Kleine storingen / irritaties

- Van de hendels om de voorportieren van binnenuit te openen bladderde het chrome af met hele scherpe stukjes tot gevolg (onder garantie vervangen)


Dit heb ik laatst ook gemerkt bij mijn auto, aangezien de auto van mij nu 3 jaar oud is zal ik daar helaas geen garantie meer op hebben helaas.

Mijn auto was ook uit de garantie uit coulance vervangen ook de DSG pook hier gebeurde hetzelfde mee.
Was zo scherp dat ik mijn hand er aan openhaalde. Hoort gewoon niet los te laten.
 
1 puntje waar ik nog last van heb en waar ze tot nu to niks aan kunnen doen.
De motor/auto trilt bij stationair draaien, ik denk zelf de er een verstuiver stuk is, maar ze zien geen fout code's met uitlezen. Iemand een idee?
 

Robbie146

Senior Member
1 puntje waar ik nog last van heb en waar ze tot nu to niks aan kunnen doen.
De motor/auto trilt bij stationair draaien, ik denk zelf de er een verstuiver stuk is, maar ze zien geen fout code's met uitlezen. Iemand een idee?

Wat is trillen, rekbaar begrip?
Ik vind mijn 1.6Tdi ook best wel onrustig lopen stationair, rijdende is er niets van te zeggen, een naaimachientje.
Toch was de 1.6Tdi uit mijn vorige O2 prettiger in de loop voor mijn gevoel.
 
Melding was sporadisch maar komt nu langzaamaan steeds vaker voor "Navigatiedatabank Niet Beschikbaar".

Dus geen nav, enige oplossing die ik nu ken is de auto uitzetten, op slot, paar minuten wachten en daarna werkt het geheel weer.

Ik heb hetzelfde probleem eenmalig gehad. Dit was blijkbaar een aanleiding voor een firmware update van het navigatiesysteem.
 

Robbie146

Senior Member
Owh, dat is dan een goeie, volgens de dealer is er geen firmware update, kon het al bijna niet geloven want de auto is van 2016.
 

S_Dirk

Nieuw lid
Ik ervaar sinds kort meerdere keren een reset van het entertainment systeem (Skoda Superb 1.6 Business) met een navigatiesysteem Amundsen. Ik gebruik Android Auto veel en daarmee valt het systeem regelmatig uit -> reboot -> SOS melding.

Gebruik de laatste versie van Android Auto van juni 2019.
 
-Ik heb de indruk dat de auto veel te rap in 2e versnelling wilt , zet aan in 1 schakelt naar 2 en laat dan de boel wat slippen om op snelheid te komen... dit zal ook niet gezond zijn voor de koppelingsplaten denk ik dan ?

-vind de dsg ook wat te onsportief, en in S blijft deze dan in te hoge toeren hangen

- als de start stop de motor stil legt en je dan wat te vlot wilt aanzetten, komt de wagen met een schok in beweging

-verbruik vind ik ook wat aan de hogere kant (heb een tankkaart dus dat is wel geen probleem ...) 6l/100km op een rit van 102km met een gemiddelde van 98km/u ...

wagen is een 2.0L diesel icm dsg7

-rechter spiegel blijft hangen naar beneden na in R gereden te hebben (niet altijd maar toch 3 keer op 10)

-stoel blijft niet volledig onderaan staan

-Acc laat te veel afstand op autostrade

-digitale dash, bij custom instellingen kan je de snelheid niet in het midden krijgen van de tellers ?

-waze is ook niet op de digitale dash te krijgen ( wist ik op voorhand, maar toch...)

kleine irritaties, maar voor de rest een topwagen vind ik wel !

oh juist nog die grote platte vlakken aan de spatborden , een vriend wees me hierop (ik had er zelf nog niet op gelet) maar nu ik het weet vind ik dat wel een fout in het design...
 

Okki

Donateur
v.w.b. de eerste opmerking: DSG laten aanpassen en problemen zijn opgelost.

v.w.b. start-stop: of uitzetten of anticiperen en iets eerder de motor laten starten
 

Okki

Donateur
Iets langer in doortrekken in de versnellingen zodat je niet bij 50-55 in de 7e versnelling rijdt.
 

reinierh

Senior Member
1.6 dsg diesel, de auto/motor schud heen en weer van binnen en buiten zeer goed zichtbaar/voelbaar.
Dit probleem had ik ook. Na vervangen vliegwiel was dit over. Is echter geen snelle reparatie. De versnellingsbak moest ervoor verwijderd worden. De auto deed dit al binnen het eerste jaar. Was ook niet altijd maar vooral als de motor even had stilgestaan. Sind vliegwiel vervanging geen probleem meer. Als je echter vraagt hoe dit kan dan weten ze het helaas niet.
 
v.w.b. de eerste opmerking: DSG laten aanpassen en problemen zijn opgelost.

v.w.b. start-stop: of uitzetten of anticiperen en iets eerder de motor laten starten

1e is geen optie, dit is een lease wagen die ik van het werk krijg , ik steek daar geen persoonlijk geld in , enkel nog eens paar kleine dingen in vcds aanpassen

2e doe ik ook , als ik het niet vergeet
 

Okki

Donateur
Dan zijn de eventuele reparatiekosten voor probleem 1 ook voor de lease maatschappij. Behalve dat het je "irriteert" heb je er dan verder geen last van. Lucky you
 

EdK

Forumguru
ik denk zelf de er een verstuiver stuk is, maar ze zien geen fout code's met uitlezen. Iemand een idee?
Weet niet of het euvel al bekend is, maar indien je een kapotte verstuiver hebt dan gaat de wagen zo en zo in noodloop
En op 3 pitten rijden met de 4 cil diesel zal dan met veel moeite een max snelheid worden van 70Km in zijn 4e versnelling ( met handbak ) en dit is gebasseerd op 3x een verstuiver defect bij een 1,6 diesel Caddy in afgelopen jaar.
Dus aan hand van jouw verhaal vermoed ik zomaar dat er zeker geen verstuiver defect is , eerder een schrale afstelling ivm milieu eisen
 
@EdK
Oké dank je wel voor de informatie. Wel blijf ik het dan raar vinden, dat de auto opeens dit euvel heeft. De motor heeft dit nooit eerder gedaan.
 

robvv

Senior Member
Boven de 100 km/h begint vanuit het ventilatierooster voor de bestuurder een getik te ontstaan.
Heeft iemand een idee over de oorzaak ?
 
Bovenaan Onderaan