Kleine storingen / irritaties

EdK

Forumguru
* de radio gaat 's ochtends regelmatig aan, terwijl ik het toch echt de dag ervoor had uitgezet.
Komt door de vermoeidheids sensor die s'morgens een duffe kop de wagen ziet instappen !

* de pianolak heeft idd verschillende nadelen. Hout had ik geprefereerd.
Voor hout moet je een RR nemen , hebben een compleet regenwoud hiervoor gekapt

* bij regen druppelt water in de kofferbak

Toch beter je manual doorlezen, dit is de optie voetenbadje voor de dames

ik heb geen idee of dat achteraf nog redelijk makkelijk kan.

kort maar krachtig NOPE !
Oplossing is neem een trekhaak en zet je schoonmoeder hierop met een ramenwisser van de ACtion


Jonge jonge wat ben ik weer lekker bezig.....:deuk::deuk:
 

Fabia 123

Forumguru
Bedankt voor dit duidelijke antwoord.

Wel een vraagje van mijn kant:
Moeten we dit topic voortzetten op het RR forum?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

s_janssen

Actief lid
Ik heb deze storing nog niet eerder gelezen: een zeer hoogfrequente piep uit de ventilatie. Als je hem dan even handmatig hoger zet verdwijnt het weer. Wel gevonden in een Passat forum, kan het expansieventiel van de AC zijn...
En nog een storing: dealer krijgt de winter-achterbanden niet gebalanceerd. Zit een hoogteslag in door de opslag. auto blijft beetje schommelen boven de 100km/u. Komen volgende week nieuwe banden op. Kan de Superb zelf niks aan doen...
 
Ik heb deze storing nog niet eerder gelezen: een zeer hoogfrequente piep uit de ventilatie. Als je hem dan even handmatig hoger zet verdwijnt het weer. Wel gevonden in een Passat forum, kan het expansieventiel van de AC zijn...
Deze heb ik vorige week voor het eerst gehoord. Heeel irritant. Maar idd, ventilatie hoog en het was weer weg en bleef weg. Tot eergisteren, en het hoog zetten helpt ook niet meer. Uitzetten wel, maar ja...

Nog één in het kader van klein leed. Afgelopen zondag stoorde een hoge tonen speaker in de rechterdeur zodanig dat radio luisteren niet meer mogelijk was. Rit van twee uur, tussendoor getankt (dus afgezet), maar het storen bleef. Maandag was alles weer zoals het hoort.. hopelijk blijft het zo, die radio ga ik nog hard nodig hebben met die piepende ventilatie :laugh:
 

robvv

Senior Member
M'n autoradio gaat bij iedere keer starten automatisch aan, terwijl de dag ervoor de auto werd uitgezet zonder radio aan. Iemand anders hetzelfde ervaren ?
 

s_janssen

Actief lid
Ik heb deze storing nog niet eerder gelezen: een zeer hoogfrequente piep uit de ventilatie. Als je hem dan even handmatig hoger zet verdwijnt het weer. Wel gevonden in een Passat forum, kan het expansieventiel van de AC zijn...
En nog een storing: dealer krijgt de winter-achterbanden niet gebalanceerd. Zit een hoogteslag in door de opslag. auto blijft beetje schommelen boven de 100km/u. Komen volgende week nieuwe banden op. Kan de Superb zelf niks aan doen...
Bij de dealer geweest: interieurfilter schoongemaakt en vastgezet. Heeft niet geholpen. Piept af en toe nog steeds heel hoogfrequent. En 2 nieuwe achterbanden voor de trilling. Heeft ook niet geholpen. Ik heb het al gemeld in het bekende '1.6 tdi dsg trillingen' topic. :(
 

MrEdge_

Forumguru
De achterruitenwisser krijst enorm. Dacht dat dit wel zou beteren, maar blijft even erg.

Ook druppelt er steeds water op het kofferafdekzijl bij het openen van de achterklep. Als het regent welteverstaan.
Heb dit aangegeven bij de winterbandenwissel. Ze hebben er een nieuw blad op gezet en hij is ineens zalig stil. De beste tweak ooit ;) Start/stop knop is ook vervangen, dus alle kleine ergernissen zijn weer de wereld uit!
 

Skoda user1970

Actief lid
Kleine ergernissen tot nu toe:

  • Achterruitwisserblad krijste enorm (Na 60k beurt vervangen en nu heerlijk stil)
  • Paar keer kortstondig uitval (1 seconde op zwart tijdens het rijden)van de Maxidot gehad.
  • 2 keer gehad dat ik langer door moest starten. (Auto start altijd zeer vlot dus valt op.) Beide keren voldoende voorgegloeid. Niet kunnen reproduceren en beide keren gewoon weggekomen.
  • Windgeruis linker portier. (Raamrubber gemodificeerd bij 60k beurt; wel verbeterd echter nog niet helemaal weg)
  • Af en toe kraakje uit de voorwielophanging op drempels met koud weer.
Verder tot nog toe probleemloos. Op naar de 80.000 km:)
 

VolvoFox

Senior Member
Kleine ergernissen tot nu toe:

  • Achterruitwisserblad krijste enorm (Na 60k beurt vervangen en nu heerlijk stil)
  • Paar keer kortstondig uitval (1 seconde op zwart tijdens het rijden)van de Maxidot gehad.
  • 2 keer gehad dat ik langer door moest starten. (Auto start altijd zeer vlot dus valt op.) Beide keren voldoende voorgegloeid. Niet kunnen reproduceren en beide keren gewoon weggekomen.
  • Windgeruis linker portier. (Raamrubber gemodificeerd bij 60k beurt; wel verbeterd echter nog niet helemaal weg)
  • Af en toe kraakje uit de voorwielophanging op drempels met koud weer.
Verder tot nog toe probleemloos. Op naar de 80.000 km:)
Veel komt me bekend voor:
  • doorstarten: bij mij een gloeistift vernieuwd (100k km)
  • windgeruis: doorlopende ergernis, vooral met de storm van vorige week...
  • kraakje: rubbers ophanging. Insmeren of te vervangen (beide bij mij gebeurd)
 

D.A.V.E.

Nieuw lid
Deze heb ik vorige week voor het eerst gehoord. Heeel irritant. Maar idd, ventilatie hoog en het was weer weg en bleef weg. Tot eergisteren, en het hoog zetten helpt ook niet meer. Uitzetten wel, maar ja...

Nog één in het kader van klein leed. Afgelopen zondag stoorde een hoge tonen speaker in de rechterdeur zodanig dat radio luisteren niet meer mogelijk was. Rit van twee uur, tussendoor getankt (dus afgezet), maar het storen bleef. Maandag was alles weer zoals het hoort.. hopelijk blijft het zo, die radio ga ik nog hard nodig hebben met die piepende ventilatie :laugh:

Had dit ook de afgelopen maanden aan de passagierskant en het werd steeds luider naarmate de rit langer duurde tot het niet meer te negeren viel. Hiervan dan melding gedaan bij onderhoud en toen is er een werkman komen bijzitten voor een ritje.
Uiteraard bleef het gepiep achterwege gedurende bijna gans de rit :banghead: Gelukkig had de man goede oren en begon het zeer stilletjes te piepen toen we de parking op reden. Na wat draairen aan de airco was het duidelijk hoorbaar op stand 3.

Na onderzoek tijdens het onderhoud bleek het een defect in de aanjager. Ze hebben het dan doorgegeven aan de importeur en het probleem was nog niet gekend voor de Superb, wel voor de Fabia.
Vorige week hebben ze de motor en aanjager vervangen en ben ik eindelijk van dat gepiep af! :yeehaa:
 

RefleCs

Forumguru
Sinds een paar 1000 km (wat hard gaat bij mij) zijn een paar storingen/irritaties bij mij opgepopt:
  • Het chrome van de deurhendels (voordeuren) bladdert af en is zo scherp dat ik mijn vingers er aan open haal.
  • De automatische grootlicht assistent is een eigen leven gaan leiden. Lees gaat regelmaatig niet uit, ziet auto's en andere medeweggebruikers volledig over het hoofd en zet soms ineens de lampen dusdanig ver naar beneden dat er niet te rijden is.
  • Ik rij wat meer in Duitsland de laatste tijd en het valt me meer en meer op hoe slecht het DAB+ ontvangst is. Laatst met de auto van een collega gedaan en geen enkele dip in het ontvangst gehad terwijl de Sup vaker geen verbinding heeft dan wel.
  • Parkeersensoren gaan op de gekste momenten aan. Met name de sensoren achter maken zich daar schuldig aan. (ook als ze brandschoon zijn).
Komende beurt heeft de dealer het druk met mijn auto :tongue:

Met bijna 120k km's op de teller nog steeds een hele prettige auto verder.
 

Skotavia3

Senior Member
Bij het starten gaan de alarmlichten aan en zijn dan bijna niet uit te krijgen.
meestal pas na een herstart.
Iemand een idee?
 
Bovenaan Onderaan