Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Gelukkig wel dit forum gevonden en dan je Kodiaq ongenoegen kwijt kunnen. dat moet toch enigszins opluchten ...………………..
    En welkom hier

2. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Heeft iemand ook last van krakende speakertjes in de voordeuren bij een Canton systeem? Gaat om dat kleine speakertje waar ook het canton logo op zit. Met name met wat meer bass in muziek is het af en toe niet aan te horen. Op het moment dat je er tegen duwt is het weg, dus er trilt iets mee. Lijkt erop alsof het in het led randje zit wat net boven de speakertjes langs loopt..

3. steege2

steege2 Senior Member

Ja heb ik ook

4. steege2

steege2 Senior Member

Mijne is ook 2 jaar echt geen last van.

5. Deke

Deke Nieuw lid

Sinds maandag ben ik de gelukkige eigenaar van een Sportline 1.5 DSG.

Helaas direct al wat probleempjes:
    - Kan de instelling van de stoel niet opslaan
    - Kan de instelling van de driving mode niet opslaan
    - Om de haverklap krijg ik onderstaande melding als ik aan het rijden ben (en die verdwijnt ook weer af en toe)

Hoop dat de garage dit snel kan verhelpen. Vooral onderstaande issue is behoorlijk irritant omdat je constant een oranje waarschuwingslampje voor je neus hebt....

Side-assist.jpg

6. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Van trilling en kraken heb ik ook last van, maar dat staat los van het Canton systeem, want dat heb ik niet. Mijn beer is vorige week voor een beurt geweest waarbij ik dit probleem heb aangegeven. Deurpanelen zijn losgeweest en de speakers zijn vastgezet (!). Het leek even weg maar is nu weer in alle hevigheid terug. Morgen gaat de auto weer een dag naar de dealer om te kijken of ze het kunnen oplossen. Het treed bij mij op bij hoge en zuivere tonen in de muziek met het geluidsvolume boven de 65%. Zie ook m'n eigen topic hierover.

Laatst aangepast: 23-10-2019
  7. Meekoh

Meekoh Lid

Wat zei de handleiding? Er schijnen wat magische handelingen te zijn om dit werkend te krijgen.

Volgens mij is dit een feature, not a bug. Zoek maar eens in eerdere posts en het levertijden topic ;)

8. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@csje, tsjaa maar wie weet nu niet dat je onbehandeld kunststof jaarlijks moet behandelen met een daarvoor bestemd middel? Weekmakers en andere conserveringsmiddelen zijn tegenwoordig uit den boze. Waarschijnlijk ros je 2 x per jaar je auto door de krasstraat en kijk je er verder niet naar om en nu ben je nog hevig ontstemd ook.... tsjaa de enige garantie die je dan hebt is dat het kunststof gaat verweren.

Maar niet getreurd je kan het nog steeds netjes krijgen, raadpleeg Google maar eens op “trim restorer” :)

Tuulster en EdK vinden dit leuk.
  9. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Deke vervelend v de storing. Gauw laten verhelpen. Stoel wil bij mij ook nog niet. Moet Het boekje er maar eens bij pakken.

10. Eser

Eser Lid

Bij mij ook precies hetzelfde aan de bestuurderskant. Het lijkt alsof het paneeltje er omheen niet goed vast zit.

11. Deke

Deke Nieuw lid

Ik ga snel langs de dealer om dit uit te zoeken. Op mijn Octavia was het simpel. Gewoon Set & nummer op de zijkant van de stoel gelijkertijd inhouden voor 3 seconden. Dan kreeg je een geluid dat de stand was opgeslagen. Werkte dan ook voor Driving mode & spiegels.

Waarom ze het nu dan zo moeilijk maken.....

Ik heb gewoon dezelfde methode aangehouden als op mijn Octavia destijds. Dat vonden ze blijkbaar te makkelijk werken dus hebben ze dat veranderd.... Snap niet helemaal waarom denk ik.

Last edited by a moderator: 23-10-2019
  12. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

De juiste handeling is eerst op set drukken en dan binnen de 10 seconden op het gewenste nummer. (niet gelijktijdig) Je krijgt dan een signaal ter bevestiging.

13. Deke

Deke Nieuw lid

Dank SonnyBBQ. Dat was exact de informatie die miste. In de Octavia was het SET + nummer tegelijk. Vandaar dat het niet werkte.

Wat wel apart is, is dat de foutmelding gisteren op wonderbaarlijke wijze is verdwenen en niet meer terug is gekomen. Hopelijk blijft dat zo.

SonnyBBQ vindt dit leuk.
  14. Patbanbu

Patbanbu Actief lid

Helaas een probleem met de inklapbare spiegels.

Bij uitklappen gaat het motortje aan de bestuurderskant eerst een boel herrie maken. Motortje draait dan een seconde of 15/20 tot de spiegel echt uitklapt. Bij inklappen, klapt de spiegel wel meteen in en blijft het motortje vervolgens nog een 15 tot 20 seconden draaien.
    De bijrijderskant maakt geen herrie, maar gaat wel pas in beweging op het moment dat de bestuurderskant daadwerkelijk in- of uitklapt. Volgende week een afspraak bij de dealer.

15. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik begin de kodiaq wat te leren kennen na een 600 km in 7 dagen tijd. Nu valt me 1 ding op. De DSG schakelt boterzacht. Dit was ik minder gewend met mijn dsg 6 uit 2011, dus dat is mooi. Nu moet ik bij het wegrijden altijd eerst een klein stukje achteruit. Als ik het gas aan tip raakt de rem los (autohold) en begint hij achter uit te rollen (weg is vlak, dus niet rollen door zwaartekracht) en binnen 1 seconde voel ik een dreuntje alsof dan de bak pas aangrijpt. Dit is alleen bij de eerste keer weggaan met koude bak. Als ik direct weer naar voren ga en direct weer achteruit ga om het te reproduceren dan is het niet meer te reproduceren. Ook niet te reproduceren paar uur later, pas volgende dag weer. Wat gebeurt er bij dit dreuntje? Wie herkent dit?

16. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ondertussen wat ge experimenteerd. Dreuntje treed niet op bij koude motor als je eerst langs de p r n d gaat alvorens naar de r te gaan. Heb er nog geen verklaring voor.

17. BramBam

BramBam Forumguru

Heb er een nieuw probleem bij. Mijn brandstofmeter doet het niet meer. Heb dit al 1 keer eerder gehad (maanden geleden), maar toen was het na stoppen en opnieuw starten weg. Nu weigert hij al 3 dagen dienst. Actieradius in maxidot loopt wel terug.

Wordt dus weer een ongepland bezoek aan de dealer. Dit wordt al mijn 7e ongeplande bezoek aan de dealer (11 maanden oud, 37000km).

Update 11.00u: woensdagochtend naar dealer voor diagnose. Hoop dat het iets kleins is wat ze direct op kunnen lossen.

Laatst aangepast: 28-10-2019
  18. 2020Kodiaq

2020Kodiaq Actief lid

Wat balen @BramBam. Ik hoop dat ik niet hetzelfde ga meemaken met mijn nieuwe Kodiaq. Voorheen met mijn Octavia modellen nooit problemen gehad.

19. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@brambram, je bent wel een pechvogel met je Kodiaq zeg! Gelukkig (maar daar heb jij helaas niets aan) is het niet standaard zo’n ramp met Skoda in het algemeen of de Kodiaq specifiek. Hopelijk wordt je goed, snel en effectief geholpen!

20. Eser

Eser Lid

Afgelopen weekend viel eventjes het infotainment systeem (Columbus) spontaan uit! Aan/uit knop reageerde niet. Na enkele minuten kreeg ik ook nog een storingsmelding dat de SOS functie beperkt beschikbaar was, maar tegelijkertijd startte het infotainment systeem van zelf weer op! Daarna is de storingsmelding direct verdwenen :dankje:.

Deel deze pagina