Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. Mystikal

Mystikal Lid

Het zou idd zonde zijn als deze vervallen. Het is toch best een unieke feature.

2. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

ik krijg apple Carplay niet gekoppeld in mijn Kodiaq. Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik had al meteen voor mekaar dat via bluetooth alles in orde was dus bellen en muziek etc. 'savonds probeerde ik even via een kabeltje te koppelen maar op het moment dat hij Carplay probeert zegt hij 10 seconden later dat carplay is geannuleerd. mijn telefoon ziet de auto wel en ik heb toestemming gegeven, mocht niet baten.. Iemand een idee wat er fout gaat?

3. anoppe

anoppe Actief lid

@KodiaqS2 het klinkt alsof je alles goed doet. Al eens geprobeerd je telefoon op nieuw op te starten? (zonder dat deze aangesloten is aan de auto)

4. KodiaqW

KodiaqW Senior Member Donateur

Gebruik je een origineel Apple kabeltje @KodiaqS2 ? Mijn ervaring met iphones in auto's is dat een 3d party kabeltje nog wel eens voor problemen wil zorgen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een actieve houder van Brodit, die geeft af en toe ook problemen. Krijg dan de melding 'Dit accesoire wordt mogelijk niet ondersteund'.

Nog een andere tip: peuter de lightning-ingang van je iphone eens schoon met een tandenstoker. Je verbaast je wat je daar uit haalt :tongue:

Japanese Power vindt dit leuk.
  5. anoppe

anoppe Actief lid

Haha inderdaad. Dat is iets wat eens in de zoveel tijd moet gebeuren :D

KodiaqW vindt dit leuk.
  6. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

telefoon even opnieuw opgestart en straks weer even proberen. Omdat ik altijd draadloos oplaad zijn dit inderdaad de momenten dat je erachter komt dat je connector aansluiting vol zit, goeie tip. We gaan het opnieuw proberen straks..

KodiaqW vindt dit leuk.
  7. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Ja, het heeft gewerkt. ik denk toch dat het opnieuw opstarten van mn telefoon de truc was.. Ik las trouwens dat schermen van telefoon en auto systeem vanaf ios13 niet meer gelijk hoeven te zijn. Dat lijkt mij wel een hele verbetering van het carplay..

KodiaqW vindt dit leuk.
  8. Eser

Eser Lid

Ik heb volgens mij nu 3x gehad dat mijn iPhone geen connectie wilde maken met Carplay. De ene keer gaf het systeem USB storing aan en in andere gevallen gebeurde er helemaal niets bij het aansluiten. Het systeem heb ik een paar keer uit- en aangezet, maar dat wilt niet altijd helpen. Volgende keer de telefoon uit- en aan zetten, goede tip!

9. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Zijn er mensen met een 1.5 handbak die vinden dat de auto in lage snelheden, lage toerentallen in de eerste twee versnellingen een beetje schokkerig rijdt? Ik heb het gevoel dat ik bij het de straat uitrijden in 2e versnelling een beetje een twijfelende motor heb.. alsof ik net niet net wel gas geef.. Volgens mij als ik de driving mode op sport zet of meer gas geef is het een stuk beter..

Het is echt serieus merkbaar, dus geen trilling ofzo maar echt alsof je met je gaspedaal speelt..

10. anoppe

anoppe Actief lid

11. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Herkenbaar, ik heb dan de eerste generatie 1.4 handgeschakeld.
    Ik heb bij @Antera de gasrespons aan laten passen, scheelt een stuk.

Xavier234 en Racer01 vinden dit leuk.
  12. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

13. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

zou verklaren waarom ik denk dat het minder is met drive mode selection op sport.. lastige is dat ik nog niet voor mekaar heb dat hij mijn driving mode selectie onthoudt of aan de sleutel koppelt.. De straat uitrijden maar eerst driving mode op sport zetten is wel een beetje een rare tour..

14. elephtera

elephtera Forumguru Donateur

@KodiaqS2 ik ben ook nog aan het zoeken hoe hij het wel onthoudt. in de O3 onthoudt hij perfect mijn driving mode stand, ook na het uitzetten/afsluiten van de auto. in de Kodiaq niet, die is elke keer weer terug in de normale stand.

Verder heb ik een heel ander probleem. De kessy sleutels reageren vaak (1-2x per week) niet. het zijn van die nieuwe sleutels die op beweging reageren, maar zelfs na het schudden van de sleutel, geen reactie. terwijl het knopje op de sleutel direct werkt. Hebben anderen hier ook last van? Als dit blijft moet ik misschien laten wisselen, of het oude type sleutel aanvragen. die zonden altijd uit, maar deden het daardoor ook altijd.

15. s-line

s-line Forumguru

Ik had trouwens afgelopen week een nieuwe ford focus op het werk maar daar zitten ook al van die deurbeschermers op. Maar ook daar vond ik het maar van die fragiele dingetjes, leuk bedacht maar zeer fragiel en kwetsbaar die dingen.

16. Maverick3105

Maverick3105 Nieuw lid

Stiekem zaten ze eerder op de Focus dan op de Kodiaq.... Niet dat het uitmaakt overigens....

s-line vindt dit leuk.
  17. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Klopt. De Focus had ze al vanaf 09-2011. Toen waren de plannen voor een Kodiaq (met deurbeschermers) nog niet eens geboren...

18. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

heeft het niet met de personalisatie optie te maken die je kan aanzetten met VCDS? je moet driving mode per sleutel uniek kunnen laten maken dacht ik.. Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept omdat ik nog wacht op de ios versie van OBD11..

19. Xavier234

Xavier234 Senior Member Donateur

@KodiaqS2 driving mode staat standaard op normaal, bij mij ( sportline II) 1.5 tsi kan je de driving mode niet vastzetten bij een sleutel, wel veel andere dingen personaliseren maar geen driving mode

20. Rallye

Rallye Forumguru

Hoe bedoel je dit? Het scherm op je telefoon ziet er toch sowieso niet uit als het CarPlay-scherm? Ook met CarPlay is overigens de volgorde van de apps aan te passen, zie https://www.appletips.nl/carplay-apps-verwijderen-aanpassen/

Deel deze pagina