Kodiaq probleempjes.....

johndoe

Forumguru
Ik ben helemaal happy met mijn Kodiaq met achteraf ingebouwde ACC. Wat een heerlijkheid is dat. Vandaag ook de Park Assist uitgeprobeerd en dat vind ik ook helemaal geweldig.
Ik vraag met alleen af of de Traffic Jam Assist ook zou moeten werken bij lagere snelheden. Onder de 65km per uur blijft de auto wel zelf stoppen en optrekken, maar wordt de Lane Assist uitgeschakeld en moet ik zelf sturen. Het Lane Assist lampje op het dashboard is dan ook oranje i.p.v. groen. Zouden mensen met af-fabriek ACC en TJA kunnen aangeven hoe dat bij hun werkt. Misschien is er wel iets niet helemaal goed gegaan met activeren van alle opties op mijn exemplaar.
Als ik het boekje lees dan lijkt die ook te suggereren dat Lane Assist zou moeten blijven werken onder de 65km per uur
 

coolrunnings

Actief lid
Jouw aanname klopt, bij mij blijft het onder de 65 km/h ook gewoon werken.
Echter is het wel zo dat je je stuur minimaal eens in de ca.12-13 seconden handmatig iets moet bewegen om de auto te laten weten dat je je stuur nog vast hebt.
 

johndoe

Forumguru
Stuur een beetje vasthouden of wiebelen ken ik inderdaad van het rijden boven de 65km per uur. Goed om te horen dat het bij jou onder de 65 ook werkt. Dan ga ik toch nog even terug naar Cartronic om te kijken of ze dit ook bij mij kunnen activeren. Kunnen ze gelijk ook nog kijken of ze de personalisatie (gebruikersproefielen koppelen aan sleutel) kunnen activeren.
 

foobalicious

Senior Member
Ik ben helemaal happy met mijn Kodiaq met achteraf ingebouwde ACC. Wat een heerlijkheid is dat. Vandaag ook de Park Assist uitgeprobeerd en dat vind ik ook helemaal geweldig.
Ik vraag met alleen af of de Traffic Jam Assist ook zou moeten werken bij lagere snelheden. Onder de 65km per uur blijft de auto wel zelf stoppen en optrekken, maar wordt de Lane Assist uitgeschakeld en moet ik zelf sturen. Het Lane Assist lampje op het dashboard is dan ook oranje i.p.v. groen. Zouden mensen met af-fabriek ACC en TJA kunnen aangeven hoe dat bij hun werkt. Misschien is er wel iets niet helemaal goed gegaan met activeren van alle opties op mijn exemplaar.
Als ik het boekje lees dan lijkt die ook te suggereren dat Lane Assist zou moeten blijven werken onder de 65km per uur

Traffic jam assist is volgens mij juist bedoeld voor lagere snelheden. Bij hogere snelheden is er niet echt meer sprake van een traffic jam :-)
 

Peerke

Lid
Vraagje....

Mijn Kodiaq met 500 km op de teller is mijn eerste DSG ervaring. Mijn verwachting was dat deze geheel niet te horen zou zijn, maar (vooral bij het stoppen bij b.v. een stoplicht) hoor ik de bak duidelijk van 3 naar 2 en met name naar 1 schakelen. Klinkt meer als een klikkend geluid, zoals bij een handbak.

Wie kan mij vertellen of je dit inderdaad hoort en/of dit normaal is?

Ps. Het is echt geen hard geluid...en alleen hoorbaar bij lage snelheden.
 

foobalicious

Senior Member
Ok..thanks. Dus normaal dat je het schakelen naar een lagere versnelling hoort? Ik was al bang voor het ergste na een weekje nieuwe auto :shutup:
Ik heb nu een O3 met 1.6tdi en dsg en mij is het nooit opgevallen. Maar ik denk dat dat meer komt omdat diesel meer lawaai maakt en de Octavia minder goed geïsoleerd is. Dat laatste is een aanname want ik weet nog niet hoe stil de kodiaq is.
 

Japanese Power

Donateur
Ik vind de Kodiaq niet echt lekker geïsoleerd t.o.v. al m’n vorige auto’s. Valt me altijd op dat ik veel meer omgevingsgeluiden opvang dan in alle andere auto’s. Denk dat dit gewoon een Skoda eigenschap is: minder goed geïsoleerd: lagere prijs...
 

Xavier234

Senior Member
hier ook geen geluidjes bij het schakelen. Ook vind ik dat de ogevingsgeluiden beter mee vallen dan in mijn vorige auto Citroen c4 grand picasso
 

Frenk21

Forumguru
Bij mij valt het geluid van de radio af en toe uit. Alleen blijft de center speaker op het dashboard werken. Na een korte tijd komen de andere speakers ook weer langzaam in geluid. Soms gebeurd het een paar keer achter elkaar, soms een dag niet. Iemand hier die dit herkend?
 
Heeft dit niet te maken met het DAB bereik? Als je geen bereik hebt dan schakelt DAB over op FM en heb je geen surround en lijkt het alsof het geluid alleen via de center speaker loopt.
 
Ik heb problemen met de connectiviteit met m'n gsm. Ik heb een Huawei Mate 20 Pro.

De Kodiaq wil:

- M'n persoonlijke WiFi hotspot niet vinden waardoor ik Skoda Connect niet kan gebruiken
- Connecteert niet via USB (signaal gaat hele tijd op en af), waardoor ik geen Android Auto kan gebruiken.
- Bluetooth en wireless charging geven geen probleem

Heeft nog iemand problemen gehad met z'n Huawei? Met de iPhone van m'n vrouw lukt het wel perfect.
 

elephtera

Forumguru
@Soundless ik heb ook een Mate 20 Pro, en bij mij werkt het perfect samen met de Kodiaq. wifi hotspot werk geweldig, usb kabel en android auto doen het ook gewoon zoals verwacht. Ik heb niks specials hoeven doen hiervoor.
 
Bovenaan Onderaan