Kodiaq probleempjes.....

KodiaqS2

Senior Member
Zijn er mensen met een 1.5 handbak die vinden dat de auto in lage snelheden, lage toerentallen in de eerste twee versnellingen een beetje schokkerig rijdt? Ik heb het gevoel dat ik bij het de straat uitrijden in 2e versnelling een beetje een twijfelende motor heb.. alsof ik net niet net wel gas geef.. Volgens mij als ik de driving mode op sport zet of meer gas geef is het een stuk beter..

Het is echt serieus merkbaar, dus geen trilling ofzo maar echt alsof je met je gaspedaal speelt..
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik heb bij @Antera de gasrespons aan laten passen, scheelt een stuk.
zou verklaren waarom ik denk dat het minder is met drive mode selection op sport.. lastige is dat ik nog niet voor mekaar heb dat hij mijn driving mode selectie onthoudt of aan de sleutel koppelt.. De straat uitrijden maar eerst driving mode op sport zetten is wel een beetje een rare tour..
 

elephtera

Forumguru
@KodiaqS2 ik ben ook nog aan het zoeken hoe hij het wel onthoudt. in de O3 onthoudt hij perfect mijn driving mode stand, ook na het uitzetten/afsluiten van de auto. in de Kodiaq niet, die is elke keer weer terug in de normale stand.

Verder heb ik een heel ander probleem. De kessy sleutels reageren vaak (1-2x per week) niet. het zijn van die nieuwe sleutels die op beweging reageren, maar zelfs na het schudden van de sleutel, geen reactie. terwijl het knopje op de sleutel direct werkt. Hebben anderen hier ook last van? Als dit blijft moet ik misschien laten wisselen, of het oude type sleutel aanvragen. die zonden altijd uit, maar deden het daardoor ook altijd.
 

s-line

Forumguru
Ik had trouwens afgelopen week een nieuwe ford focus op het werk maar daar zitten ook al van die deurbeschermers op. Maar ook daar vond ik het maar van die fragiele dingetjes, leuk bedacht maar zeer fragiel en kwetsbaar die dingen.
 

Maverick3105

Nieuw lid
Ik had trouwens afgelopen week een nieuwe ford focus op het werk maar daar zitten ook al van die deurbeschermers op. Maar ook daar vond ik het maar van die fragiele dingetjes, leuk bedacht maar zeer fragiel en kwetsbaar die dingen.

Stiekem zaten ze eerder op de Focus dan op de Kodiaq.... Niet dat het uitmaakt overigens....
 

KodiaqS2

Senior Member
@KodiaqS2 ik ben ook nog aan het zoeken hoe hij het wel onthoudt.
heeft het niet met de personalisatie optie te maken die je kan aanzetten met VCDS? je moet driving mode per sleutel uniek kunnen laten maken dacht ik.. Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept omdat ik nog wacht op de ios versie van OBD11..
 

Xavier234

Senior Member
@KodiaqS2 driving mode staat standaard op normaal, bij mij ( sportline II) 1.5 tsi kan je de driving mode niet vastzetten bij een sleutel, wel veel andere dingen personaliseren maar geen driving mode
 

Rallye

Forumguru
Ja, het heeft gewerkt. ik denk toch dat het opnieuw opstarten van mn telefoon de truc was.. Ik las trouwens dat schermen van telefoon en auto systeem vanaf ios13 niet meer gelijk hoeven te zijn. Dat lijkt mij wel een hele verbetering van het carplay..

Hoe bedoel je dit? Het scherm op je telefoon ziet er toch sowieso niet uit als het CarPlay-scherm? Ook met CarPlay is overigens de volgorde van de apps aan te passen, zie https://www.appletips.nl/carplay-apps-verwijderen-aanpassen/
 
Hoe bedoel je dit? Het scherm op je telefoon ziet er toch sowieso niet uit als het CarPlay-scherm? Ook met CarPlay is overigens de volgorde van de apps aan te passen, zie https://www.appletips.nl/carplay-apps-verwijderen-aanpassen/

Het scherm van CarPlay is anders opgebouwd in IOS 13. Daarnaast werken de schermen (CarPlay en telefoon) onafhankelijk van elkaar. Dus bij het wisselen van scherm op je telefoon, blijft de gekozen app op je auto te zien. Ook wanneer je Siri gebruikt...

 

Klaasje

Forumguru
Bij mij onthoud systeem gewoon de driving mode.
Ala mijn vrouw andere sleutel gebruikt dan schakeld driving mode mee. Als ik mijn sleutel gebruik schakeld ie naar mijn driving mode. Ik heb via ODB personalisatie geactiveerd
 

Xavier234

Senior Member
@Klaasje , ik heb standaard personalisatie in de auto en bij mij start hij op standaard en kan ik vb eco of sport niet vastzetten bij personalisatie. heb ook verschillende dingen laten aanzetten bij Antera en de driving mode vastzetten bij personalisatie was niet mogelijk?
 

KodiaqS2

Senior Member
Hoe bedoel je dit? Het scherm op je telefoon ziet er toch sowieso niet uit als het CarPlay-scherm? Ook met CarPlay is overigens de volgorde van de apps aan te passen, zie https://www.appletips.nl/carplay-apps-verwijderen-aanpassen/
Als ik google maps open op mn telefoon tijdens carplay is dat ook te zien op het scherm vd auto. zelfde met muziek. Vanaf ios13 kan je dus muziek op je telefoon in beeld hebben en google maps laten staan op scherm vd auto..

Bij mij onthoud systeem gewoon de driving mode.
Ala mijn vrouw andere sleutel gebruikt dan schakeld driving mode mee. Als ik mijn sleutel gebruik schakeld ie naar mijn driving mode. Ik heb via ODB personalisatie geactiveerd
@Klaasje , ik heb standaard personalisatie in de auto en bij mij start hij op standaard en kan ik vb eco of sport niet vastzetten bij personalisatie. heb ook verschillende dingen laten aanzetten bij Antera en de driving mode vastzetten bij personalisatie was niet mogelijk?

Raar.. Misschien dat @Antera daar zelf duidelijkheid over kan geven? Ik dacht dat ik een keer een filmpje had gezien over het koppelen van de personalisatie aan de sleutels en daardoor driving mode..
 

KodiaqS2

Senior Member
ik heb trouwens nog een leuk foutje ontdekt, na het sproeien en wissen achter kan ik mijn ruitenwisser willekeurig op iedere positie op de achterruit laten stoppen.. lijkt mij ook een foutje..
 
Next problem: deurbeschermer rechter voordeur klapte niet dicht. Gevolg: tussen deur geklemd gezeten en nu klapt deze niet meer volledig in, waardoor ik mijn deur niet meer toe krijg.

Ik hoop dat dit geen rampwagen wordt :banghead:


Wagen vandaag binnen gebracht. Binnenwerk is volledig vervangen onder garantie. Voor de lakschade mag ik de Kodiaq onder garantie binnen brengen bij een carrossier.
Ze wilden wel geld aanrekenen voor de vervangwagen. Eventjes van m'n oren gemaakt en nu de komende 2 jaar altijd gratis vervangwagen.
 
Bovenaan Onderaan