Kleine storingen / irritaties

BWK

Lid
Afgelopen vrijdag heeft de dealer de rubbers aan de voorkant opnieuw gemonteerd, ze worden dan ook met een klein dotje kit vastgezet. Dit moet het probleem in de toekomst blijkbaar voorkomen. De sierstrip rechtsachter was krom (geweest) en niet meer te redden. Is een nieuwe voor besteld en die is zaterdag ochtend geplaatst. Alles zit nu netjes, zelfs beter als toen de S3 afgeleverd werd.

Volgens de dealer zat de terugroepactie op bepaalde weken/jaren, niet op de mijne, maar uiteindelijk komen ze allemaal aan de de beurt zegt hij :)
Heb de afspraak gemaakt ben hem een dag kwijt!
in ieder geval de omgebogen lijst wordt vervangen en rubbers opnieuw geplakt zo begrijp ik.
Kreeg ongeveer zelfde te horen over de terugroep actie
en ze gingen meteen de handrem opnieuw programmeren (daar zat wel een actie in het systeem op voor mijn wagen/kenteken)
 

BBO

Senior Member
Ik heb een kleine irritatie gekregen omtrent mijn SIII. Namelijk in de pianolak sierstrips op de deuren van mijn L&K. Als de zon erop schijnt zie je dat die vol kleine krasjes staan, vooral langs bestuurders kant. In mijn vorige auto, Volvo V70 had ik daar geen last van op de nep alu inleg. En mijn wagen daarvoor was een SII elegance met nep houtinleg. Daar waren die krasjes ook op maar moest je al goed kijken en juiste licht inval voor ze opvielen. Dit vind ik echt spijtig dat Skoda voor, in mijn ogen wel chique, piano lak heeft gekozen. Maar waarom ze dat niet wat kwalitatiever maken? Superb en zeker in L&K is toch de top in hun gamma?
 

MrEdge_

Forumguru
Maar weer eens een afspraak met de dealer gemaakt.
Sinds kort trekt de chromen sierstrip van de bijrijders portier die van de achter portier los.
Ziet er niet uit, en de bijrijders portier wil/kan daarna bijna niet meer dicht zonder enig duw en trek werk.
Dit had ik op vakantie ook, in mijn geval bij het portier links-achter. Met een stukje tape geprobeerd vast te zetten, maar eenmaal thuis viel de complete strip eraf.
Ik heb 'em recht gebogen en terug gedrukt en zo zit ie er al weer een weekje op.
Laat er bij de volgende beurt wel naar kijken. @Refresh: zit inderdaad een terugroepactie op, maar die is bij mij al uitgevoerd. Blijkbaar zonder al te veel succes ;)
 

robvv

Senior Member
Met airco uit en verwarming uit wordt het ineens bloedheet in de auto. De gele waarschuwingslamp met uitroepteken ging aan. Wat koelvloeistof bijgevuld. Maar de hitte blijft.
Weten jullie wat dit euvel waarschijnlijk is ?
 

robvv

Senior Member
De airco die je uitgezet had moest zijn warmte nog kwijt, en misschien voelde het erg warm aan omdat je zelf nog aan de koelte van die airco gewend was?
Ook zijn deze kleinere motoren vrij hoog thermisch belast, dus dat kan ook nog warmte naar het interieur stralen/doorgeven.

De dag erna heb ik de verwarming aangezet. Daarna verdween het problem (misschien tijdelijk). Er werkte iets niet goed. Ik wacht nu af, of het weer zal voorkomen.
 
Met airco uit en verwarming uit wordt het ineens bloedheet in de auto. De gele waarschuwingslamp met uitroepteken ging aan. Wat koelvloeistof bijgevuld. Maar de hitte blijft.
Weten jullie wat dit euvel waarschijnlijk is ?

Hier ook al eens voorgehad. Zou een gekende bug zijn in het VAG systeem. Wanneer je de motor start wanneer ventilatie al reeds afstond, komt er ongecontroleerd zeer hete lucht uit de ventilatiemonden, zelf bij het heraanzetten van de ventilatie. Zo heet dat je het handvatje van de ventilatiemond bijna niet meer kan vastnemen. Wagen uitzetten en opnieuw starten (met ventilatie aan) is de enige oplossing.
 

robvv

Senior Member
Hier ook al eens voorgehad. Zou een gekende bug zijn in het VAG systeem. Wanneer je de motor start wanneer ventilatie al reeds afstond, komt er ongecontroleerd zeer hete lucht uit de ventilatiemonden, zelf bij het heraanzetten van de ventilatie. Zo heet dat je het handvatje van de ventilatiemond bijna niet meer kan vastnemen. Wagen uitzetten en opnieuw starten (met ventilatie aan) is de enige oplossing.

Bedankt. Heel herkenbaar !

Ik rijd vaak zonder iets aan. Een open raam (of panodak) vind ik vaak al voldoende.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb een kleine irritatie gekregen omtrent mijn SIII. Namelijk in de pianolak sierstrips op de deuren van mijn L&K. Als de zon erop schijnt zie je dat die vol kleine krasjes staan, vooral langs bestuurders kant. In mijn vorige auto, Volvo V70 had ik daar geen last van op de nep alu inleg. En mijn wagen daarvoor was een SII elegance met nep houtinleg. Daar waren die krasjes ook op maar moest je al goed kijken en juiste licht inval voor ze opvielen. Dit vind ik echt spijtig dat Skoda voor, in mijn ogen wel chique, piano lak heeft gekozen. Maar waarom ze dat niet wat kwalitatiever maken? Superb en zeker in L&K is toch de top in hun gamma?
bij onze nieuwe S3 zit die (nep?) pianolak ook op het gedeelte van de middenconsole. Vettige plekken van je vingers tot en met. Daarnaast partner die alles laat rondslingeren in de wagen en die gedeeltes zijn enorm krasgevoelig. Denk toch maar eens te zien voor een beschermende folie.
 

BBO

Senior Member
bij onze nieuwe S3 zit die (nep?) pianolak ook op het gedeelte van de middenconsole. Vettige plekken van je vingers tot en met. Daarnaast partner die alles laat rondslingeren in de wagen en die gedeeltes zijn enorm krasgevoelig. Denk toch maar eens te zien voor een beschermende folie.
Bij mij is de airco bediening nog in matte kunststof. Ik heb gezien dat bij modeljaar 2018 de airco knoppen in piano lak is. Ik vind het niet zo knap en dit moet ook vreselijk zijn om proper te houden
 

leon-cupra

Forumguru
@BBO , zijn idd nu in pianolak. Dat aircogedeelte valt nog mee. Je komt daar niet veel aan maar het gedeelte rond de pook :nailbiting:
Is idd moeilijk proper te houden.
 

BBO

Senior Member
@leon-cupra bij mij ook in pianolak rond pook. Trekt echt stof en vuil aan. En blijft dan zitten in 'putje' handrem. Ik gebruik een brillen doekje om het proper te maken. Ik weet niet of je zetel verwarming of ventilatie hebt. Ik wel dus duw zeer regelmatig op die toetsen rond de climaatregeling
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra bij mij ook in pianolak rond pook. Trekt echt stof en vuil aan. En blijft dan zitten in 'putje' handrem. Ik gebruik een brillen doekje om het proper te maken. Ik weet niet of je zetel verwarming of ventilatie hebt. Ik wel dus duw zeer regelmatig op die toetsen rond de climaatregeling
putje handrem idd en bron van vette plekken en vuilophoping. Neen, geen zetelverwarming, dus dat gedeelte weinig nodig. Denk er toch sterk aan om deze gedeeltes te voorzien van een transparante folie. Tenslotte moet de S3 minstens 5 jaar mee en mijn partner kennende .... :nono:
 
Mijn partner ook :jaja: maar gezien ik 95% van de km's in de S3 rij heeft ze besloten dat het gemakkelijker is om geen zooi op de pianolak te gooien dan om mijn gezeur erover aan te horen :deuk:

In ruil daarvoor zeur ik niet over de zooi in haar auto :D

Schoonhouden doe ik met een microvezeldoekje en gedestileerd water. Nu na 16 maanden nog mooi krasvrij
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn partner kijkt er VOORLOPIG nog naar. Heb haar nog niet kunnen betrappen. Maar hou mijn hart al vast voor wanneer het "nieuw" eraf is. Daarmee, eens vragen aan mijn broer om de stukken te demonteren en deze voorzien van een beschermende folie.
 
De achterruitenwisser krijst enorm. Dacht dat dit wel zou beteren, maar blijft even erg.

Ook druppelt er steeds water op het kofferafdekzijl bij het openen van de achterklep. Als het regent welteverstaan.
 

robvv

Senior Member
* de radio gaat 's ochtends regelmatig aan, terwijl ik het toch echt de dag ervoor had uitgezet.
* de pianolak heeft idd verschillende nadelen. Hout had ik geprefereerd. En idd het putje van de handrem.
* bij regen druppelt water in de kofferbak (HB).
* achteraf had ik de achterruitenwisser moeten bestellen (die beslissing was uiteraard volledig aan mijzelf); ik heb geen idee of dat achteraf nog redelijk makkelijk kan.
 
Bovenaan Onderaan