Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. steege2

steege2 Senior Member

Heb al 67000 km geen problemen met de beschermers

anoppe vindt dit leuk.

2. wdejong32

wdejong32 Actief lid

vandaag een pittig gesprek met de dealer over mijn kodiaq gehad , er mankeert nogal wat aan

1 het beruchte stotteren van de 1.5 TSI bij koude motor waar nog steeds geen update voor is

2 airco koelt wel maar op low is hij beslist niet ijskoud

3 regelmatig gilt de auto het uit en er staat een rode auto met sensoren op het display , tot overmaat van ramp gaat de auto zelf in de remmen terwijl er niks aan de hand is,,, heeft met bots signalering te maken volgens dealer

4 Ik vind de DSG niet erg snel reageren op het gaspedaal

5 na een paar dagen stil te hebben gestaan (op de handrem) en dan weg rijden klappen de remmen , als hij de rem er automatisch af gooit dan , handmatig de rem eraf halen geeft dit probleem niet

6 irritante rammel in dashboard nu en dan … maar om daar het dashboard helemaal voor open te maken... en wordt het er beter van...

7 vanaf begin al ernstige twijfels gehad over de deurbeschermers , gaat de dealer en nu ook af halen

8 kofferklep staat te strak afgesteld waardoor ik hem vaak meerdere keren dicht moet gooien voordat hij goed sluit

auto gaat over 2 weken een dag terug en ze gaan ermee aan de slag

Na 6 maanden bezit en 6800 km begin ik toch ernstig te twijfelen of het wel zo verstandig is geweest om van mijn Volvo V60 over te stappen naar een kodiaq …….

3. Soundless

Soundless Lid

Ik merkte gisterenavond spijtig genoeg dat ze de lak aan de deur beschadigd hebben bij het verwijderen van de beschermer. Wel zuur voor een wagen die een paar dagen oud is.

Bijgevoegde bestanden:

4. anoppe

anoppe Actief lid

Dat had inderdaad wel netter gekund zou je denken...

5. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Weet je zeker dat dit niet als was doordat hij bij jou klem heeft gezeten @Soundless ?
    #advocaatvandeduivel

anoppe vindt dit leuk.
  6. Soundless

Soundless Lid

@Japanese Power dat was zeker niet zo, maar dat is waarschijnlijk wel wat de dealer zal zeggen... En dan nog komt het uiteraard door iets wat op een 5 dagen oude wagen niet degelijk werkt, dus dan moeten ze er nog iets aan doen in de ideale wereld.

7. wdejong32

wdejong32 Actief lid

ik dacht loshalen een kwestie van eraf klikken was ??

8. Japanese Power

Klopt, uitklapbare gedeelte is los te klikken en binnenwerk gaat volledig achter het deurpaneel schuil.
    Vraag me daarom serieus af of de dealer dit heeft veroorzaakt...

9. Soundless

Soundless Lid

Zelfs indien de dealer dit niet heeft veroorzaakt, moet hetnog onder garantie geregeld worden, want het is dan ontstaan door het mankement.

Ondertussen mailtje naar dealer gestuurd met foto bij. Ze gaan dit herstellen wanneer ze het binnenwerk vervangen. Alles onder garantie :thumbsup:

Japanese Power vindt dit leuk.
  10. Japanese Power

Top. Als ze dan maar niet gaan zeggen dat het komt door verkeerd gebruik. Want zoals in een ander topic is aangegeven: ze inderdaad wel wat gevoelig voor b.v. kleding die er met in- en uitstappen achter blijft hangen.

11. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dan is er m.i. geen sprake van verkeerd gebruik, maar van verkeerd ontwerp. Er is kennelijk geen rekening mee gehouden dat er via die portieren ook wel eens mensen zouden kunnen in- en uitstappen die normale kleren, jassen e.d. aanhebben inplaats van een catsuit of duikpak.

Soundless en steege2 vinden dit leuk.
  12. Japanese Power

Leg jij dat maar eens aan PON uit...

13. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Heb ik net gedaan, toch? Ze lezen heus wel mee hier, hoor...

14. Japanese Power

Klopt, maar dat veranderd niets aan het hele PON beleid.
    Ze zullen niet snel toegeven dat iets een verkeerd ontwerp is want dan is het hek van de dam...
    ... in plaats van de stootstrip van de deur.

15. wdejong32

wdejong32 Actief lid

ze hebben de deurbeschermers er echt niet voor niets afgehaald bij de huidige nieuwe kodiaq`s:nono:

Japanese Power vindt dit leuk.
  16. Dax1

Dax1 Lid

Geldt alleen voor de achterdeuren als ik met niet vergis, voor blijven ze wel zitten. Het zijn besparingen om de kostprijs van de auto omlaag te brengen en de omzetmarge te vergroten. Op de MY2019 versie zitten er op de ISOFIX aansluitingen 'mooie' afdek dopjes, op de MY2020 zijn deze verdwenen, zie voorgaande reden.

17. hendrik38

hendrik38 Senior Member

@Dax1 in de kennisbank staan de wijzigingen voor de my2020. Deurbeschermers zowel voor als achter eraf.

18. BramBam

BramBam Forumguru

En ze voegen ze wel weer toe aan de Kamiq. Vreemde keuze's daar bij Skoda.

upload_2019-7-8_15-32-17.png

Bron: Kamiq Brochure

Moet overigens zeggen dat die deurbeschermers het bij mij goed blijven doen. Kan ik van veel andere dingen niet zeggen.

Heb nu weer een probleem erbij. Middenarmsteun voor blijft niet in een hogere stand staan.

19. elephtera

elephtera Forumguru Donateur

Ik haal daar nog altijd uit dat enkel op de goedkopere modellen de deurbeschermers eraf gaan. We zullen het gaan zien na de levering van de eerste my2020's

20. KodiaqW

KodiaqW Senior Member Donateur

Dit heb ik ook van mijn dealer begrepen; deurbeschermers op de duurdere modellen (lees: niet ambition) blijven gewoon.

Deel deze pagina