Kleine storingen / irritaties

gdisselkoen

Forumguru
Vanmorgen een probleem met het slot van het portier aan de bestuurderskant.

Ik liep naar de auto, opende via virtual pedal de achterklep om mijn spullen er in te leggen, raakte vervolgens de handgreep aan van het portier aan de bestuurderszijde om de auto te ontgrenedelen, maar het portier wilde niet open. Dacht dat het portier vastgevroren was, maar leek er op dat het portier nog op slot zat.
Omgelopen naar de passagierskant en dat portier ging zonder problemen open. Ander portieren geprobeerd, en deze waren allemaal ontgrendeld. Vervolgens geprobeerd om via de AB de auto te openen en af te sluiten, maar dat werkte niet.

Uiteindelijk heb ik het portier aan bestuurderszijde van binnenuit moeten openen, via de passagierskant.

Het was vanmorgen best wel frisjes, zo'n 3 a 4 graden onder nul, maar dat mag toch mijns inziens geen probleem zijn. :arghh:
De auto starte overigens wel moeizaam.
 

reinierh

Senior Member
Vanmorgen een probleem met het slot van het portier aan de bestuurderskant.

Ik liep naar de auto, opende via virtual pedal de achterklep om mijn spullen er in te leggen, raakte vervolgens de handgreep aan van het portier aan de bestuurderszijde om de auto te ontgrenedelen, maar het portier wilde niet open. Dacht dat het portier vastgevroren was, maar leek er op dat het portier nog op slot zat.
Omgelopen naar de passagierskant en dat portier ging zonder problemen open. Ander portieren geprobeerd, en deze waren allemaal ontgrendeld. Vervolgens geprobeerd om via de AB de auto te openen en af te sluiten, maar dat werkte niet.

Uiteindelijk heb ik het portier aan bestuurderszijde van binnenuit moeten openen, via de passagierskant.

Het was vanmorgen best wel frisjes, zo'n 3 a 4 graden onder nul, maar dat mag toch mijns inziens geen probleem zijn. :arghh:
De auto starte overigens wel moeizaam.
Slechte accu?
 

RefleCs

Forumguru
Ow ik ben in mijn vorige post de bizar hard krakende veerpoot rubbers nog vergeten. (of iets wat in die omgeving zit)
 

Marcooctavia

Forumguru
Ow ik ben in mijn vorige post de bizar hard krakende veerpoot rubbers nog vergeten. (of iets wat in die omgeving zit)

Dat zullen waarschijnlijk je draagarm rubbers zijn.
Deze kan je inspuiten met WD 40 of andere dunne olie.
Of je garage laten doen, dit is voor een hoop mensen een bekend probleem bij de Vag groep.
Maar na inspuiten is het een lange tijd weg.

Marco.
 

Middag

Forumguru
Mijn lijstje:
-Zwabberen deinen
-Krakende vering bij koude
-Trillen en schudden bij stationair
-Slappe interieurdelen; luchtroostertjes achterin al eens kapot gehad
-skiluik werkt niet meer. Hendel afgebroken. Volgens dealer te wijten aan leder achteraf..
-achterklep valt spontaan uit slot
-ACC valt regelmatig uit bij slecht weer. Dan ook geen standaard cruisecontrol :(
-dashboardkastje valt spontaan open tijdens rijden
-achterruitenwis installatie werkt slecht
-start stop werkt al bij uitrollen, dan geen stuurbekrachtiging meer.
-vaak storing op roetfilter met motorstoringslampje
-afbrekende bagagefixeerhoekjes (al 3x gebeurd)
-navigatie verouderd en slecht met verkeersinfo. Het eerste de beste gratis appje werkt beter.
-panoramadak: na regenbui druppelende geluiden
 

RefleCs

Forumguru
Pfff wat een lijst @Middag. Het deinen heb ik ook maar stoort me niet bizar. Ik heb een demo auto mee gehad een paar weken geleden die deinde helemaal niet. Kennelijk hebben ze iets aan kunnen passen?? :arghh:

Achterklep spontaan uit het slot is wel heel bizar.... ik kan mij niet heugen dat ik dat ooit heb gehad.

ACC is bij mijn nog maar 2x uitgevallen in een zware sneeuwbui. Verder heeft deze altijd gewerkt.

De ruitenwisser achter hadden ze inderdaad net zo goed weg kunnen laten....

De navigatie gebruik ik ook nooit ik rij altijd op Waze via Android Auto. Hopeloos verhaal in de technologische tijd waar we nu in leven. Maar dat geldt wat mij betreft niet alleen voor Skoda.
 

Middag

Forumguru
T is een redelijke lijst. Ben al blij dat ik geen windgeruis en trillingen heb rond de 80km/h. Over t geheel ben ik nog steeds wel erg tevreden van de auto. Heeft me nooit laten staan en de ruimte is fantastisch. T zijn gewoon kleine irritaties waarvan een aantal wat groter.
 

robvv

Senior Member
-Wel een beetje trillen bij koud wegrijden en DSG.
-Ondanks kids zijn de luchtroostertjes achterin nog heel...
-Ondanks kids werkt het skiluik nog, ondanks leder achteraf..
-achterklep blijft dicht maar niet electrisch.
-ACC valt uit bij veel sneeuw
-achterruitenwis had ik een keer niet besteld. Spijt van.
-start stop had ik niet besteld. Gewoon nog een sleutel. Eigenlijk heft dit ook mijn voorkeur.
-bagagefixeerhoekjes allebei kwijtgeraakt. Kan dus ook niet kapot.
-navigatie via de iphone.
-panoramadak: piepjes.
 
Soms twijfel je dan als het niet beter was om eventjes door te sparen tot een budget van BMW 5/Merc E/ Audi A6 als je bovenstaande lijstjes leest...

Hier zeer tevreden van de Superb Combi.
 

reinierh

Senior Member
Mijn lijstje:
-achterklep valt spontaan uit slot
Ik dacht ook een tijd dat de auto spontaan deklep weer van het slot haalde. Soms zag ik het direct, af en toe pas de volgende dag. Gelukkig een keer bij het sluiten terwijl ik langs de auto liep gebeurde het weer. En zag ik netjes in de auto op het mfd de melding sleutel in auto. Blij om te zien dat de auto dus de achterklep weer opend als de sleutel nog in de auto ligt. Vervelend dat je dat niet merkt/ziet...
 

Giant

Forumguru
De zonne rollo van mijn open dak (sedan) rolde al een poosje steeds minder makkelijk op naar de open positie. Ik heb hem in de wintermaanden vrijwel niet gebruikt en nu merkte ik ineens dat hij vrijwel helemaal niet meer terug oprolt. Met als gevolg dat het gordijntje flabberend naar beneden hangt bij pogingen het gordijntje toch opgerold te krijgen. Ik denk dat er een veer lam is of zo. Was ik vandaag voor een 90.000 beurt bij de dealer en even gevraagd of dat 'even' gemaakt kon worden. De kosten voor een unit (alleen de veer kan blijkbaar niet) bedragen € 348,00 excl. BTW en dan komen er de werkplaatsen bij. Schatting: € 950,00! De auto is 2,5 jaar oud. Heeft iemand hier ervaring mee, valt dit onder een coulance regeling? Je mag toch van zoiets verwachten dat het langer dan 2,5 jaar mee gaat? Ik kon er op het forum niets over vinden.
Advies voor hen die daar binnen de garantietermijn al last van krijgen: meteen laten repareren!
 

Robbie146

Senior Member
De zonne rollo van mijn open dak (sedan) rolde al een poosje steeds minder makkelijk op naar de open positie. Ik heb hem in de wintermaanden vrijwel niet gebruikt en nu merkte ik ineens dat hij vrijwel helemaal niet meer terug oprolt. Met als gevolg dat het gordijntje flabberend naar beneden hangt bij pogingen het gordijntje toch opgerold te krijgen. Ik denk dat er een veer lam is of zo. Was ik vandaag voor een 90.000 beurt bij de dealer en even gevraagd of dat 'even' gemaakt kon worden. De kosten voor een unit (alleen de veer kan blijkbaar niet) bedragen € 348,00 excl. BTW en dan komen er de werkplaatsen bij. Schatting: € 950,00! De auto is 2,5 jaar oud. Heeft iemand hier ervaring mee, valt dit onder een coulance regeling? Je mag toch van zoiets verwachten dat het langer dan 2,5 jaar mee gaat? Ik kon er op het forum niets over vinden.
Advies voor hen die daar binnen de garantietermijn al last van krijgen: meteen laten repareren!

Dit had ik al naar een week, veer was stuk en is bij mij vervangen, alleen een veer dus.
Reparatie kon van buiten af, dus de hemel hoeft niet los, en was binnen een uur gedaan.
 

SuHwak

Nieuw lid
Ik heb ook wel een lijstje, maar dat is van een Peugeot 208, zal ik hier dus maar niet opnoemen, al klinkt het kraken van de vering op winterse dagen erg bekend, vooral bij net wegrijden.
Ben in afwachting van mijn Fabia :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Uit Van Dale's woordenboek:
rod·de·len (roddelde, heeft geroddeld)
1 opzettelijk slechte dingen van iem. vertellen; kwaadspreken, lasteren
Wat was daar slecht (of kwaad, of lasterlijk) aan dan? :pieker:

(Pfff... die vluchtelingen ook altijd... wil je aardig voor ze zijn, is het wéér niet goed!) :dankje: :banghead:



:deuk:
 

Giant

Forumguru
Ik zag in je handtekening dat je een hatchback hebt. Mijn dealer geeft aan dat de hemel er wel uit moet, ik ben hem een dag kwijt en met wat geluk krijgen ze het af in een dag vertelden ze me. Mag ik vragen bij welke dealer jij dit hebt laten vervangen? Dan laat ik mijn dealer anders even contact opnemen met jouw dealer.
 
Bovenaan Onderaan