Kodiaq probleempjes.....

Zelfs indien de dealer dit niet heeft veroorzaakt, moet hetnog onder garantie geregeld worden, want het is dan ontstaan door het mankement.

Ondertussen mailtje naar dealer gestuurd met foto bij. Ze gaan dit herstellen wanneer ze het binnenwerk vervangen. Alles onder garantie :thumbsup:
 

Japanese Power

Donateur
Top. Als ze dan maar niet gaan zeggen dat het komt door verkeerd gebruik. Want zoals in een ander topic is aangegeven: ze inderdaad wel wat gevoelig voor b.v. kleding die er met in- en uitstappen achter blijft hangen.
 

Canon-Eye

Forumguru
ze inderdaad wel wat gevoelig voor b.v. kleding die er met in- en uitstappen achter blijft hangen.
Dan is er m.i. geen sprake van verkeerd gebruik, maar van verkeerd ontwerp. Er is kennelijk geen rekening mee gehouden dat er via die portieren ook wel eens mensen zouden kunnen in- en uitstappen die normale kleren, jassen e.d. aanhebben inplaats van een catsuit of duikpak.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt, maar dat veranderd niets aan het hele PON beleid.
Ze zullen niet snel toegeven dat iets een verkeerd ontwerp is want dan is het hek van de dam...
... in plaats van de stootstrip van de deur.
 

Dax1

Lid
ze hebben de deurbeschermers er echt niet voor niets afgehaald bij de huidige nieuwe kodiaq`s:nono:

Geldt alleen voor de achterdeuren als ik met niet vergis, voor blijven ze wel zitten. Het zijn besparingen om de kostprijs van de auto omlaag te brengen en de omzetmarge te vergroten. Op de MY2019 versie zitten er op de ISOFIX aansluitingen 'mooie' afdek dopjes, op de MY2020 zijn deze verdwenen, zie voorgaande reden.
 

BramBam

Forumguru
ze hebben de deurbeschermers er echt niet voor niets afgehaald bij de huidige nieuwe kodiaq`s:nono:

En ze voegen ze wel weer toe aan de Kamiq. Vreemde keuze's daar bij Skoda.

upload_2019-7-8_15-32-17.png

Bron: Kamiq Brochure

Moet overigens zeggen dat die deurbeschermers het bij mij goed blijven doen. Kan ik van veel andere dingen niet zeggen.

Heb nu weer een probleem erbij. Middenarmsteun voor blijft niet in een hogere stand staan.
 

KodiaqW

Senior Member
Ik haal daar nog altijd uit dat enkel op de goedkopere modellen de deurbeschermers eraf gaan. We zullen het gaan zien na de levering van de eerste my2020's
Dit heb ik ook van mijn dealer begrepen; deurbeschermers op de duurdere modellen (lees: niet ambition) blijven gewoon.
 

KodiaqS2

Senior Member
ik krijg apple Carplay niet gekoppeld in mijn Kodiaq. Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik had al meteen voor mekaar dat via bluetooth alles in orde was dus bellen en muziek etc. 'savonds probeerde ik even via een kabeltje te koppelen maar op het moment dat hij Carplay probeert zegt hij 10 seconden later dat carplay is geannuleerd. mijn telefoon ziet de auto wel en ik heb toestemming gegeven, mocht niet baten.. Iemand een idee wat er fout gaat?
 

anoppe

Actief lid
@KodiaqS2 het klinkt alsof je alles goed doet. Al eens geprobeerd je telefoon op nieuw op te starten? (zonder dat deze aangesloten is aan de auto)
 

KodiaqW

Senior Member
Gebruik je een origineel Apple kabeltje @KodiaqS2 ? Mijn ervaring met iphones in auto's is dat een 3d party kabeltje nog wel eens voor problemen wil zorgen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een actieve houder van Brodit, die geeft af en toe ook problemen. Krijg dan de melding 'Dit accesoire wordt mogelijk niet ondersteund'.

Nog een andere tip: peuter de lightning-ingang van je iphone eens schoon met een tandenstoker. Je verbaast je wat je daar uit haalt :tongue:
 

KodiaqS2

Senior Member
telefoon even opnieuw opgestart en straks weer even proberen. Omdat ik altijd draadloos oplaad zijn dit inderdaad de momenten dat je erachter komt dat je connector aansluiting vol zit, goeie tip. We gaan het opnieuw proberen straks..
 

KodiaqS2

Senior Member
Ja, het heeft gewerkt. ik denk toch dat het opnieuw opstarten van mn telefoon de truc was.. Ik las trouwens dat schermen van telefoon en auto systeem vanaf ios13 niet meer gelijk hoeven te zijn. Dat lijkt mij wel een hele verbetering van het carplay..
 

Eser

Lid
Ik heb volgens mij nu 3x gehad dat mijn iPhone geen connectie wilde maken met Carplay. De ene keer gaf het systeem USB storing aan en in andere gevallen gebeurde er helemaal niets bij het aansluiten. Het systeem heb ik een paar keer uit- en aangezet, maar dat wilt niet altijd helpen. Volgende keer de telefoon uit- en aan zetten, goede tip!
 
Bovenaan Onderaan