Kleine storingen / irritaties

Adibo

Actief lid
Driving Mode, onthoudt wel laatste stand en dat is super gaaf!

Maar, als je sport stand hebt dan staat ie standaard in de D en niet in S bij starten van de auto. Wat heeft het dan voor nut dat ie laatste driving mode onthoudt als je die nog een keer moet selecteren...
 

MaxN

Donateur
Driving Mode, onthoudt wel laatste stand en dat is super gaaf!

Maar, als je sport stand hebt dan staat ie standaard in de D en niet in S bij starten van de auto. Wat heeft het dan voor nut dat ie laatste driving mode onthoudt als je die nog een keer moet selecteren...

Even je pook een tikje naar achteren geven dan staat ie in de S. Zo kan je ook de D weer selecteren wil je hetzelfde omgekeerd doen.
 

Rofffel

Forumguru
Driving Mode, onthoudt wel laatste stand en dat is super gaaf!

Maar, als je sport stand hebt dan staat ie standaard in de D en niet in S bij starten van de auto. Wat heeft het dan voor nut dat ie laatste driving mode onthoudt als je die nog een keer moet selecteren...
Drivingmode en automaat zijn twee losse systemen.
De DSG gaat altijd naar de D bij uitzetten van de motor. Als je een chip op maat zou nemen kunnen ze dit wel aanpassen dat je altijd de juiste settings hebt.
 

Adibo

Actief lid
Als ik sportstand selecteer, dus via driving mode dan gaat ie automatisch in S. Ik had dus verwacht dat ie ook zo zou starten nadat je motor uitzet. Maar D is dus standaard ongeacht je instelling in driving mode.
 

Schep

Forumguru
Dat vind ik juist een voordeel.
Ik rij vrijwel altijd met DCC in sport, maar wil de automaat gewoon in D.
 

Robbie146

Senior Member
Gisteren heeft voor de tweede keer in twee jaar tijd het luifeltje van het pano dak het begeven.
Eerste keer was binnen een maand na aanschaf, nu dus weer een hangmat boven mijn hoofd.
Gelukkig moest ze vandaag weg voor de 60K beurt.
Men gaat er naar kijken, maar repareren zal wel weer een keer extra terugkomen worden vrees ik.
 
Ik geniet elke dag van mijn S3 combi met 19” sirus antraciet en vers rubber de Michelin Pilot sport 4S.
Zonder overdrijven menig bmw of audi rijder met meer pk buiten om in de bocht verschalkt, deze banden hebben zo veel grip.
Ok, kan natuurlijk ook aan de berijder van de andere auto liggen maar dan moeten deze allemaal geen bochten ridders zijn, natuurlijk ben ik kans loos op het rechte eind met de 1.6 tdi met 120pk maar vol gas door de bocht vanaf apeldoorn naar arnhem waar 50Km advies staat met 123km en nog niet uitbreken is echt leuk, vooral als deze audi of beamer rijder eerst probeert je van de weg te drukken totdat de bocht komt.

Maar dat is niet mijn punt, ik baal, ik baal enorm van de resonatie in de midden console de dealer zegt na 3 bezoeken we kunnen het niet vinden, op brisk skoda staat het vol met mijn klacht.
Bij 2200rpm en 4050 rpm zeer vervelend dit geluid wat zich alleen in de warme periode voordoet.
Vandaag het dashboard uitgebouwd, en de tussen airco buis en het schutboard een stukje foam geperst.
3uur werk maar het is weldadig stil

Is toch een irritatie factortje zoals Jochem Meyer zegt
 

Rofffel

Forumguru
maar vol gas door de bocht vanaf apeldoorn naar arnhem waar 50Km advies staat met 123km en nog niet uitbreken is echt leuk, vooral als deze audi of beamer rijder eerst probeert je van de weg te drukken totdat de bocht komt.

Als je het idee hebt dat je beter op de weg ligt dan een BMW en dit i.c.m. 73km overschrijding van een adviessnelheid lijkt mij toch wel een gevalletje overschatting.
 
Roffel,

Och 33 jaar schade vrij en alle rijbewijzen, niets overschatting.

Het is duidelijk dat je de situatie niet kent, ik schrijf ook duidelijk advies snelheid blauw bord met 50 erin en is een 2 baans afrit/toerit naar de a50.
Waar 120km is toegestaan.



Voordat je je mening geeft, ken de feiten wat een (....) ben jij zeg.

Was jij die bmw rijder toevallig :yeah::yeah:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Voordat je je mening geeft, ken de feiten wat een (....) ben jij zeg.
Voordat je je mening formuleert, ken de regels van dit forum.
Schelden wordt hier niet gewaardeerd. Is ook nergens voor nodig, voegt niets toe en werkt altijd contraproductief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Roffel,

Och 33 jaar schade vrij en alle rijbewijzen, niets overschatting.

Het is duidelijk dat je de situatie niet kent, ik schrijf ook duidelijk advies snelheid blauw bord met 50 erin en is een 2 baans afrit/toerit naar de a50.
Waar 120km is toegestaan.



Voordat je je mening geeft, ken de feiten wat een azijn plasser ben jij zeg.

Was jij die bmw rijder toevallig :yeah::yeah:
had jij niet beter een bmw gekocht? Past beter bij jou.
Man, wat een reactie :pieker:
 
De vind de airco in mijn S3 combi niet echt krachtig. Auto raakt traag gekoeld, en airco moet hard werken om interieurtemp te behouden.
Zelf bij de minimumtemperatuur 'LO' is de wind die uit de ventilatoren komt gewoon goed fris maar niet echt koud te noemen.
Bij zonnig en warm zomerweer wordt de ventilatie dan al snel op LO en 4/5 streepjes gezet gedurdende de ganse tijd, anders is het gewoon zweten in de stoel... Ventilatie op de voeten van de bestuurder is ook zwak te noemen.

Wanneer ik vergelijk met mijn 21 jaar oude BMW E39, dan is in deze wagen de airco op 19°C al te fris qua feeling.

Nog mensen die dit gewaarworden?
 

EdK

Forumguru
Vloegel maakte de airco een rijdende vrieskast van je wagen.
Maar ja de koelvloeistoffen die toen werden gebruikt hebben er voor gezorgd dat er nu een gat in de Ozon zit en het buiten warmer word
En mogen die koelvloeistoffen niet meer gebruikt worden en zoekt men naar vervanging
Maar ja vervanging is niet altijd beter....
Maar mijn ervaring met de Fabia tov de Yeti is dat hier ook de koelcapaciteit lager is !
Maar nu met de warme tot hete dagen en dus kunnen spelen met de knoppen ben ik er achter gekomen dat ik het beste resultaat bereik door de airco op LOW te zetten dan op recirculatie en beginnend op hoog toeren met ventilator en zodra de koelte in cabine komt over te schakelen naar laag toeren.

Op deze wijze heb ik afgelopen week heerlijk ontspannen en koel in de wagen gezeten...
Maw niks op auto zetten maar zelf met die knoppen spelen ......
 
Bovenaan Onderaan