Kleine storingen / irritaties

Migliore

Senior Member
Een aantal kleine storingen en irritaties na een kleine 5000 km:

- Soms staat achterklep spontaan open als auto geparkeerd staat thuis! Ik ben me er niet bewust van dat de klepbediening op de afstandsbediening ingedrukt is geweest.

- Nu met vochtig weer, vind ik de voorruit veel te langzaam ontwasemen. Te kleine ventilatie roosters!?

- Sinds drie dagen hoor ik linksonder het stuur duidelijk een relais klikken als ik de achterruitverwarming inschakel. Had het idee dat dit voorheen niet zo was. Herkenbaar?

- Memoryfunctie van de bestuurdersstoel, net niet helemaal top. Indien in de laagste stand wordt opgeslagen, kun je altijd nog een klein stukje zakken als je handmatig corrigeerd! Bekend VAG probleem?! Ik had dit in mijn vorige Passat ook al...
 

soerte

Lid
Wat mij is opgevallen .. mijn ruitenwisser staat doorgaans in de auto stand. Als ik de auto uitzet blijft hij in positie, vaak dus halverwege de ruit. Het valt mij op omdat mijn voorgaande auto's altijd na het uitzetten naar de "ruststand" teruggingen.

Nog iemand dit?
 

Dewinteb

Actief lid
Een aantal kleine storingen en irritaties na een kleine 5000 km:

- Soms staat achterklep spontaan open als auto geparkeerd staat thuis! Ik ben me er niet bewust van dat de klepbediening op de afstandsbediening ingedrukt is geweest.

- Nu met vochtig weer, vind ik de voorruit veel te langzaam ontwasemen. Te kleine ventilatie roosters!?

- Sinds drie dagen hoor ik linksonder het stuur duidelijk een relais klikken als ik de achterruitverwarming inschakel. Had het idee dat dit voorheen niet zo was. Herkenbaar?

- Memoryfunctie van de bestuurdersstoel, net niet helemaal top. Indien in de laagste stand wordt opgeslagen, kun je altijd nog een klein stukje zakken als je handmatig corrigeerd! Bekend VAG probleem?! Ik had dit in mijn vorige Passat ook al...
@Migliore ik lees net op Briskoda ook over spontane klepopeningen; lijkt icm met kessy? Lees maar ns:

star_off.png
star_off.png
star_off.png
star_off.png
star_off.png

Hatch opens randomly - any ideas
Started by ZEYEROVA , 29 Dec 2015 10:25
 

RoyV1982

Forumguru
Wat mij is opgevallen .. mijn ruitenwisser staat doorgaans in de auto stand. Als ik de auto uitzet blijft hij in positie, vaak dus halverwege de ruit. Het valt mij op omdat mijn voorgaande auto's altijd na het uitzetten naar de "ruststand" teruggingen.

Nog iemand dit?
Komt me bekend voor, ook al meerdere keren gehad.
 

tritus

Senior Member
Ook ik heb al eens gehad dat de achterklep opeens openstond en heb ook kessy. Ik dacht dat ik misschien per met de sleutel in mijn zak de achterklep geopend had. Maar nu begrijp ik dat er dus iets anders aan de hand kan zijn??
 

miekestevo

Nieuw lid
Idem hier met de koffer.Al meerdere keren voorgevallen dat de koffer openstaat.
Komt altijd voor als mijn wagen op een parking staat. Heb ook kessy
 

MarsMars

Senior Member
Zelf gelukkig nog niet meegemaakt, maar een collega wel. Die heeft het zelfs zien gebeuren; Er liep een kat onder zijn auto langs en op het moment dat die er aan de achterkant onder vandaan kwam ging de klep open :tegek:

Blijkbaar werd de voetsensor geactiveerd, maar dan zonder in de buurt zijnde sleutel:fool:

Bugje :shutup:
 

3deskoda?

Senior Member
Na eveneens +5000 km eigenlijk weinig opmerkingen. Geen probleem met ruitenwisser of kofferbak - heb dan ook geen kessy.

De relaisklik is me wel bekend. Lijkt me typisch VAG want had ik ook in de F1 en de O2.
 

B@s0302

Senior Member
Niet in een Superb maar wel in mn Octavia heb ik hetzelfde qua ruitenwissers viel mij gister op. Geen idee wat de reden hiervan is eigenlijk?
 

Antera

Donateur
@Antera kan de voetsensor ook softwarematig uitgeschakeld worden (vcsd instelling ofzo?)

Moet ik eens testen heb dit nog niet geprobeerd. Maar het lijkt me sterk dat de klep open gaat als de sleutel niet dicht genoeg bij de auto in de buurt is. De klep gaat namelijk alleen open als de auto binnen het bereik van de auto is en dat is meen ik zon 0.5/1m van de auto maximaal. Let wel de voetsensor. dit zou iemand dan even moeten checken.

De klep kan van grote afstand wel met de AB geopend worden . Sluiten kan daarintegen binnen het bereik van +/- 1.5 a 2 meter
 

Stian

Actief lid
Na 9000 km heb ik niets te klagen. Maar als het dan toch moet.....:)
- zijruiten (alleen het voorste stukje bij de buitenspiegels) beslaan heel snel, maar zijn ook weer heel snel vrij
- Start/stop laat hem veel te snel afslaan en starten duurt me te lang
- Achterklep is wel heel erg traag. Zijn er geen opvoersetjes voor?
Verder echt een geweldige auto.
 

Dewinteb

Actief lid
Heb zelf geen kessy en geen voetsensor; mijn klep opend alleen als ik het wil. zoal ik al meldde zijn een aantal wagens in de UK in onderzoek, ns kijken wat daar uit komt.
 

Dirkmk1

Senior Member
Heb er nu ruim 6000km op zitten in mijn S3 combi 1.6tdi H6 Style Businessline:
De auto is wel een stukje rapper dan de vorige 1.6tdi H5 MY 2012 die ik had en een stuk beter geïsoleerd.


- achterklep spontaan open:

Niet voorgevallen. (wel kessy)

- voorruit veel te langzaam ontwasemen. Te kleine ventilatie roosters!?

in vergelijk met mijn S2 combi is de S3 veel "vochtiger van binnen" ruiten slaan binnen snel aan, en gebruik de airco toch echt zoals het hoort. De afwatering (van het dak) is ook wat slechter, bij regen en regenwater op het dak loopt er altijd een straal water de auto in op de stoelbekleding (op de memoryknoppen van de bestuurderstoel) bij het openen van de portieren.
Wellicht kan je de twee luchtroosters midden op het dashboard dicht zetten zodat er meer lucht op de voorruit komt bij ontwasemen?


- Sinds drie dagen hoor ik linksonder het stuur duidelijk een relais klikken als ik de achterruitverwarming inschakel. Had het idee dat dit voorheen niet zo was. Herkenbaar?

ja irriteer mij er niet aan dit is redelijk normaal en herkenbaar. Al mijn VAG auto's hebben dit maar andere auto merken komt het ook voor.

- Memoryfunctie van de bestuurdersstoel, net niet helemaal top. Indien in de laagste stand wordt opgeslagen, kun je altijd nog een klein stukje zakken als je handmatig corrigeert! Bekend VAG probleem?! Ik had dit in mijn vorige Passat ook al...

bekend maar irriteer mij er niet aan.

- bij mij komt de radiofunctie niet terug als ik de apple carplay carkit functie gebruik met telefoneren. Ik moet de gehele columbus unit uitzetten wil ik weer ander geluid krijgen dan de carkit.



- trilling in pedaal en middenconsole (waar je rechterbeen/knie tegenaan rust tijdens het rijden). Er zit een soort onbalans/trilling in de motor/aandrijving etc. Het valt niet op in stadverkeer maar als je veel glad asfalt hebt (snelweg) dan is het zeer irritant. Ook bij gasgeven/invoegen op de snelweg merk je een trilling. De dealer heeft de wielen al opnieuw gebalanceerd, winterbanden een slag gedraaid en hierdoor wat onbalans weggenomen maar probleem is niet weg. Komende week een testrit maken in een andere S3 diesel om te kijken of het alleen mijn auto is.
 
@Dirkmk1 Dat carplay problem herken ik ook, gebeurd niet elke keer maar zo nu en dan. Ik trek dan de kabel uit de telefoon en weer terug erin en hoppa het werkt weer ;)

Na 10000 km kan ik alleen maar zeggen dat de auto mij superB bevalt, heb de oude 508sw nog geen seconde gemist.
Dat punt m.b.t. de geheugenfunctie vind ik ook irritant, maar ja je went eraan.
 

Canon-Eye

Forumguru
ruiten slaan binnen snel aan
Maak de ruiten aan de binnenkant eens grondig schoon met bv. een scheutje ammonia in KOUD water, dan zullen ze veel minder snel beslaan.

Vooral bij nieuwe auto's heb je in het begin veel last van de aanslag van weekmakers die uit de kunststof luchtkanalen verdampen - zet op de blauwe waas die bij de uitstroomopeningen het duidelijkst aanwezig is. Dat wordt mettertijd vanzelf minder, maar als het er zit werkt het als condensatiekern voor het vocht in de lucht.
 
Bovenaan Onderaan