Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

Ja, dat kan: vroeg, normaal of laat lossen zijn de mogelijkheden...
    Voorbeeld voor codering bij een Golf 7, maar binnen MQB modellen zal daar weinig verschil in zitten:

https://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7/anfahrassistent.php

v.w.b. wegrijden met handgeschakelde versies: heel klein tikje gas op het moment dat de koppeling aangrijpt is de truc om AutoHold soepel te laten lossen.

Laatst aangepast: 27-11-2019
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.

2. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Thnx! Ik vind het erg lastig om dit soepel te laten gebeuren met dag. Soms lukt het wel met subtiel aantikken, maar soms lost hij niet subtiel. Moet je hem dan op laat lossen zetten?

3. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als je nu vindt dat 'ie te laat en met een schok loskomt, kun je 'm beter vroeg laten loskomen..........toch?
    Zou ik denken :pieker::).

hemi24 vindt dit leuk.
  4. hemi24

hemi24 Forumguru

5. wdejong32

wdejong32 Actief lid

Ik heb een kodiaq 1.5 TSI met DSG van 1-2019 en herken het probleem met de remmen Ik had het dat als de auto een poosje stilstond op de handrem en ik dan wegreed dat de remmen los klapten , dit deed hij niet bij handmatig de handrem eraf halen , dit heb ik bij de dealer aangegeven en het zou een bekend probleem zijn , ik heb daarom nieuwe remblokken achter gekregen onder garantie
    en nu is het over

6. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Probleempje van kleine aard waarbij ik zeker niet uitsluit dat het aan m’n iPhone lag vanmiddag. Ineens de melding: “iPhone is leeg” op m’n Amundsen: “opladen noodzakelijk”. Huh.

66AFAF8F-A847-4996-9DC2-DD5106306065.jpeg

Rood icoontje op m’n Amundsen terwijl de mobiel keurig lag op te laden en zelfs voor 80% vol was.

9D46C7D5-AC1C-4FAF-84FE-F1EAB7C03442.jpeg

Klein half uurtje later was de melding ineens weg terwijl ik niets had veranderd aan de situatie...

7. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

Ik heb ook een leuke gehad met de navigatie. Ter info, Skoda Connect stond aan. Vertrokken rond 8u 's morgens, navigatie gaf - inclusief file - een aankomsttijd van 10.15. Even later kwam er een herberekening van de route, waarop navigatie aan gaf om rechts af te slaan. Dit zou een zeer vreemde omweg zijn, dus ik keek naar de aankomsttijd voor de herberekende route. 22.09 !!! Toch maar niet rechts afgeslaan. Toen kwam er een nieuwe herberekening en sprong de tijd terug naar 10.15. :pardon:

hemi24 vindt dit leuk.
  8. It360

It360 Lid

Vanaf de eerste minuut dat ik met de Kodiaq reed had ik een raar trillend geluid. Ik dacht eerst de remmen want hij is nieuw... Maar als de wagen met de handrem op staat de draaien heb ik het af en toe ook. Ik heb het kunnen opnemen. Ik heb de handrem eerst opgezet, dan ben ik beginnen opnemen en heb ik de motor uitgezet. Zoals je kan horen... Een trillen geluid op het einde... Wat is dit ?

9. hemi24

hemi24 Forumguru

Klinkt bijna als een hitteschild van de uitlaat wat ergens tegenaan rammelt...

10. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Raar geluid...reproduceerbaar? Dan zou ik de dealer eens laten kijken.

11. It360

It360 Lid

Hallo,
    De interieurverwarming werkt sinds deze morgen niet meer met de schedule, bijhorende key of knop. Iemand een idee?

12. hemi24

hemi24 Forumguru

gewoon je vrouw de schuld geven..?

13. EdK

EdK Forumguru

Gasrekening wel betaald ?? :pardon:

14. It360

It360 Lid

Dat was het dus echt. Van zodra je lampje brandt van brand stof, werkt de interieurverwarming niet meer.

hemi24 en Peter-036 vinden dit leuk.
  15. It360

It360 Lid

De dealer heeft het nagekeken en er zou iets tegen de carrosserie getikt hebben. Ze mogen van de importeur (D'Ieteren) niet zeggen wat het was... Ook maar raar... Maar goed het is opgelost.

16. EdK

EdK Forumguru

Als ze dat tegen me hadden gezegd dan had ik gezegd "schrijf maar op wat het was " dan heb je het niet gezegd !! :pardon:
    Maar goed beetje vreemd antwoord van de dealer / importeur .... hoe krijg je klanten argwanend ...:pieker:

hemi24 vindt dit leuk.
  17. hemi24

hemi24 Forumguru

Hahaha,

Mooi dat het werkt zoals het in het instructieboekje is omschreven..!

18. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Binnen kort gaat de sportline bestuurders stoel uit elkaar bij de dealer voor de twee druk punten die ik op de achterkant v d stoel heb. Ben benieuwd wat het is. Bij een andere sportline kon je ze ook voelen, maar daar drukten ze niet in het leer.

19. Mystikal

Mystikal Lid

Vandaag de bagage afdekhoes afgegeven bij de dealer. Er rolde een onderdeel door de koker heen bij elke bocht naarinks en rechts. Leek een metalen kogel te zijn. Geluid was heftig genoeg om meteen geïrriteerd te raken.. Een nieuwe wordt besteld.

hemi24 vindt dit leuk.
  20. Sk_Hans

Sk_Hans Forumguru

Zojuist voor het eerst een probleem met mijn Kodiaq. Nu ik dit zo schrijf, realiseer ik me dat ik voorheen met de vorige twee Skoda's nog nooit onderweg een storing gehad heb.

Ik moest weg voor een afspraak. Van huis tot aan tankstation niks aan de hand. Rij na het tanken weg en merk dat de auto totaal niet trekt. Gele lampje van EPC en motor bleven aan. Motor uit en opnieuw starten, probleem blijft. Op display ook melding: " storing in start/stop systeem". Gelukkig lag er een VW/Skoda garage tegenover het tankstation. Daar hebben ze de auto uitgelezen en vertelden ze me dat de gasklep vervangen moest worden. Helaas was die niet op voorraad en kunnen ze dat pas morgen doen. Ze hebben me wel netjes naar huis gebracht. Vervangende auto kon niet want dan had ik Skoda pechhulp moeten bellen ipv gewoon straat oversteken......

Hopelijk is het morgen snel klaar. Valt gelukkig nog wel onder garantie. Die loopt pas over twee maanden af.

Deel deze pagina