Kodiaq probleempjes.....

Eser

Lid
Heeft iemand ook last van krakende speakertjes in de voordeuren bij een Canton systeem? Gaat om dat kleine speakertje waar ook het canton logo op zit. Met name met wat meer bass in muziek is het af en toe niet aan te horen. Op het moment dat je er tegen duwt is het weg, dus er trilt iets mee. Lijkt erop alsof het in het led randje zit wat net boven de speakertjes langs loopt..

Bij mij ook precies hetzelfde aan de bestuurderskant. Het lijkt alsof het paneeltje er omheen niet goed vast zit.
 

Deke

Nieuw lid
@Deke vervelend v de storing. Gauw laten verhelpen. Stoel wil bij mij ook nog niet. Moet Het boekje er maar eens bij pakken.

Ik ga snel langs de dealer om dit uit te zoeken. Op mijn Octavia was het simpel. Gewoon Set & nummer op de zijkant van de stoel gelijkertijd inhouden voor 3 seconden. Dan kreeg je een geluid dat de stand was opgeslagen. Werkte dan ook voor Driving mode & spiegels.

Waarom ze het nu dan zo moeilijk maken.....

Wat zei de handleiding? Er schijnen wat magische handelingen te zijn om dit werkend te krijgen.


Volgens mij is dit een feature, not a bug. Zoek maar eens in eerdere posts en het levertijden topic ;)

Ik heb gewoon dezelfde methode aangehouden als op mijn Octavia destijds. Dat vonden ze blijkbaar te makkelijk werken dus hebben ze dat veranderd.... Snap niet helemaal waarom denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De juiste handeling is eerst op set drukken en dan binnen de 10 seconden op het gewenste nummer. (niet gelijktijdig) Je krijgt dan een signaal ter bevestiging.
 

Deke

Nieuw lid
De juiste handeling is eerst op set drukken en dan binnen de 10 seconden op het gewenste nummer. (niet gelijktijdig) Je krijgt dan een signaal ter bevestiging.
Dank SonnyBBQ. Dat was exact de informatie die miste. In de Octavia was het SET + nummer tegelijk. Vandaar dat het niet werkte.

Wat wel apart is, is dat de foutmelding gisteren op wonderbaarlijke wijze is verdwenen en niet meer terug is gekomen. Hopelijk blijft dat zo.
 

Patbanbu

Actief lid
Helaas een probleem met de inklapbare spiegels.

Bij uitklappen gaat het motortje aan de bestuurderskant eerst een boel herrie maken. Motortje draait dan een seconde of 15/20 tot de spiegel echt uitklapt. Bij inklappen, klapt de spiegel wel meteen in en blijft het motortje vervolgens nog een 15 tot 20 seconden draaien.
De bijrijderskant maakt geen herrie, maar gaat wel pas in beweging op het moment dat de bestuurderskant daadwerkelijk in- of uitklapt. Volgende week een afspraak bij de dealer.
 

hendrik38

Forumguru
Ik begin de kodiaq wat te leren kennen na een 600 km in 7 dagen tijd. Nu valt me 1 ding op. De DSG schakelt boterzacht. Dit was ik minder gewend met mijn dsg 6 uit 2011, dus dat is mooi. Nu moet ik bij het wegrijden altijd eerst een klein stukje achteruit. Als ik het gas aan tip raakt de rem los (autohold) en begint hij achter uit te rollen (weg is vlak, dus niet rollen door zwaartekracht) en binnen 1 seconde voel ik een dreuntje alsof dan de bak pas aangrijpt. Dit is alleen bij de eerste keer weggaan met koude bak. Als ik direct weer naar voren ga en direct weer achteruit ga om het te reproduceren dan is het niet meer te reproduceren. Ook niet te reproduceren paar uur later, pas volgende dag weer. Wat gebeurt er bij dit dreuntje? Wie herkent dit?
 

hendrik38

Forumguru
Ondertussen wat ge experimenteerd. Dreuntje treed niet op bij koude motor als je eerst langs de p r n d gaat alvorens naar de r te gaan. Heb er nog geen verklaring voor.
 

BramBam

Forumguru
Heb er een nieuw probleem bij. Mijn brandstofmeter doet het niet meer. Heb dit al 1 keer eerder gehad (maanden geleden), maar toen was het na stoppen en opnieuw starten weg. Nu weigert hij al 3 dagen dienst. Actieradius in maxidot loopt wel terug.

Wordt dus weer een ongepland bezoek aan de dealer. Dit wordt al mijn 7e ongeplande bezoek aan de dealer (11 maanden oud, 37000km).

Update 11.00u: woensdagochtend naar dealer voor diagnose. Hoop dat het iets kleins is wat ze direct op kunnen lossen.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@brambram, je bent wel een pechvogel met je Kodiaq zeg! Gelukkig (maar daar heb jij helaas niets aan) is het niet standaard zo’n ramp met Skoda in het algemeen of de Kodiaq specifiek. Hopelijk wordt je goed, snel en effectief geholpen!
 

Eser

Lid
Afgelopen weekend viel eventjes het infotainment systeem (Columbus) spontaan uit! Aan/uit knop reageerde niet. Na enkele minuten kreeg ik ook nog een storingsmelding dat de SOS functie beperkt beschikbaar was, maar tegelijkertijd startte het infotainment systeem van zelf weer op! Daarna is de storingsmelding direct verdwenen :dankje:.
 

BramBam

Forumguru
Heb er een nieuw probleem bij. Mijn brandstofmeter doet het niet meer. Heb dit al 1 keer eerder gehad (maanden geleden), maar toen was het na stoppen en opnieuw starten weg. Nu weigert hij al 3 dagen dienst. Actieradius in maxidot loopt wel terug.

Wordt dus weer een ongepland bezoek aan de dealer. Dit wordt al mijn 7e ongeplande bezoek aan de dealer (11 maanden oud, 37000km).

Update 11.00u: woensdagochtend naar dealer voor diagnose. Hoop dat het iets kleins is wat ze direct op kunnen lossen.

Vorige week woensdag geen snelle diagnose kunnen stellen. Auto gisteren naar dealer gebracht voor uitgebreide diagnose en reparatie. Conclusie: meter zelf is kapot. Hele instrumentenpaneel moet vervangen worden. Zou gisteren gedaan worden, maar onderdelen waren niet op tijd binnen. Hopelijk maandag auto, gerepareerd, ophalen.

Ik hoop dat dit voorlopig het laatste ongeplande dealerbezoek was.
 

BramBam

Forumguru
Gisteren auto opgehaald, maar mag nog een keer terug. Sleutels moeten opnieuw gekoppeld worden, maar ik had uiteraard mijn 2e sleutel niet bij me.

Ook morgenavond weer even met mijn OBDeleven aan de slag. Zijn behoorlijk wat settings terug naar standaard settings (personalisatie in Maxidot, needle sweep, gordel waarschuwing).
 

foobalicious

Senior Member
Hallo,

Ik heb de Kodiaq nu sinds de zomer en hij bevalt prima. Het enige dat me enorm stoort zijn de krakende deurpanelen en dashboard. Met name de deur aan de bijrijderskant is erg. Als iemand met zijn knie er tegenaan leunt zorgt de minste of geringste beweging voor een krakende deur.

Wanneer ik de airco in de zomer aanzet dan begint het dashboard te werken en produceert allemaal tik geluiden. Alsof het zich opnieuw zet.

Andersom, wanneer het koud is, en ik de verwarming gebruik, gebeurt hetzelfde.

Het lijkt alsof het hele dashboard 'te strak' is gemonteerd en er flink spanning op staat.

Ook wanneer ik het touchscreen gebruik kraakt het.

Ik vind dit behoorlijk triest voor zo'n dure auto. De Octavia die 10000 euro goedkoper was zat beter in elkaar.

Heeft er iemand anders dezelfde ervaring ?
 

anoppe

Actief lid
Ik deel je mening over de handvatten op de voordeuren: Deze kraken alsof het (te) goedkoop is. Verder heb ik geen bijgeluiden.
 

hendrik38

Forumguru
Alweer 1500 km verder. Rijdt erg soepel. Ik heb wel 2 irritatiepunten en dat is
- het "lossen" van de autohold. Als ik dit doe door heel zachtjes het gaspedaal aan te raken dan gaat dit heel soepel. Als ik wat vlotter weg wil vind ik dat soms wat ruw. Lijkt dan dat de blokken wat kleven oid. Weet nog niet zo goed of dit zowel bij koude schijven of alleen bij warme schijven is. Weet ook niet goed wat ik eraan moet doen.
- op de achterkant van de bestuurdersstoel zitten halverwege de rug twee puntjes die van binnenuit tegen het leer drukken. Kan het terugduwen...maar komt direct weer terug.

Herkenbaar?
 

elephtera

Forumguru
Alweer 1500 km verder. Rijdt erg soepel. Ik heb wel 2 irritatiepunten en dat is
- het "lossen" van de autohold. Als ik dit doe door heel zachtjes het gaspedaal aan te raken dan gaat dit heel soepel. Als ik wat vlotter weg wil vind ik dat soms wat ruw. Lijkt dan dat de blokken wat kleven oid. Weet nog niet zo goed of dit zowel bij koude schijven of alleen bij warme schijven is. Weet ook niet goed wat ik eraan moet doen.
- op de achterkant van de bestuurdersstoel zitten halverwege de rug twee puntjes die van binnenuit tegen het leer drukken. Kan het terugduwen...maar komt direct weer terug.

Herkenbaar?

Om die reden heb ik auto hold maar uitgezet. Ik hou de rem er wel op bij de verkeerslichten. En met de hellingproef kun je het alsnog activeren, maar ja wanneer heb je die nou nodig in Nederland .

Die punten aan de achterkant. Je hebt geen klaptafeltjes? Wellicht waren het daar de aansluitpunten voor. Retrofit mogelijkheden?
 
Bovenaan Onderaan