Kleine storingen / irritaties

Marcooctavia

Forumguru
@MrEdge_ DAB kan je niet aan klikken de radio is echt anders en er zit een andere antenne voor in je auto.

Weet je echt 100% zeker?
Je krijgt niet zomaar een andere radio en antenne in je auto.

Marco
 

MrEdge_

Forumguru
Naja, 100% zeker ben ik er niet van, maar ik weet dat ik het destijds niet aangevinkt heb omdat het 800 euro was. Heb de eerste lichting van de huidige generatie, modeljaar 2016. Ik had eerst de keuze tussen FM, MW en LW. LW is verdwenen en er staat heel groot DAB voor in de plaats. Misschien word ik dement, maar ik heb dat nooit eerder gezien.

Voor de goede orde: het is een Style Business, besteld eind 2015 en geleverd in maart 2016. Heb de offerte er nog eens bijgepakt, maar heb qua audio niets anders dan wat er standaard in zit (in dit geval dus Columbus + Canton).
 

superbia

Forumguru
DAB+ was onderdeel van het Style Business pakket, voor de normale Style uitvoering was het een extra optie. De mijne komt ook uit die tijd.
 

Antera

Donateur
DAB is nooit aanvinkbaar zoals @Marcooctavia ook zegt. Dus dat dit er ineens op zou zitten en werken verbaast me allerzinds. Ik ga de volgende die ik krijg eens onder de loep nemen en DAB activeren om te kijken of dit zo ineens gaat werken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :-)

PS FM, MW en LW die heb ik volgens mij toch ook niet standaard erop zien staan en is het alleen een lijstje met

- AM
- FM
- DAB

Ben toch benieuwd over welke infotainment we het nu hebben?
 

MrEdge_

Forumguru
Dan heb ik dat blijkbaar altijd over het hoofd gezien :shocked:
Terwijl ik toch vaak genoeg per ongeluk 2 keer op de radioknop duwde waardoor FM naar MW ging en dan door naar LW (of MW2 oid) maar toch geen DAB. Ik heb het er met een maat nog over gehad, dat hij het wel had in een nieuwere versie. Ach ja, altijd leuk om na 3 jaar een nieuwe feature te ontdekken :D
 

Canon-Eye

Forumguru
MW en LW zijn de Duitse afkortingen voor Mittelwelle en Lange Welle oftewel midden- en lange golf.
Beide vallen onder AM (Amplitude-modulatie), in tegenstelling tot Frequentie-modulatie (FM).
 

MrEdge_

Forumguru
In de categorie kleine irritaties, grote reparaties: de luchtverdeelklep die achter het dashboard zit, kraakt en kreunt bij iedere verstelling (zowel handmatig als automatisch). Vooral bij wegrijden, achteruit inparkeren en een warm wordende motor komt de klaagkreun vanuit het dashboard tevoorschijn.

De enige remedie volgens de dealer is uitbouwen van dashboard en smeren van de klep. 5 uur werk :nono:

Omdat het een leasewagen is en men goedkeuring heeft ontvangen, gaat het dan toch nog gebeuren.

Ik was trouwens nummer 2 met de klacht en men verwachtte op korte termijn nog wel meer vergelijkbare klachten.
 

BBO

Senior Member
Ik heb nu 90 000 km's met mijn Superb. Naar mijn gevoel is de bestuurder's zetel al redelijk doorgezeten (juiste woordkeuze?). Ik ben niet van de kleinste met als gevolg dat de zetels een kleine 100 kg moeten dragen. En vermist ik in mijn auto leef, zijn er ook ettelijke uren bij dat ik ''gewoon'' gezeten heb zonder te bollen. Zijn er nog Superb rijders die dit zo ervaren?
 

Renkie

Forumguru
Ik ben zelf wat zwaarder maar zeker nog geen problemen met de stoel. (100dkm+)
Merk je ook verschil tussen de linker en rechter stoel?
 

BBO

Senior Member
De linker stoel lijkt nog nieuw en daar heb ik dat doorgezakt gevoel niet.
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Waar ik mij aan kan ergeren is dat bij sommige radiozenders de song info niet op de maxi dot wordt getoond hoewel de auto die wel toont op de Columbus. Bij sommige zenders zoals joefm werkt dat dan weer wel.
0036124533dfa7da5525b9973c4c304c.jpg
f4428a12c51b1f9cbaa92d96c0458f01.jpg
 
In de categorie kleine irritaties, grote reparaties: de luchtverdeelklep die achter het dashboard zit, kraakt en kreunt bij iedere verstelling (zowel handmatig als automatisch). Vooral bij wegrijden, achteruit inparkeren en een warm wordende motor komt de klaagkreun vanuit het dashboard tevoorschijn.

De enige remedie volgens de dealer is uitbouwen van dashboard en smeren van de klep. 5 uur werk :nono:

Omdat het een leasewagen is en men goedkeuring heeft ontvangen, gaat het dan toch nog gebeuren.

Ik was trouwens nummer 2 met de klacht en men verwachtte op korte termijn nog wel meer vergelijkbare klachten.
Ik heb hetzelfde probleem (gekreun bij verstelling). Als ik de temperatuurinstelling hoger en lager zet komt dit geluid steeds terug. Voor o.a. deze klacht gaat de auto donderdag naar de dealer. Ik ben benieuwd wat ze vinden.
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem (gekreun bij verstelling). Als ik de temperatuurinstelling hoger en lager zet komt dit geluid steeds terug. Voor o.a. deze klacht gaat de auto donderdag naar de dealer. Ik ben benieuwd wat ze vinden.
Dat is duidelijk wat ze gaan vinden; de oplossing staat hier dus dat ga jij ze vertellen.....:D:jaja:;) anders ga je weer naar huis gestuurd worden met de opmerking dat het een producteigenschap is..........:troost:
 
Dat is duidelijk wat ze gaan vinden; de oplossing staat hier dus dat ga jij ze vertellen.....:D:jaja:;) anders ga je weer naar huis gestuurd worden met de opmerking dat het een producteigenschap is..........:troost:
Te weinig smering. Het hele dashboard moet uitgebouwd worden. Gaat volgende week gebeuren...
 
Bovenaan Onderaan