Kleine storingen / irritaties

Gaat dat op garantie, toevallig? De mijne kreunt en steunt ook, en ik vind dat niet oke na anderhalf jaar.
Is onder garantie gerepareerd (ik had twee jaar extra garantie gekocht). Er was een technisch schrijven over bekend bij Pon. Het gevolg was bij mij ook dat de temperatuursregeling niet goed meer was. Als je nog garantie hebt zou ik het nu voor de zekerheid laten repareren (is een dure reparatie [5 werkuren]).
 

robvv

Senior Member
Bij het openen van het rechterportier sprong de paraplu spontaan open.
Deur klem. Paraplu naar de mallemoeren.
 

EdK

Forumguru
Ach vanaf morgen gaat t de eerste tijd toch niet regenen....
Alle tijd om er weer één te kopen dus..
 

basmaf

Lid
- middenconsole kraakt (kwestie van goed vast zetten denk ik)

Hebben ze dit bij de garage opgelost?
Als ik mn knie er tegen aan leg kraakt het al.

Daarnaast mijn andere irritaties.
De DSG actie op voorraad modellen.
Het alleen kunnen zien of je licht aan is op de knop naast het stuur.
Afmeting van het dashbord kastje.
Onrustige loop / bokken met koude motor.
Kantelen van buitenspiegel met parkeren, onvoorspelbaar en te langzaam.

En als iemand nog een tip heeft voor een afdekplaat voor het vak onder de armleuning. Hoor ik het graag
Misschien een persoonlijk dingetje maar ik hou er niet van dat omdat ik deze redelijk hoog heb staan iedereen er zo in kan kijken
 
Helaas heb ik ook een lijstje... Na de helft van het topic te hebben doorgebladerd kwam ik de meeste wel tegen.

• Inhouden en bokken bij koude motor. Dit vind ik echt mega irritant en potentieel zelfs gevaarlijk. Ik had het bij mijn golf 1.4 TSI DSG ook, maar pas na ongeveer 120k km op de klok, en dan alleen bij koud weer. Las ergens dat er een update op komst is?

• Spiegels draaien niet naar beneden bij achteruit. Alle menu's staan aan. Iemand een tip? Anders terug naar dealer...

• Terugvallen van Drive control settings naar Normal bij ieder contact. Dit is een VDCS puntje.

• Stoel die niet in de gewenste stand blijft staan. Ik zit helemaal onderin met de voorzijde max omhoog en de stoel zet zichzelf altijd 1 tikje "rechter" bij ieder contact. Heel irritant.

• Regelmatig lange vertragingen in infotainment. Gister nog 2 km moeten wachten tot het ging werken. Blijft "zoeken naar instellingen". Dacht dat alleen Peugeot dit had :deuk:

• Carplay werkt soms wel, soms niet. Het werkt dan helemaal niet. Maar dat ligt natuurlijk aan mijn telefoon. Irritant ivm Flitsmeister en Waze. Contact er helemaal af werkt soms, niet altijd.

Geen last van windgeruis. Het trekkende gevoel dat je kan uitleggen als zijwind gevoeligheid herken ik wel en heeft m.i niets met zijwind te doen. Is wellicht iets in de bandenmaat/onderstel wat dit veroorzaakt? Slap in de dempers?

Nou ja ik moet toch nog naar de dealer binnenkort wegens een niet-geleverde witte kentekenplaat bij de trekhaak. Ben benieuwd. Nieuwe modellen hebben altijd wel kinderziektes natuurlijk...:facepalm:
 

robvv

Senior Member
Af en toe kan de Carplay mijn telefoon ook niet het scherm vinden.
Geen idee hoe dit komt.

Flitsmeister heeft geen 'meld-knop' op het Carplay scherm.
 
Hebben ze dit bij de garage opgelost?
Als ik mn knie er tegen aan leg kraakt het al.

Daarnaast mijn andere irritaties.
De DSG actie op voorraad modellen.
Het alleen kunnen zien of je licht aan is op de knop naast het stuur.
Afmeting van het dashbord kastje.
Onrustige loop / bokken met koude motor.
Kantelen van buitenspiegel met parkeren, onvoorspelbaar en te langzaam.

En als iemand nog een tip heeft voor een afdekplaat voor het vak onder de armleuning. Hoor ik het graag
Misschien een persoonlijk dingetje maar ik hou er niet van dat omdat ik deze redelijk hoog heb staan iedereen er zo in kan kijken


Ja ze hebben de middenconsole in z’n geheel vervangen, echt hilarisch. Volgens mij zat er gewoon iets niet vast. Maar het gekraak is weg.

Of je verlichting aan staat kan je ook zien aan je navi scherm

Spiegel heb ik ook nog steeds, krijgen ze niet opgelost.

Stotterende motor ook, vorige week nog bij de garage geweest, software update is nog steeds niet beschikbaar
 

basmaf

Lid
@S3Sportlinegrey ik ben er nu achter wat er kraakt het is bij mij de phonebox of hoe je dat vakje dan ook noemt.
Ik zal nog een keer langs de dealer rijden om er naar te laten kijken.
Kantelen van de spiegel heb ik uit gezet in het menu, als hij kantelt is het zo ver dat je naar m.i. te weinig om de auto ziet.
 

RefleCs

Forumguru
Paar (kleine) zaken die mij de afgelopen maanden op zijn gaan vallen of die ik ervaar:
- Start/Stop knop werkt niet meer naar behoren (moet nog gerepareerd worden)
- Van de hendels om de voorportieren van binnenuit te openen bladderde het chrome af met hele scherpe stukjes tot gevolg (onder garantie vervangen)
- Kofferbak afdekking hapert (vervangen onder garantie)
- Stoelgeheugen werkt ineens niet meer (dit is al de 2e keer, garage moet dan hele stoel gebeuren resetten om het op te lossen)
- Auto startte moeilijk en liep onrustig (gloeibougies zijn vervangen)
- Voor mijn gevoel is er nog iets met de turbo waar ik voor langs moet bij de garage. Turbo pakt laat en overduidelijk op waar het voorheen veel soepeler ging (eigenlijk onmerkbaar)
- Auto heeft moeite met het wegkomen vanuit stilstand (nog te onderzoeken)
 

barretje

Senior Member
- Van de hendels om de voorportieren van binnenuit te openen bladderde het chrome af met hele scherpe stukjes tot gevolg (onder garantie vervangen)


Dit heb ik laatst ook gemerkt bij mijn auto, aangezien de auto van mij nu 3 jaar oud is zal ik daar helaas geen garantie meer op hebben helaas.
 

DimiTator

Actief lid
Automatisch sluiten van ramen via regensensor.... zit er tegenwoordig niet meer op, zou met veiligheid te maken hebben :(. Gevolg: een veiligere auto en wekelijks kletsnatte zetels :thinking:
Kan dit op een of andere manier terug geactiveerd worden? (@Antera ? )
 

Antera

Donateur
Automatisch sluiten van ramen via regensensor.... zit er tegenwoordig niet meer op, zou met veiligheid te maken hebben :(. Gevolg: een veiligere auto en wekelijks kletsnatte zetels :thinking:
Kan dit op een of andere manier terug geactiveerd worden? (@Antera ? )


Een regensensor monteren van de 1e generatie en coderen :-)
 

basmaf

Lid
Hebben ze dit bij de garage opgelost?
Als ik mn knie er tegen aan leg kraakt het al.

Daarnaast mijn andere irritaties.
De DSG actie op voorraad modellen.
Het alleen kunnen zien of je licht aan is op de knop naast het stuur.
Afmeting van het dashbord kastje.
Onrustige loop / bokken met koude motor.
Kantelen van buitenspiegel met parkeren, onvoorspelbaar en te langzaam.

En als iemand nog een tip heeft voor een afdekplaat voor het vak onder de armleuning. Hoor ik het graag
Misschien een persoonlijk dingetje maar ik hou er niet van dat omdat ik deze redelijk hoog heb staan iedereen er zo in kan kijken
Extra aanvulling op de lijst het panorama dak kraakt bij de minste torsie op de auto.
Tuf nu lekker rond in Frankrijk oftewel het dak kraakt de hekel dag...

Maar de auto begint nu eindelijk iets zuiniger te lopen. 1/14.3 i.p.v. 1/9

Irritatie aan mezelf. Schade aan mn velg en band door een uitstekende betonnen rand bij een pompstation
 
Ik heb al meerdere malen een probleem met de automatische handrem gehad. Vorige week 3 maal op een dag. In totaal een keer of 8 in ruim 2 jaar.

Als ik het rempedaal indruk gaat het groene lampje branden. Als ik echter het rempedaal los laat, gaat het lampje uit en gaat de auto van de rem (en gaat soms dus rollen). Ik kan de rem meerdere keren indrukken. Elke keer gaat het lampje aan en weer uit als ik het pedaal los laat. Bij een volgende stop is het probleem dan weer verdwenen.

De dealer heeft niets kunnen vinden (geen foutmeldingen, geen bekend probleem bij Pon). De dealer heeft nu een melding bij Pon gemaakt.

Zijn er andere Superb 3 rijders die dit probleem herkennen?
 

Robbie146

Senior Member
Melding was sporadisch maar komt nu langzaamaan steeds vaker voor "Navigatiedatabank Niet Beschikbaar".

Dus geen nav, enige oplossing die ik nu ken is de auto uitzetten, op slot, paar minuten wachten en daarna werkt het geheel weer.
 

Renkie

Forumguru
Ik heb al meerdere malen een probleem met de automatische handrem gehad

Ik gebruik de automatische handrem echt nooit. Maar ik heb wel iets vergelijkbaars gehad met de handrem, tot nu toe maar 1 keer.

Ik zette handmatig de auto op de handrem terwijl ik de rem en koppeling ingetrapt had.
Zodra ik de koppeling los niet (auto stond in de vrij, handbak) ging de handrem er af en rolde de auto.

Net alsof je in de 1 wilde wegrijden en de handrem er op staat, dan gaat ie ook zelf er af.
Dit bleef zo tot ik de auto uit deed en weer aan deed. Daarna was het goed en nooit meer problemen gemerkt.
 
Bovenaan Onderaan