Kleine storingen / irritaties

Schmart

Forumguru
Na 12000 km op een half jaar nog steeds zeer tevreden van mijn combi 1.4 tsi.
Kleine vreemde storing : de stand van de rechterspiegel gaat niet altijd naar de correcte positie wanneer we op een geheugentoets drukken. Nog vreemder: wanneer je dan op de geheugentoets blijft drukken, gaat de spiegel alsnog naar de correcte, opgeslagen positie.
Dit gebeurt enkel wanneer we wisselen van geheugenpositie.

Dit heb ik met m'n vorige Octavia 3 (met elektrische stoelen) ook sporadisch gehad. Mijn conclusie was dat het niet aan de geheugenmotor lag, en dat het verstellen op de één of andere manier vroegtijdig afgebroken werd. Wel gemeld aan de dealer, maar die kon daar toen niets aan doen.
 

xplain

Forumguru
Voor de KESSY hebben ze de batterij afgelopen nacht aan de lader gehangen dus ze vermoeden ook batterijproblemen. Ik vermoed dat ik daarvoor dus nog eens mag terugkomen en verwacht dat ze dan een nieuwe batterij gaan steken.

En jawel, auto wou net niet starten owv batterijproblemen


IMG_3285.JPG
 

oco1979

Forumguru
En jawel, auto wou net niet starten owv batterijproblemen


Bekijk bijlage 66582

Lig je sleutels dicht tegen de wagen.
Want tijd geleden met één kia gehad.
Verhaal kort maken.
Wagen doe je op slot met afstandbediening.
Maar na een tijd ga die terug open door contact met keyless.
We hebben beide sleutels in het verste punt van de woning gedaan(zolder) en wagen bleef dicht.
Hoe had ik deze ontdekt ?

Klant stond met platte accu.
Oke even laten draaien en daarna wagen sluiten en met accumeter met ampéremeter voor te zien op verlies.
Na een tijd spiegels klapte open.
Nu bij kia en nog andere merken als je wagen open doe en je doe de "deur" niet open zal deze vanzelf terug sluiten.
Dus ging de wagen open en dicht en open en dicht..... met gevolg accu plat.
Kweet niet wat de afstand van de keyless van skoda is ?
 

MaxN

Donateur
Afstand voor de skoda's is redelijk klein.
Zie linker helft plaatje.
B5E-0026


Sleutel op 2 meter afstand gaat deze niet open!
 

Schep

Forumguru
Daarnaast gaat de Superb niet open zonder je hand achter de handgreep.
Lijkt me ook heel irritant als een auto open gaat als de sleutel in de buurt is, maar je zelf geen handeling uitvoert.
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me ook heel irritant als een auto open gaat als de sleutel in de buurt is, maar je zelf geen handeling uitvoert.
Precies de voornaamste reden waarom ik gééén auto met keyless entry wil. Ik hou graag bewust de controle, inplaats van te moeten vertrouwen op een kennelijk verre van volmaakt systeem.

De andere reden zit 'm in die 'signaalverlengers'. Ik heb simpelweg geen zin om eerst te betalen voor zo'n voor mij totaal overbodige gadget en vervolgens weer extra maatregelen te moeten nemen (speciaal hoesje, sleutels thuis in een blikje bewaren, e.d.) om de tekortkomingen c.q. nadelen ervan op te heffen.
Hou die rommel maar, dat bespaart mij geld en ergernis.
 

Rainesh

Forumguru
Precies de voornaamste reden waarom ik gééén auto met keyless entry wil. Ik hou graag bewust de controle, inplaats van te moeten vertrouwen op een kennelijk verre van volmaakt systeem.

De andere reden zit 'm in die 'signaalverlengers'. Ik heb simpelweg geen zin om eerst te betalen voor zo'n voor mij totaal overbodige gadget en vervolgens weer extra maatregelen te moeten nemen (speciaal hoesje, sleutels thuis in een blikje bewaren, e.d.) om de tekortkomingen c.q. nadelen ervan op te heffen.
Hou die rommel maar, dat bespaart mij geld en ergernis.
Of je codeert je deurgreep zenders uit.....probleem opgelost
 

oco1979

Forumguru
Keyless in de wagen kan deze "normaal" niet gesloten zijn.
Das de theorie.
Praktijk is wat anders.
meerdere depanages gehad met sleutel in wagen/koffer en die ga niet open
 

Schmart

Forumguru
Detectie van de sleutel in de kofferbak is i.i.g. bij de Nederlandse Octavia 3 Combi's niet standaard. Je kunt b.v. met VCDS, VCP en/of OBDEleven een geluidssignaal coderen of de kofferbakklep weer van slot laten gaan als de sleutel in de kofferbak ligt, maar dat werkt niet altijd betrouwbaar of zoals je zou verwachten i.c.m. andere aanpassingen of opties.
 

Skoda user1970

Actief lid
Sinds een paar dagen werkt de sproeier van de achterruitwisser niet meer.
Pompje zoemt wel dus lijkt niet kapot. Het gaatje van de sproeier zit niet dicht.
Ook de ruitensproeier vloeistof is uiteraard op peil.
Auto gaat komende week voor een onderhoudsbeurt naar de dealer.
Zal dit maar als aandachtspunt vermelden.
Met de hoge temperaturen de laatste weken geen gekraak meer van voor- en achterwielophanging.

Sinds de laatste beurt wel een litertje 5W30 moeten bijvullen.
Verbruik nu ongeveer 1 liter olie op 30.000 km dus echt dramatisch is het nog niet.
Wel in de gaten blijven houden dus.
 
Ik heb ook Kessy in mijn SIII omdat het in een pack vervat zat.
Anders zou ik het nooit genomen hebben. Wel nog nooit problemen mee gehad in dagelijks gebruik.

Ik zit 24 dagen of 7000km af van mijn klein onderhoud (op 57000km of 2.5 jaar). Is blijkbaar geen oliewissel volgens de boordcomputer, wel nazicht remvloeistof en nog wat kleine addenda?
Wat wordt er precies gedaan en hoe noodzakelijk is het om deze beurt op tijd te laten doorgaan?
 

Rofffel

Forumguru
Ik houd dan weer niet van een elektrische achterklep. Dat is met een hond die graag eruit wilt niet handig namelijk. Overigens lijkt t me wel handig die virtual pedal, mits je een elektr klep handig vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ik zweer erbij en geniet elke keer als ik de deurklink opentrek.
Tsja ik geniet elke dag als ik op die sleutel de knopjes kan indrukken....

Mooi he mensen ?? Elk mens heeft weer een eigen mening en vind iets anders juist weer fijner / of niet !
 
Bovenaan Onderaan