar linkt). Het is trouwens dat ik zelf zo'n VAGCOM kabel heb en het leuk vind om er mee te hobbyen, want het verschil is vooral net nadat je 'm gereset hebt goed merkbaar, daarna niet meer.

Verder heb ik DSG stage 1 tuning erbij genomen gisteren. Standaard is de DSG-6 bak op 360 nm koppel begrenst, nu is die limiet naar 500 nm gezet. Voelde voor m'n gevoel beter... of het onzin is of niet, ik weet het niet ;)

LT83

Forumguru
@ bassdrum, dat had ik persoonlijk ook gedaan, zon DSG stage 1 is er niet voor niets en je hebt nu ook een behoorlijk koppel natuurlijk. Benieuwd naar je grafiek!

BaSsDruM

Senior Member
Nette waardes hoor !

Alleen de chip op maat ?

Ik had al 'gewone' stage 1 tuning van JD. Doordat ik een andere downpipe incl 200 cell racekat had laten monteren, kon m'n auto naar stage 2. Ik heb bij JD gelijk een Carbonio TSi intake laten plaatsen en DSG stage 1 tuning.

Geluid is echt super nu en hij rijdt ook als een beest!

sitechris

Donateur
Mooie lijn! Dat is genieten geblazen. En hij houdt vermogen goed vast. Je zelfbeheersing wordt wrsnl nog wel eens op de proef gesteld. Even gas geven en je vliegt zo voorbij de 200 km/h ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan