Kodiaq probleempjes.....

Hallo,
De interieurverwarming werkt sinds deze morgen niet meer met de schedule, bijhorende key of knop. Iemand een idee?

 
Vanaf de eerste minuut dat ik met de Kodiaq reed had ik een raar trillend geluid. Ik dacht eerst de remmen want hij is nieuw... Maar als de wagen met de handrem op staat de draaien heb ik het af en toe ook. Ik heb het kunnen opnemen. Ik heb de handrem eerst opgezet, dan ben ik beginnen opnemen en heb ik de motor uitgezet. Zoals je kan horen... Een trillen geluid op het einde... Wat is dit ?

De dealer heeft het nagekeken en er zou iets tegen de carrosserie getikt hebben. Ze mogen van de importeur (D'Ieteren) niet zeggen wat het was... Ook maar raar... Maar goed het is opgelost.
 

EdK

Forumguru
Ze mogen van de importeur (D'Ieteren) niet zeggen wat het was..
Als ze dat tegen me hadden gezegd dan had ik gezegd "schrijf maar op wat het was " dan heb je het niet gezegd !! :pardon:
Maar goed beetje vreemd antwoord van de dealer / importeur .... hoe krijg je klanten argwanend ...:pieker:
 

hendrik38

Forumguru
Binnen kort gaat de sportline bestuurders stoel uit elkaar bij de dealer voor de twee druk punten die ik op de achterkant v d stoel heb. Ben benieuwd wat het is. Bij een andere sportline kon je ze ook voelen, maar daar drukten ze niet in het leer.
 

Mystikal

Senior Member
Vandaag de bagage afdekhoes afgegeven bij de dealer. Er rolde een onderdeel door de koker heen bij elke bocht naarinks en rechts. Leek een metalen kogel te zijn. Geluid was heftig genoeg om meteen geïrriteerd te raken.. Een nieuwe wordt besteld.
 

Sk_Hans

Forumguru
Zojuist voor het eerst een probleem met mijn Kodiaq. Nu ik dit zo schrijf, realiseer ik me dat ik voorheen met de vorige twee Skoda's nog nooit onderweg een storing gehad heb.

Ik moest weg voor een afspraak. Van huis tot aan tankstation niks aan de hand. Rij na het tanken weg en merk dat de auto totaal niet trekt. Gele lampje van EPC en motor bleven aan. Motor uit en opnieuw starten, probleem blijft. Op display ook melding: " storing in start/stop systeem". Gelukkig lag er een VW/Skoda garage tegenover het tankstation. Daar hebben ze de auto uitgelezen en vertelden ze me dat de gasklep vervangen moest worden. Helaas was die niet op voorraad en kunnen ze dat pas morgen doen. Ze hebben me wel netjes naar huis gebracht. Vervangende auto kon niet want dan had ik Skoda pechhulp moeten bellen ipv gewoon straat oversteken......

Hopelijk is het morgen snel klaar. Valt gelukkig nog wel onder garantie. Die loopt pas over twee maanden af.
 

hendrik38

Forumguru
Tijdens de ski vakantie heb ik mijn accuspanning via mijn Skoda app in de gaten gehouden. Hij daalde in 1 week van 12.5 naar 11.99. de app geeft geen storing qua accuspanning aan. Is dit normaal ? Starten ging zonder probleem.
 

EdK

Forumguru
Hoeveel waarde mag je aan een app hebben
Meten met een universeel meter zegt mij veel meer dan zo'n app

Ander voorbeeld: laatst iets waterpassen en had waterpas niet bij de hand.
Collega had een app die hij opstarte !
Hield bewust het te waterpassen object iets scheef , maar zijn app liet zien dat de waterpas was.
Daarna die slimme telefoon onder een hoek van 45 graden gezet.... ja was ook waterpas !!

Maw zo'n app is leuk voor op een verjaardag, maar als je echt je accu spaning wil weten dan gewoon een universeelmeter nemen en de motorkap open om er bij te kunnen !
 

hendrik38

Forumguru
Dat kan natuurlijk ook een conclusie zijn dat de app niet betrouwbaar is. Wat staat er bij jullie qua spanning en bij hoeveel dagen stilstand?
 

anoppe

Actief lid
Dit vind ik we een hele rare redenatie @EdK. Vertrouw jij de waarde die jouw thermostaat-app, bijvoorbeeld, doorgeeft ook niet?
 

hendrik38

Forumguru
Wie weet raad. Ik heb sinds twee maanden nu een vervelend "tokje" als bijgeluid. Dit treed op bij lage snelheden (<20 km/h). Ik hoor het alleen dan denk ik omdat het vervolgens overstemd wordt door rijd geluiden. Het "tokje" klinkt net alsof er aan de binnenkant van je dashboardkastje geklopt wordt. Plastic achtig geluid dus. Treed op bij onregelmatige ondergrond (klinkers, drempels etc.). Ook als ik bij 5 km/h het stuur snel heen en weer doe hoor ik het ook. Is al bij de dealer ervoor geweest, maar daar horen ze niks. Mag helaas niet met ze meerijden ivm corona.
hebben jullie suggesties die ik zelf kan nakijken? begint me nu wel te irriteren namelijk.
 
Bovenaan Onderaan