Kodiaq probleempjes.....

Peerke

Lid
Na wat regenbuien bleek de mat aan de passagiers kant nat te zijn. Na wat speurwerk eens een halve liter water in de goot van het panorama dak gegoten en jawel...stroomt achter het dashboard net zo snel weer naar binnen :banghead:.

Ps. Ik zag toevallig op de terugroepacties site van rdw een 3tal recalls staan voor de Kodiaq...iemand enig idee of bericht gehad?
Kunnen ze die meteen uitvoeren als ie toch bij de dealer staat voor het dak :nailbiting:
 

coolrunnings

Actief lid
Na wat regenbuien bleek de mat aan de passagiers kant nat te zijn. Na wat speurwerk eens een halve liter water in de goot van het panorama dak gegoten en jawel...stroomt achter het dashboard net zo snel weer naar binnen :banghead:.

Ik heb dit laatst gehad in de wasstraat, alleen dan aan de bestuurderszijde.
Welke "goot" van het panoramadak bedoel je?
 

Peerke

Lid
Ik heb dit laatst gehad in de wasstraat, alleen dan aan de bestuurderszijde.
Welke "goot" van het panoramadak bedoel je?

Als je het dak open zet, dan zie je in de "goot" rondom het glazen dak een gaatje in elke hoek voor de afvoer van het water. Aan elk van deze gaten zit een slang welke door de A en C stijlen naar de wielen loopt. Nu lijkt het erop dat een van deze slangen (bij mij aan de passagiers kant) geknikt is/los zit, waardoor het water niet door de slang maar door de raamstijl achter het dashboard naar binnen loopt.

In jou geval zou je eens eens wat water in de goot (hoek linksvoor in jou geval) kunnen gieten om te kijken of dat dan binnen terecht komt. Geen leuke reparatie helaas, maar gelukkig gevonden binnen de garantie termijn.

Succes!
 

Frenk21

Forumguru
Bij mij valt het geluid van de radio af en toe uit. Alleen blijft de center speaker op het dashboard werken. Na een korte tijd komen de andere speakers ook weer langzaam in geluid. Soms gebeurd het een paar keer achter elkaar, soms een dag niet. Iemand hier die dit herkend?
We zijn eruit. De storing wordt veroorzaakt door de connect die Pon achteraf heeft ingebouwd. Nu bij beide auto’s laten loskoppelen. Het blijkt een grote bron van storingen te zijn.
 

907

Senior Member
Iemand een idee? Ik heb al op gebruikerspincode gezocht.

Sinds vanochtend krijg ik dit in beeld....
Wat niet helpt is
- S-pin
- pin van mijn data-Sim
 

Bijlagen

  • 094138AC-AE52-415B-A35F-A3D1AC20A16E.jpeg
    094138AC-AE52-415B-A35F-A3D1AC20A16E.jpeg
    25,6 KB · Weergaven: 114

steege2

Senior Member
Ja dit kreeg ik ook ineens na een update van mijn Iphone. Heb de bluetooth verbinding weggemikt met mijn telefoon en opnieuw aangemaakt toen geen last meer van gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

Japanese Power

Donateur
Afgelopen week viel het me op dat de tweeters in de deur begonnen te kraken. Met name bepaalde midtonen en de hoge tonen zijn momenteel geen gehoor. Aangegeven en bij de komende beurt (14-10) worden deze ook meegenomen. Valt me wel een beetje tegen na 2 jaar al aan vervanging toe.
 

Mystikal

Senior Member
Zo inmiddels na 10.000 km ook de eerste probleempjes gehad. Beginnend bij vorige week, toen ik hem vol tegen een betonnen paal aanreed op de parkeerplaats van mijn bedrijf... Ondanks alle sensoren en camera's toch nog een paaltje over het hoofd gezien (te snel willen draaien...). Schade wordt over een week of 3 hersteld. Daarnaast vorige week melding gekregen dat oliepijl nagekeken moest worden. Vond ik ook wat snel na 10K. Maar misschien is dat normaal bij een nieuwe motor. Die verbruikt normaal gesproken wel wat meer als ik me niet vergis. Eenmaal bij de dealer vanochtend, begreep ik ook dat er meteen een software update was voor de motor. Dus al met al 1,5 uur bij de dealer gezeten. Maar binnenkort is hij weer helemaal de oude.

Buiten dit, nog steeds elke dag heel tevreden en krijg nog regelmatig complimenten voor de uitvoering.
 

CBreedijk

Donateur
75000 km. Waterpomp vervangen. Is hetzelfde probleem dat de 2,0l diese Octavia’s hebben gehad (2012?)

Het betreft iig de variabele waterpomp.
Temperatuur liep na 10km al op tot 110/120/130 graden. Expansievat koud en geen fan die draait.
Uitlaten rollen in N /vrij. Dan slaat waterpomp “open” en loopt temperatuur weer terug.

Bij het vervangen van de waterpomp ook gelijk maar distributieriem vervangen ;)

Maar alles netjes gedaan en geregeld door de dealer.
 

csje

Nieuw lid
In de rubriek probleempjes.....zeg maar probleem.
De geweldige kwaliteit van de kunstof delen, wielkasten en dorpels, is om te janken. Bij mijn kodiaq, net 2j oud/jong, zijn de eerder genoemde kunstofdelen al aan het verweren en zijn al een stuk lichter als de voor-en achterbumper. Superkwaliteit, NOT.
Reclameren bij dealer en Skoda, nul op rekest terwijl ik 4j garantie heb.
Overleg is aanstaande..... Wordt vervolgd....:mad:
 

EdK

Forumguru
En wat doe je zelf aan onderhoud ?
Want witte uitslag kan ook komen van de wax uit de kras straten..
 

KodiaqS2

Senior Member
Heeft iemand ook last van krakende speakertjes in de voordeuren bij een Canton systeem? Gaat om dat kleine speakertje waar ook het canton logo op zit. Met name met wat meer bass in muziek is het af en toe niet aan te horen. Op het moment dat je er tegen duwt is het weg, dus er trilt iets mee. Lijkt erop alsof het in het led randje zit wat net boven de speakertjes langs loopt..
 

steege2

Senior Member
In de rubriek probleempjes.....zeg maar probleem.
De geweldige kwaliteit van de kunstof delen, wielkasten en dorpels, is om te janken. Bij mijn kodiaq, net 2j oud/jong, zijn de eerder genoemde kunstofdelen al aan het verweren en zijn al een stuk lichter als de voor-en achterbumper. Superkwaliteit, NOT.
Reclameren bij dealer en Skoda, nul op rekest terwijl ik 4j garantie heb.
Overleg is aanstaande..... Wordt vervolgd....:mad:

Mijne is ook 2 jaar echt geen last van.
 

Deke

Nieuw lid
Sinds maandag ben ik de gelukkige eigenaar van een Sportline 1.5 DSG.

Helaas direct al wat probleempjes:
- Kan de instelling van de stoel niet opslaan
- Kan de instelling van de driving mode niet opslaan
- Om de haverklap krijg ik onderstaande melding als ik aan het rijden ben (en die verdwijnt ook weer af en toe)

Hoop dat de garage dit snel kan verhelpen. Vooral onderstaande issue is behoorlijk irritant omdat je constant een oranje waarschuwingslampje voor je neus hebt....


Side-assist.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Heeft iemand ook last van krakende speakertjes in de voordeuren bij een Canton systeem? Gaat om dat kleine speakertje waar ook het canton logo op zit. Met name met wat meer bass in muziek is het af en toe niet aan te horen. Op het moment dat je er tegen duwt is het weg, dus er trilt iets mee. Lijkt erop alsof het in het led randje zit wat net boven de speakertjes langs loopt..

Ja heb ik ook

Van trilling en kraken heb ik ook last van, maar dat staat los van het Canton systeem, want dat heb ik niet. Mijn beer is vorige week voor een beurt geweest waarbij ik dit probleem heb aangegeven. Deurpanelen zijn losgeweest en de speakers zijn vastgezet (!). Het leek even weg maar is nu weer in alle hevigheid terug. Morgen gaat de auto weer een dag naar de dealer om te kijken of ze het kunnen oplossen. Het treed bij mij op bij hoge en zuivere tonen in de muziek met het geluidsvolume boven de 65%. Zie ook m'n eigen topic hierover.
 
Laatst bewerkt:

Meekoh

Lid
Sinds maandag ben ik de gelukkige eigenaar van een Sportline 1.5 DSG.

Helaas direct al wat probleempjes:
- Kan de instelling van de stoel niet opslaan
Wat zei de handleiding? Er schijnen wat magische handelingen te zijn om dit werkend te krijgen.

- Kan de instelling van de driving mode niet opslaan
Volgens mij is dit een feature, not a bug. Zoek maar eens in eerdere posts en het levertijden topic ;)
 

CDK

Forumguru
@csje, tsjaa maar wie weet nu niet dat je onbehandeld kunststof jaarlijks moet behandelen met een daarvoor bestemd middel? Weekmakers en andere conserveringsmiddelen zijn tegenwoordig uit den boze. Waarschijnlijk ros je 2 x per jaar je auto door de krasstraat en kijk je er verder niet naar om en nu ben je nog hevig ontstemd ook.... tsjaa de enige garantie die je dan hebt is dat het kunststof gaat verweren.

Maar niet getreurd je kan het nog steeds netjes krijgen, raadpleeg Google maar eens op “trim restorer” :)
 
Bovenaan Onderaan