Kleine storingen / irritaties

MrEdge_

Forumguru
In de categorie kleine ergernissen: de achterruitenwisser. Wat een onding is dat :pardon:
Alleen als de ruit echt drijfnat is lijkt ie te werken, als het gewoon om druppels gaat dan schaapt ie alleen in het midden wat droog, ondertussen luide protestgeluiden makend. Een collega met een Octavia heeft precies hetzelfde probleem.
Is er een goede (aftermarket) wisser beschikbaar waarmee dit verholpen kan worden?
 

gdisselkoen

Forumguru
In de categorie kleine ergernissen: de achterruitenwisser. Wat een onding is dat :pardon:
Alleen als de ruit echt drijfnat is lijkt ie te werken, als het gewoon om druppels gaat dan schaapt ie alleen in het midden wat droog, ondertussen luide protestgeluiden makend. Een collega met een Octavia heeft precies hetzelfde probleem.
Is er een goede (aftermarket) wisser beschikbaar waarmee dit verholpen kan worden?
Wees blij dat ie er nog op zit. Bij mij is het blad al een keer spontaan afgebroken. Opmerking van de dealer: "Dat komt door de sneeuw". Ja, het had inderdaad de dag ervoor gesneeuwd. Alleen toen ik wegreed was de sneeuw op de ramen al gesmolten.

Geintje kostte de LM toch mooi €30,- :mad:
 

reinierh

Senior Member
In de categorie kleine ergernissen: de achterruitenwisser. Wat een onding is dat :pardon:
Alleen als de ruit echt drijfnat is lijkt ie te werken, als het gewoon om druppels gaat dan schaapt ie alleen in het midden wat droog, ondertussen luide protestgeluiden makend. Een collega met een Octavia heeft precies hetzelfde probleem.
Is er een goede (aftermarket) wisser beschikbaar waarmee dit verholpen kan worden?
En ook dit is een minpunt die ik niet heb. De wisser maakt de ruit goed schoon. De proeier voor de achterruit daarentegen is hopeloos. Tegen de tijd dat er water komt in de buurt van de wisser dan is deze al aangegaan. En tsja, dan is het weer weg.
 

MrEdge_

Forumguru
En ook dit is een minpunt die ik niet heb. De wisser maakt de ruit goed schoon. De proeier voor de achterruit daarentegen is hopeloos. Tegen de tijd dat er water komt in de buurt van de wisser dan is deze al aangegaan. En tsja, dan is het weer weg.
Lucky you. Vandaag ook weer: regenbui op de snelweg, wisser gaat aan: mooie schone boog van een paar centimeter exact in het midden en de rest gewoon uitgesmeerde regen. :nono:
 
Trouwens, @Canon-Eye :

9TDEy9g.jpg


;)

Wat betekent dat icoontje tussen huidige tijd en tijd van aankomst? Heb ik niet bij mijn colombus...
 

Schep

Forumguru
Wat betekent dat icoontje tussen huidige tijd en tijd van aankomst? Heb ik niet bij mijn colombus...
Het heeft iets met het interne WiFi van de auto te maken. Er staat een 0 naast, betekent volgens mij dat er geen apparaten met het interne WiFi verbonden zijn.

Toen ik nog een simkaartje in de auto had zitten zag ik daar de ontvangst van het simmetje. Aangezien ik die nooit gebruik heb ik die er uit gehaald, en sindsdien heb ik dat icoontje.

Als ik een apparaat via de rear seat entertainment app laat verbinden met de auto krijg ik daar een 1-tje, als ik het me goed herinner.

EDIT:
Ah, het is dus het aantal apparaten dat verbonden is met de mobiele hotspot:
Mobiele hotspot - Instelling van de infotainment-hotspot (in de functietoets wordt het symbool <dat wat je daar ziet> met het aantal verbonden externe apparaten weergegeven
 

RusherSkoda

Actief lid
In de categorie kleine ergernissen: de achterruitenwisser. Wat een onding is dat :pardon:
Alleen als de ruit echt drijfnat is lijkt ie te werken, als het gewoon om druppels gaat dan schaapt ie alleen in het midden wat droog, ondertussen luide protestgeluiden makend. Een collega met een Octavia heeft precies hetzelfde probleem.
Is er een goede (aftermarket) wisser beschikbaar waarmee dit verholpen kan worden?

Idem hier!
 

Wimping

Nieuw lid
Blindspot en uitparkeerhulp schakelt zichzelf steeds uit. Ook ik heb dit probleem. vorige week met een aanhanger achter de auto gereden en nu moet ik elke keer blindspot en uitparkeerhulp opnieuw aanzettten. als het contact uit is geweest is de instelling weer weg. wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Heb de S3 HB nu sinds augustus 2016 en 26K op de teller. Wat een heerlijke auto.

Mijn irritatie is vooral de navigatie. Fijn dat die je om de files leidt maar jammer dat je geen keuze opties krijgt of je de alternatieve route wilt accepteren.

Iemand bekend met een oplossing hiervoor?
 

RefleCs

Forumguru
Waze

Ik gebruik de interne navi niet eens meer... De kaarten zijn hopeloos oud en het filenieuws komt veel te laat door of de files die aangegeven worden zijn al weg.
 

Tuulster

Forumguru
@Sheikspir , ik gebruik de navigatie altijd en naar tevredenheid. Ik heb alleen wel de alternatieve route advies optie uitgezet.
Ik sluit gewoon aan :pardon: of zoek zelf op de display een alternatief terwijl ik stil sta...... ;)

Voor de actuele files heb ik flitsmeister, de file info in de navigatie is inderdaad vaak achterhaald.
 
@Sheikspir , ik gebruik de navigatie altijd en naar tevredenheid. Ik heb alleen wel de alternatieve route advies optie uitgezet.
Ik sluit gewoon aan :pardon: of zoek zelf op de display een alternatief terwijl ik stil sta...... ;)

Voor de actuele files heb ik flitsmeister, de file info in de navigatie is inderdaad vaak achterhaald.

Dat is voor mij nu op de meeste ritten dé toegevoegde waarde van TomTom met live traffic. De route van kantoor naar huis of naar een klant ken ik echt wel.
Maar de snelste route op dat moment niet.

Het kan zo ontzettend veel tijd (en ergenis) schelen om te weten dat er file staat op de ene route, zodat je de andere meestal iets langere route pakt. Als je pas gaat herplannen als je er al in staat heb je meestal geen opties meer.
 

Schep

Forumguru
11 december 2016 werd mijn achterkant een beetje anders gevormd.
Auto was 7 januari weer gerepareerd, dus 22 februari kon die achterkant wel weer kort gereden worden, toch?

KK46mTX.jpg

hxsMvXS.jpg

xfRh8LN.jpg


Derde schade aan de achterkant in 13 maanden.
Man, man, man, het is me niet gegund met deze bak. Voordat ik de Superb kreeg alleen maar ruitschade gehad (nouja, en een nieuw gespoten dak door een steen die doorrolde vanaf het raam).

Mocht je overigens willen raden waar het is gebeurd: Meeste auto ongelukken in 2016 bij A12 Gouda
Nou, ik heb hem weer terug van de hersteller, hoor.
De achteruitrijcamera werkt niet meer, het plastic aan de klep zit er met geweld op geduwd en wijkt, de kofferbak was nog vies en het metaal rond de handgreep is nog altijd niet recht.
Ik vraag me dan toch af of zo'n schadehersteller trots is op het werk dat ie levert. Ik word zo moe van het gedoe de hele tijd :(

Ik had haast bij het ophalen, want moest door naar de volgende afspraak. Gewoon niet goed gekeken. Stom, en zoals u ziet, haastige spoed is zelden goed. Kijken hoe ze dit morgen oplossen.

Zou het niet makkelijker zijn om gewoon een nieuwe klep te bestellen en die te monteren? Marge op de uren zal wel hoger zijn, ofzo.

Ohja, het zijn geen Superb klachten, maar wel Superb gerelateerde klachten.
 
Bovenaan Onderaan