Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. BramBam

BramBam Forumguru

Vorige week woensdag geen snelle diagnose kunnen stellen. Auto gisteren naar dealer gebracht voor uitgebreide diagnose en reparatie. Conclusie: meter zelf is kapot. Hele instrumentenpaneel moet vervangen worden. Zou gisteren gedaan worden, maar onderdelen waren niet op tijd binnen. Hopelijk maandag auto, gerepareerd, ophalen.

Ik hoop dat dit voorlopig het laatste ongeplande dealerbezoek was.

2. BramBam

BramBam Forumguru

Gisteren auto opgehaald, maar mag nog een keer terug. Sleutels moeten opnieuw gekoppeld worden, maar ik had uiteraard mijn 2e sleutel niet bij me.

Ook morgenavond weer even met mijn OBDeleven aan de slag. Zijn behoorlijk wat settings terug naar standaard settings (personalisatie in Maxidot, needle sweep, gordel waarschuwing).

3. foobalicious

foobalicious Senior Member

Hallo,

Ik heb de Kodiaq nu sinds de zomer en hij bevalt prima. Het enige dat me enorm stoort zijn de krakende deurpanelen en dashboard. Met name de deur aan de bijrijderskant is erg. Als iemand met zijn knie er tegenaan leunt zorgt de minste of geringste beweging voor een krakende deur.

Wanneer ik de airco in de zomer aanzet dan begint het dashboard te werken en produceert allemaal tik geluiden. Alsof het zich opnieuw zet.

Andersom, wanneer het koud is, en ik de verwarming gebruik, gebeurt hetzelfde.

Het lijkt alsof het hele dashboard 'te strak' is gemonteerd en er flink spanning op staat.

Ook wanneer ik het touchscreen gebruik kraakt het.

Ik vind dit behoorlijk triest voor zo'n dure auto. De Octavia die 10000 euro goedkoper was zat beter in elkaar.

Heeft er iemand anders dezelfde ervaring ?

4. anoppe

anoppe Actief lid

Ik deel je mening over de handvatten op de voordeuren: Deze kraken alsof het (te) goedkoop is. Verder heb ik geen bijgeluiden.

5. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Alweer 1500 km verder. Rijdt erg soepel. Ik heb wel 2 irritatiepunten en dat is
    - het "lossen" van de autohold. Als ik dit doe door heel zachtjes het gaspedaal aan te raken dan gaat dit heel soepel. Als ik wat vlotter weg wil vind ik dat soms wat ruw. Lijkt dan dat de blokken wat kleven oid. Weet nog niet zo goed of dit zowel bij koude schijven of alleen bij warme schijven is. Weet ook niet goed wat ik eraan moet doen.
    - op de achterkant van de bestuurdersstoel zitten halverwege de rug twee puntjes die van binnenuit tegen het leer drukken. Kan het terugduwen...maar komt direct weer terug.

Herkenbaar?

6. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Ja herkenbaar, niets aan te doen helaas.

7. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Weer die producteigenschappen hé, dan wordt dat gewoon accepteren.

Laatst aangepast: 20-11-2019
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  8. elephtera

elephtera Forumguru Donateur

Om die reden heb ik auto hold maar uitgezet. Ik hou de rem er wel op bij de verkeerslichten. En met de hellingproef kun je het alsnog activeren, maar ja wanneer heb je die nou nodig in Nederland .

Die punten aan de achterkant. Je hebt geen klaptafeltjes? Wellicht waren het daar de aansluitpunten voor. Retrofit mogelijkheden?

9. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@elephtera wel gemeld bij de dealer? Als we het allemaal zo oplossen komt er ook geen melding bij de dealer. Ik ben ook geneigd om auto hold uit te zetten.
    De twee puntjes zitten alleen in de electrische bestuurder s stoel...

10. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Dit blijft bij mij trouwens ook nog irritatie punt. Wel op te lossen door eerst door de prnd te gaan...maar moet niet hoeven

11. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Het plakken van de AutoHold herken ik na 58K helemaal niet. Maar ik heb de afgelopen tijd 3 x een andere VAG-mobiel als leenauto gehad met ook de Autohold functie en daarin herken ik je probleem wel degelijk @elephtera . En het trad op bij de HB en bij de DSG, dus daarin zit geen verschil. Wel waren het alle 3 relatief jonge auto's (< 6 maanden).

12. Corné de Kluijver

Ik heb er totaal geen last van, want ik rij altijd rustig weg bij het verkeerslicht, pas als de auto rolt geef ik gas. Is ook beter voor je materiaal.

13. Meekoh

Meekoh Lid

Tijdens de proefrit die ik maakte ergerde ik mij helemaal krom aan die auto-hold. Die laat veeeeel te langzaam los.
    Rijd nu in een Toyota auris TS, daar kun je nog weleens met gemak een stoplicht raceje winnen (wel hill-hold geen auto-hold). Ben gewend dat als ik de rem los laat en het gas in trap de auto meteen gaat en niet nog 2 a 3 seconden bezig is om een rem los te laten:banghead:

Was dus na het eerste stoplicht meteen uitgezet...

14. Corné de Kluijver

Snel met een stoplichtsprintje naar het dichtstbijzijnde Toyotaforum dan maar :jaja: ;)

ertromp en Japanese Power vinden dit leuk.
  15. Meekoh

Meekoh Lid

Zat ik al, maar in Januari komt de Kodiaq (Zonder auto-hold) ;)

16. EdK

EdK Forumguru

Tsja @Corné de Kluijver dat kan dan ook natuurlijk...:D

Meekoh vindt dit leuk.
  17. anoppe

anoppe Actief lid

Nu we het toch over auto-hold hebben, ik heb een gerelateerd issue: Ik heb altijd ruzie met de parkeer rem als ik 's ochtends weg wil rijden. Het lijkt er op dat ik altijd precies de tegengestelde actie uitvoer dan de auto verwacht om de rem te ontgrendelen. Ik gebruik overigens nooit de knop, maar speel met m'n koppeling, rem of gaspedaal.
    Wellicht loont het ook om eens het boekje er bij te pakken, maar ja, wie leest nu dan ook de handleiding :maakmegek::lezen:

Even serieus: Iemand een idee wat de magische volgorde is?

18. Corné de Kluijver

@anoppe, het magische is dat je er niets mee moet doen (als je autohold hebt) de elektronische handrem wordt automatisch ge(de)activeert :jaja:

Edit: je hebt geen DSG lees ik, geen idee hoe het dan werkt.

19. anoppe

anoppe Actief lid

De vraag alleen is: Op basis van welke handeling laat hij de rem los... want dat lijkt niet consistent dezelfde te zijn (koppeling op laten komen, rem een keer intrappen, of wat gas geven, varieer maar in volgorde ;) )

20. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Zou je de snelheid van lossen van de autohold ook in kunnen stellen? Bijv met vcds? @Antera ?

Deel deze pagina