Kleine storingen / irritaties

MarsMars

Senior Member
Ohja, de recall voor het panoramadak lijkt nu toch echt uitgevoerd te moeten worden. De dealer begreep dat ik het eigenlijk niet wilde en ging kijken of ik er met een verklaring onderuit kon komen, maar de leasemaatschappij schijnt bij meerdere eigenaren moeilijk te hebben gedaan.
Ik heb gewoon een standaard formuliertje bekrabbeld met mijn handtekening om de wijziging niet uit te voeren.
Niks last gehad van een LM die daar iets van moet gaan vinden, of denkt daar iets over te moeten vinden...

(Ik ga er even vanuit dat je de wijziging bedoeld die het met de sleutel kunnen sluiten van het dak blokkeert)
 
Nieuwe irritatie.
Mijn echtgenote heeft de wagen per ongeluk gedurende 4u stationair laten draaien... Koude motor 's ochtends. Ze dacht dat ze de wagen had uitgezet, maar zal waarschijnlijk uitgevallen zijn door de start-stop.
Kan dit veel kwaad?
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet echt, lijkt me. Na verloop van tijd is hij wel op bedrijfstemperatuur en met 0 belasting slijt het niet hard. Zonde van de brandstof, dat dan. weer wel...
 

Schep

Forumguru
Inmiddels de monteur gesproken die aan de auto werkt; de piep in de aandrijving komt door een probleem met de koppeling in de DSG. Door speling ergens in de bak wordt de piep veroorzaakt. Wordt een flinke ingreep, gaf hij aan. Schijnt een TPI voor te zijn, heb helaas geen nummer.

Ben benieuwd.
Nou, er komt een nieuwe koppelingsset onder. Helaas is die DQ200 nog steeds niet helemaal feilloos :(
Ik heb gewoon een standaard formuliertje bekrabbeld met mijn handtekening om de wijziging niet uit te voeren.
Niks last gehad van een LM die daar iets van moet gaan vinden, of denkt daar iets over te moeten vinden...

(Ik ga er even vanuit dat je de wijziging bedoeld die het met de sleutel kunnen sluiten van het dak blokkeert)
Dat had ik 2 beurten geleden moeten doen, maar dat zijn we toen vergeten. Terugroepactie stond nog open en er kon niets aan gedaan worden.
Behalve dan dat ik het zo met VCDS zelf weer aan zet :tongue:
 

robvv

Senior Member
Enkele weken geleden ook zo'n melding. Hij gaf aan spanningsverlies rechtsvoor: bijna goed, het was rechtsachter....
Maar op zicht checken vind ik geen goed idee.

mee eens. Ik stond echter op een parkeerplaats en moest een vliegtuig halen voor een huwelijk. Bij niet-zichtbaar kies ik voor doorrijden. Bij wel-zichtbare lekke band neem ik uiteraard wel actie.
Bij terugkomst in Nederland de banden opgepompt op de voorgeschreven druk . Alle 4 de banden konden behoorlijk wat lucht gebruiken. Af-fabriek is men wellicht wat te zuinig met een beetje lucht.

Overigens had ik in het buitenland een gloednieuwe Mercedes Vito gehuurd. Ik had toch veel meer verwacht van een Mercedes (ook van het instapmodel): hard plastic, goedkope knoppen en geen touchscreen.
 

gdisselkoen

Forumguru
Vorige week is de auto naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt. De volgende dag een melding van spanningsverlies rechtsvoor. In mijn geval, ook niets te zien aan de band. Bandenspanning opnieuw bevestigd in de setup. Als de band daadwerkelijk lek is moet ik opnieuw een melding krijgen. Tot op heden nog geen melding.

Is helaas al de 2e keer dat ik een valse melding krijg over de bandenspanning. Maakt het systeem niet echt betrouwbaar.
 

EdK

Forumguru
In mijn geval, ook niets te zien aan de band.
Maar goed meten is weten.....
Dus om zeker te zijn dat het een valse melding is moet je dan op een parkeerplaats met een bandenspannings meter aan de slag om te kijken of er inderdaad geen spanningsverlies is.
 

gdisselkoen

Forumguru
@EdK De eerste keer dat dit gebeurde ben ik inderdaad naar de dealer geweest en was er niets loos. Als na het resetten in het systeem er weer een melding komt, dan is er iets loos.
 

BBO

Senior Member
Nieuwe irritatie.
Mijn echtgenote heeft de wagen per ongeluk gedurende 4u stationair laten draaien... Koude motor 's ochtends. Ze dacht dat ze de wagen had uitgezet, maar zal waarschijnlijk uitgevallen zijn door de start-stop.
Kan dit veel kwaad?
Als mijn Superb stilvalt door start/ stop en ik open mijn portier begint hij te piepen. En als ik niet reageer schakelt hij hem na ca 15 sec uit en melding op boordcomputer "om batterij te sparen' ofzo iets. Maar nog niet gehad dat hij opnieuw start.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als mijn Superb stilvalt door start/ stop en ik open mijn portier begint hij te piepen.
Die deur is wel een dingetje, ja. Als je de bestuurdersdeur opent terwijl de motor nog loopt (versnelling vrij/handrem vast, om een brief te posten of zo), dan krijg je het doorgestreepte A-symbool in de maxidot ten teken dat het startstopsysteem de motor niet kan uitschakelen.
Althans, zo doet de mijne het.
 

BBO

Senior Member
Die deur is wel een dingetje, ja. Als je de bestuurdersdeur opent terwijl de motor nog loopt (versnelling vrij/handrem vast, om een brief te posten of zo), dan krijg je het doorgestreepte A-symbool in de maxidot ten teken dat het startstopsysteem de motor niet kan uitschakelen.
Althans, zo doet de mijne het.
Bij mijn vorige auto, Volvo V70, schakelde hij gewoon uit als hij was stilgevallen door start stop. Juist melding dat ik sleutel niet mocht vergeten.
 

Robbie146

Senior Member
Maar weer eens een afspraak met de dealer gemaakt.
Sinds kort trekt de chromen sierstrip van de bijrijders portier die van de achter portier los.
Ziet er niet uit, en de bijrijders portier wil/kan daarna bijna niet meer dicht zonder enig duw en trek werk.
 

Bijlagen

  • 2017-08-16 08.21.13.jpg
    2017-08-16 08.21.13.jpg
    300 KB · Weergaven: 110
Maar weer eens een afspraak met de dealer gemaakt.
Sinds kort trekt de chromen sierstrip van de bijrijders portier die van de achter portier los.
Ziet er niet uit, en de bijrijders portier wil/kan daarna bijna niet meer dicht zonder enig duw en trek werk.

Daar zit een terugroep actie op
 

Robbie146

Senior Member
Daar zit een terugroep actie op

Vreemd dan, want pas nog de 30K beurt gehad en toen heb ik nog specifiek gevraagd of er nog acties openstonden.
Tikt men je kenteken in en zegt "nee hoor, niets voor jouw auto".....
Ben benieuwd wat ik vanmiddag bij de dealer te horen ga krijgen.
 

BWK

Lid
Maar weer eens een afspraak met de dealer gemaakt.
Sinds kort trekt de chromen sierstrip van de bijrijders portier die van de achter portier los.
Ziet er niet uit, en de bijrijders portier wil/kan daarna bijna niet meer dicht zonder enig duw en trek werk.
Hoi, bij mij ook lijst linksachter losgeraakt nu vastgemaakt met tape want voorstrip komt er tegen als je deur opent. Deze week naar de dealer....
KM stand 33.000.
 

Robbie146

Senior Member
Afgelopen vrijdag heeft de dealer de rubbers aan de voorkant opnieuw gemonteerd, ze worden dan ook met een klein dotje kit vastgezet. Dit moet het probleem in de toekomst blijkbaar voorkomen. De sierstrip rechtsachter was krom (geweest) en niet meer te redden. Is een nieuwe voor besteld en die is zaterdag ochtend geplaatst. Alles zit nu netjes, zelfs beter als toen de S3 afgeleverd werd.

Volgens de dealer zat de terugroepactie op bepaalde weken/jaren, niet op de mijne, maar uiteindelijk komen ze allemaal aan de de beurt zegt hij :)
 

EdK

Forumguru
maar uiteindelijk komen ze allemaal aan de de beurt zegt hij
Tsja alleen de één in de garantie en de ander net niet !!!!
En zo besparen ze dus blijkbaar weer en boel eurie's..
Ben alleen wel benieuwd of ze vanuit fabriek nu wel op een goede manier bevestigd worden.....
 
Bovenaan Onderaan