Kodiaq probleempjes.....

Bakkertje

Forumguru
Je maakt me nieuwsgierig, @Bakkertje - hoezo "gelukkig" je vrouw en niet jij? Scheelt dat in de kosten? :D

Nee voor de kosten maakt het niets uit, maar ik zou het voor mezelf zo moeilijk kunnen verkroppen als ik binnen 3 dagen een nieuwe auto in de vernieling zou hebben geholpen :banghead:
En het is beter om een ander te moeten troosten dan zelf getroost te moeten worden ...

On topic, ik heb liever dat de auto een keer te veel uit zichzelf remt dan te weinig.
 

Rainesh

Forumguru
Nee voor de kosten maakt het niets uit, maar ik zou het voor mezelf zo moeilijk kunnen verkroppen als ik binnen 3 dagen een nieuwe auto in de vernieling zou hebben geholpen :banghead:
En het is beter om een ander te moeten troosten dan zelf getroost te moeten worden ...

On topic, ik heb liever dat de auto een keer te veel uit zichzelf remt dan te weinig.
Kijk eens in je parkeersensoren menu of er iets staat van "rem actie"

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Skodiak

Senior Member
Systeem heeft ook auto brake als de parkeersensoren iets te dichtbij detecteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Herkenbaar, kwam erachter toen ik rustig achteruit een vak in parkeerde en toen ik er bijna was werd er fors op de rem getrapt maar niet door mij . Eerst dacht ik WTF... na nog eens op de camera gekeken te hebben bleek ik een paar forse lange gras sprieten over het hoofd gezien te hebben die bijna mn bumper raakte . Maar goed het werkt wel en staat standaard aan
 

Japanese Power

Donateur
...Sja, bij mij was het juist andersom er stond een paal achter de auto die totaal niet gezien werd met een dikke deuk in m'm bumper als gevolg...
Heb jij inderdaad pech. Ik ben door de ingreep met achteruitrijden al meerdere keren voor schade bewaard. Meestal struiken of een hoge stoep maar een paar keer ook voor een paal die ik even niet had gezien...
 

BramBam

Forumguru
Heb er weer een probleem(pje) bij. Krakende passagiersstoel (wanneer er iemand op zit). Voornamelijk bij het remmen is het duidelijk hoorbaar. Zonder passagier geen kraak.

Stoel al helemaal naar voor/achter geschoven en rugleuning in uiterste stand naar voren/achteren gedaan. Mocht helaas niet baten.

Zijn er mensen die dit herkennen en weten waar het aan zou kunnen liggen ? Heb geen zin om weer een keer tussendoor (buiten regulier onderhoud om) naar de dealer te moeten, maar ben bang dat ik niet kan/wil wachten.

Begin zo langzamerhand steeds minder plezier van mijn Kodiaq te hebben. Dit zou al mijn 5e ongeplande bezoek naar dealer worden.
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Hier nog een kodiaq (scout) met problemen:
- stotterende motor
- drive modus die niet goed werkt
- dsg bak schakelt niet of fout
- scheve voorstoelen
- krakende achterbank links
- losse bekleding stoel 6 en 7
- deurbeschermer die niet goed werken of afbreken
- navi die vastloopt
- ruitenwissers die slecht wissen
- noodrem die zonder reden aanslaat

Zucht. En dat al na een paar dagen. Is nu net twee maanden oud.
 

Rooie

Actief lid
FBC2D47E-B7B0-42F1-BA56-51DBB83178FC.png In een Engels onderzoek komt de Kodiaq op plek 6 wat betreft tevredenheid, kan je nagaan hoe het is gesteld met andere merken en types als je alle problemen in deze groep leest, het hele stuk is geplaatst op 23 april 2019
 

BramBam

Forumguru
Ben over het algemeen ook zeer tevreden over de auto, bovengenoemde punten (m.u.v. brandstofverbruik, alhoewel het bij een auto van deze omvang en gewicht ook wel weer mee valt). Kan niet zien of de bouwkwaliteit ook een aandachtspunt was. Op dit punt valt mijn Kodiaq in ieder geval flink tegen.
 
Laatst bewerkt:

johndoe

Forumguru
Het lijkt toch nog allemaal goed te gaan komen. Meeste sleutelwerk bij Cartronic is klaar. Er was alleen een wat ander plastic afdekkapje nodig voor mijn modeljaar. Skoda heeft beloofd dat die morgen binnekomt, dus als het goed is dan kan ik morgenmiddag de Kodiaq eindelijk ophalen. Auto is een jaar geleden besteld. In eerste instantie eind maart geleverd, maar zonder Adaptive cruise Control. Die zou nu dus ingebouwd moeten zijn. Ik hou jullie morgen op de hoogte en zal ook even navragen wat de kosten zijn voor achteraf inbouwen van ACC voor de geïnteresseerden.
Maar ik ben happy dat het toch nog allemaal goed lijkt te komen. :thumbsup:
 

Tinus78

Forumguru
Hoi Johndoe,
dat zou geweldig zijn voor je! Hopelijk kan je deze naar tevredenheid afstrepen en eindelijk beginnen te genieten van je beer. De volhouder wint.

Ben benieuwd naar je ervaring morgen met de acc.

Groeten,
 

Japanese Power

Donateur
In een Engels onderzoek komt de Kodiaq op plek 6 wat betreft tevredenheid, kan je nagaan hoe het is gesteld met andere merken en types als je alle problemen in deze groep leest...
Heb het onderzoek destijds ook gelezen maar het blijkt een redelijk discutabel onderzoek onder Engels publiek te zijn wat niet echt representatief is voor de gemiddelde uitslag. Geef me dan maar een gedegen Tüv rapport. Daar hecht ik meer waarde aan...
 

Okki

Donateur
Ja...een paar auto's van de lijst kan ik wel inkomen, maar die Peuk 3008 roept bij mij ook ????? op
 

johndoe

Forumguru
Helaas nog wat meer geduld aan mijn kant. Onderdelen zijn vandaag niet binnengekomen, maar worden morgen wel verwacht. Morgenmiddag zou ik de Kodiaq dus eindelijk moeten krijgen
 

Japanese Power

Donateur
Prima @Avontuur. Jij bent weer terug bij Toyota na je diefstal perikelen van je Renault. Dat je niet voor een Kodiaq bent gegaan in plaats van een RAV4. Nog geen moment spijt van de overstap naar de Kodiaq. De eerste 44K zitten er zonder enige krimp alweer op. Nog steeds genieten. Maar wat brengt je ineens weer hier?
 

Avontuur

Nieuw lid
Fijn te lezen dat je tevreden bent!! De Kodiaq heeft altijd mijn interesse blijven houden, maar mijn dealer tackelde me met de Rav, goede inruil ach je kent het.... En de het voelt vertrouwd :-) Dus lees nog regelmatig mee hier!!
De inruil sluit een vervelend hoofdstuk af!
 
Bovenaan Onderaan