Kodiaq probleempjes.....

hendrik38

Forumguru
@elephtera wel gemeld bij de dealer? Als we het allemaal zo oplossen komt er ook geen melding bij de dealer. Ik ben ook geneigd om auto hold uit te zetten.
De twee puntjes zitten alleen in de electrische bestuurder s stoel...
 

hendrik38

Forumguru
Ik begin de kodiaq wat te leren kennen na een 600 km in 7 dagen tijd. Nu valt me 1 ding op. De DSG schakelt boterzacht. Dit was ik minder gewend met mijn dsg 6 uit 2011, dus dat is mooi. Nu moet ik bij het wegrijden altijd eerst een klein stukje achteruit. Als ik het gas aan tip raakt de rem los (autohold) en begint hij achter uit te rollen (weg is vlak, dus niet rollen door zwaartekracht) en binnen 1 seconde voel ik een dreuntje alsof dan de bak pas aangrijpt. Dit is alleen bij de eerste keer weggaan met koude bak. Als ik direct weer naar voren ga en direct weer achteruit ga om het te reproduceren dan is het niet meer te reproduceren. Ook niet te reproduceren paar uur later, pas volgende dag weer. Wat gebeurt er bij dit dreuntje? Wie herkent dit?
Dit blijft bij mij trouwens ook nog irritatie punt. Wel op te lossen door eerst door de prnd te gaan...maar moet niet hoeven
 

Japanese Power

Donateur
Het plakken van de AutoHold herken ik na 58K helemaal niet. Maar ik heb de afgelopen tijd 3 x een andere VAG-mobiel als leenauto gehad met ook de Autohold functie en daarin herken ik je probleem wel degelijk @elephtera . En het trad op bij de HB en bij de DSG, dus daarin zit geen verschil. Wel waren het alle 3 relatief jonge auto's (< 6 maanden).
 

CDK

Forumguru
Ik heb er totaal geen last van, want ik rij altijd rustig weg bij het verkeerslicht, pas als de auto rolt geef ik gas. Is ook beter voor je materiaal.
 

Meekoh

Lid
Tijdens de proefrit die ik maakte ergerde ik mij helemaal krom aan die auto-hold. Die laat veeeeel te langzaam los.
Rijd nu in een Toyota auris TS, daar kun je nog weleens met gemak een stoplicht raceje winnen (wel hill-hold geen auto-hold). Ben gewend dat als ik de rem los laat en het gas in trap de auto meteen gaat en niet nog 2 a 3 seconden bezig is om een rem los te laten:banghead:

Was dus na het eerste stoplicht meteen uitgezet...
 

anoppe

Actief lid
Nu we het toch over auto-hold hebben, ik heb een gerelateerd issue: Ik heb altijd ruzie met de parkeer rem als ik 's ochtends weg wil rijden. Het lijkt er op dat ik altijd precies de tegengestelde actie uitvoer dan de auto verwacht om de rem te ontgrendelen. Ik gebruik overigens nooit de knop, maar speel met m'n koppeling, rem of gaspedaal.
Wellicht loont het ook om eens het boekje er bij te pakken, maar ja, wie leest nu dan ook de handleiding :maakmegek::lezen:

Even serieus: Iemand een idee wat de magische volgorde is?
 

CDK

Forumguru
@anoppe, het magische is dat je er niets mee moet doen (als je autohold hebt) de elektronische handrem wordt automatisch ge(de)activeert :jaja:

Edit: je hebt geen DSG lees ik, geen idee hoe het dan werkt.
 

anoppe

Actief lid
De vraag alleen is: Op basis van welke handeling laat hij de rem los... want dat lijkt niet consistent dezelfde te zijn (koppeling op laten komen, rem een keer intrappen, of wat gas geven, varieer maar in volgorde ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hendrik38

Forumguru
Thnx! Ik vind het erg lastig om dit soepel te laten gebeuren met dag. Soms lukt het wel met subtiel aantikken, maar soms lost hij niet subtiel. Moet je hem dan op laat lossen zetten?
 

wdejong32

Actief lid
Ik heb een kodiaq 1.5 TSI met DSG van 1-2019 en herken het probleem met de remmen Ik had het dat als de auto een poosje stilstond op de handrem en ik dan wegreed dat de remmen los klapten , dit deed hij niet bij handmatig de handrem eraf halen , dit heb ik bij de dealer aangegeven en het zou een bekend probleem zijn , ik heb daarom nieuwe remblokken achter gekregen onder garantie
en nu is het over
 

Japanese Power

Donateur
Probleempje van kleine aard waarbij ik zeker niet uitsluit dat het aan m’n iPhone lag vanmiddag. Ineens de melding: “iPhone is leeg” op m’n Amundsen: “opladen noodzakelijk”. Huh.

66AFAF8F-A847-4996-9DC2-DD5106306065.jpeg

Rood icoontje op m’n Amundsen terwijl de mobiel keurig lag op te laden en zelfs voor 80% vol was.

9D46C7D5-AC1C-4FAF-84FE-F1EAB7C03442.jpeg

Klein half uurtje later was de melding ineens weg terwijl ik niets had veranderd aan de situatie...
 
Ik heb ook een leuke gehad met de navigatie. Ter info, Skoda Connect stond aan. Vertrokken rond 8u 's morgens, navigatie gaf - inclusief file - een aankomsttijd van 10.15. Even later kwam er een herberekening van de route, waarop navigatie aan gaf om rechts af te slaan. Dit zou een zeer vreemde omweg zijn, dus ik keek naar de aankomsttijd voor de herberekende route. 22.09 !!! Toch maar niet rechts afgeslaan. Toen kwam er een nieuwe herberekening en sprong de tijd terug naar 10.15. :pardon:
 
Vanaf de eerste minuut dat ik met de Kodiaq reed had ik een raar trillend geluid. Ik dacht eerst de remmen want hij is nieuw... Maar als de wagen met de handrem op staat de draaien heb ik het af en toe ook. Ik heb het kunnen opnemen. Ik heb de handrem eerst opgezet, dan ben ik beginnen opnemen en heb ik de motor uitgezet. Zoals je kan horen... Een trillen geluid op het einde... Wat is dit ?

 
Bovenaan Onderaan