Kleine storingen / irritaties

leon-cupra

Forumguru
Zonder het topic te willen vervuilen.
Mijn vrouw en ik denken erover voor het eerst naar Oostenrijk te gaan.
Hoe fantastisch is het daar? Eén duimpje omhoog, twee of drie duimpjes?
als je graag wandelt, is oostenrijk super. Alleen beetje chance hebben met het weer.
Lig je graag aan het strand, zoek je best een andere bestemming :deuk:
 
Ik ga voor drie duimpjes. In de zomer kun je het best doorrijden naar Karinthië. Daar heb je veel kans op goed weer (in tegenstelling tot Tirol). Wij gaan naar Hermagor, kan Schluga van harte aanbevelen. Dat is een familiebedrijf met twee 5 sterren campings (waarvan één aan de Pressegersee) en appartementen. De eigenaar investeert duidelijk in zijn bedrijf en in zijn gasten. Begint al bij de benadering in eigen taal (spreekt vloeiend Duits, Engels, Italiaans en Nederlands). Eén dal verder ligt de Weissensee. Ook prachtig en veel mogelijkheden om te verblijven.

Ik hou vooral van de afwisseling; Klimmen, fietsen, wandelen en lui aan het meer liggen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand deze storing al gekregen?
En wat de oorzaak is of een oplossing?

j6movb.jpg
 

Middag

Forumguru
deuren, motorkap en ahterklep dichtdoen. De melding van de radiatorafdekking is emissiegerelateerd. Bij lamellen gaan open en dicht afhankelijk van temperatuur en rijomstandigheden.
 
De vakantie zit er weer op:wavecry: na 3800km (Toscane) is mijn conclusie dat de superb het geweldig doet.
Echter 2 irritaties tijdens de vakantie.

1 ACC doet het niet na een hevige regen val, krijg melding dat de sensor geen zicht heeft, is dit condens?
2 resonatie bij 2000 rpm en 4000 rpm in de midden console bij de ventialtie roosters, heel vervelend, want bij mij moet t stil zijn.
Wat kan dit zijn.

Verder niets dan lof, wat een km vreter ik heb 19" eronder en dat rijd super net niet te week maar ook niet te hard afgeveerd, want de wegen in Toscane zijn wat anders dan in NL :sterretjes:
 

Tuulster

Forumguru
2 resonatie bij 2000 rpm en 4000 rpm in de midden console bij de ventialtie roosters, heel vervelend, want bij mij moet t stil zijn.
Wat kan dit zijn.

Deze is al eens voorbij gekomen ergens... volgens mij bleken dit de airco pijpen achter de middelste roosters te zijn die tegen het schutblad aankomen....
Deze resonatie steekt bij mij heel af en toe ook de kop op! :nono:
 

benderke

Actief lid
Deze is al eens voorbij gekomen ergens... volgens mij bleken dit de airco pijpen achter de middelste roosters te zijn die tegen het schutblad aankomen....
Deze resonatie steekt bij mij heel af en toe ook de kop op! :nono:

Bedoel je deze?
Code:
SIII (MY2017) trillen rammel tussen 1800 en 2000 toeren

https://www.skodaforum.nl/forum/index.php?threads/SIII-%28MY2017%29-trillen-rammel-tussen-1800-en-2000-toeren.33139

Ik zou graag iets duidelijkere uitleg hebben van waar het komt en hoe het op te lossen valt (of hoe ik men dealer kan duidelijk maken wat precies het probleem is). Eventueel met foto van precieze locatie

Voor mij is het vervelende geluid voorlopig aanvaardbaar, maar het gevaar bestaat dat als ik erop begin te letten het me meer en meer zal storen en ik het wel zal willen/moeten hebben...
 

gdisselkoen

Forumguru
1 ACC doet het niet na een hevige regen val, krijg melding dat de sensor geen zicht heeft, is dit condens?
Dit had ik laatst ook tijdens hevige regenval in Nederland. ook in de winter, tijdens hevige sneeuwval, een keer gehad. Ik denk niet dat het condens is, maar dat de signalen te veel verstrooid zijn om een betrouwbaar resultaat te geven.
 

robvv

Senior Member
Uitgerekend op weg naar Schiphol ging het 'controleer bandenspanning' alarm af en dus het lampje aan, exact op het moment dat ik de ACC inschakelde. De banden waren niet zichtbaar leger, ook niet na terugkomst een paar dagen later.

M'n vorige Octavia had ook met regelmaat last van dit onterechte alarm. Wellicht een Skoda eigenaardigheid ?
 
Uitgerekend op weg naar Schiphol ging het 'controleer bandenspanning' alarm af en dus het lampje aan, exact op het moment dat ik de ACC inschakelde. De banden waren niet zichtbaar leger, ook niet na terugkomst een paar dagen later.

M'n vorige Octavia had ook met regelmaat last van dit onterechte alarm. Wellicht een Skoda eigenaardigheid ?

Volgens instructie dien je elke 10.000 km de spanning opnieuw te bevestigen.
Sinds ik dit doe krijg ik geen meldingen meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
De banden waren niet zichtbaar leger, ook niet na terugkomst een paar dagen later
Misschien niet zichtbaar, maar wel meetbaar?

Ik had laatst ook zo'n melding toen we op vakantie gingen en met de caravan nog geen 10 km van huis waren. Bij het eerste het beste tankstation 50 cent geofferd en alles rondom naar de 2,8 geblazen, daarbij was er 1 band die er duidelijk langer over deed. Ik was al bang dat die afliep, maar verder geen meldingen meer gehad en na thuiskomst nog maar eens gemeten met de thuiscompressor. Niets (meer) aan de hand.
Nou had ik inderdaad al een tijdje niet meer naar de banden omgekeken, dus het zal toch wel nodig geweest zijn - al was er van buitenaf echt niets aan te zien.

Moraal: niet alleen kijken, toch ook maar even meten - en wel met enige regelmaat...
 

robvv

Senior Member
Ook Canon-eye bedankt.
Meten is inderdaad beter, maar het kwam deze rit wel ontzettend slecht uit, wat de irritatie (de naam van deze draad) vergrootte, ook omdat m'n vorige skoda met regelmaat dit euvel had. Overigens had ik eenmaal ook echt een schroef in m'n band.
Ik zal vanavond bij het tankstation langsgaan.

Langsgaan bij de garage zal niet lukken voordat ik (helaas) weer naar schiphol moet volgende week (een vliegveld vind ik zo'n depressieve plek met de eeuwige parfums en veel te duur eten... maar dat is off-topic).
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zal vanavond bij het tankstation langsgaan.
Dat kun je voor de zekerheid dus beter meteen doen als er zo'n melding komt: gewoon het eerste het beste tankstation op.
Want met doorrijden als het echt mis is, zou je dus zomaar een band aan gort kunnen rijden. Kost veel meer geld én tijd.

Het zijn tegenwoordig helaas meestal van die luchtautomaten die je vooraf moet instellen, dus je kunt dan niet zien wat de beginspanning is. Dan maar even flink hard oppompen, dan kun je zeker een tijdje vooruit. Als er dan toch echt een afloper bij zit, dan meldt die zich betrekkelijk kort daarna wel weer en weet je alsnog hoe laat het is...

In mijn geval was het trouwens ook gewoon mijn eigen schuld: ik had er net iets te lang geen aandacht aan besteed. Maar ja, je weet hoe dat gaat: als je tijd hebt en zin, dan is het net slecht weer - en als het goed weer is dan heb je net geen tijd.
D'r is altijd wel wat... :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Na het opblazen van je banden, niet vergeten om opnieuw te kalibreren. Anders geeft hij ook een melding.
Heb dit gehad op het moment dat ik mijn wagen ging afhalen bij de vorige eigenaar. Vorige eigenaar had de banden terug gewisseld, niet gekalibreerd en na 50km gaf hij ook een melding. Ook effe vloeken, langs de kant, gecontroleerd en dan viel mijn euro ;)
 

robvv

Senior Member
Na het opblazen van je banden, niet vergeten om opnieuw te kalibreren. Anders geeft hij ook een melding.
Heb dit gehad op het moment dat ik mijn wagen ging afhalen bij de vorige eigenaar. Vorige eigenaar had de banden terug gewisseld, niet gekalibreerd en na 50km gaf hij ook een melding. Ook effe vloeken, langs de kant, gecontroleerd en dan viel mijn euro ;)
zou inderdaad kunnen. Het gebeurde op exact het moment dat ik de ACC inschakelde.
 

BBO

Senior Member
Ook voorgehad. Om de 3 weken melding bandenspanning controleren. Altijd hetzelfde wiel. Om verhaal kort te maken. Er zat een zeer klein gaatje in mijn velg. Keurig opgelost door de bandenboer. Het was met mijn winterwielen, geen Skoda velgen.
 
Bovenaan Onderaan