Kleine storingen / irritaties

RusherSkoda

Actief lid
@RusherSkoda, topic is al vanaf maart in de lucht hoor ;)

Even teruggekeken in mijn agenda en toch al langer geleden dan ik dacht: 24-03-2017 bij TVS geweest. Opening topic groepsactie 28-03-2017.
Ik had het niet kunnen weten.

Blijft jammer!!! Kan ik niet alsnog profiteren van deze actie? Ik betaal met alle liefde €100 uit eigen zak om te kijken of de trilling niet minder wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Helaas @RusherSkoda, maar van chippen wordt je auto ook niet trillingsvrij. Schakelmomenten aanpassen helpt wel en dat is al gedaan. Het enige wat ik voor je kan betekenen is je de tuning aanbieden voor het bedrag wat in het topic staat en dat is in jouw geval volgens mij 374,25, elders betaal je daar 699,- voor, dus het is nog steeds een koopje.
 

RusherSkoda

Actief lid
Jammer, ik had gehoopt dat de motor door meer koppel en pk minder hard hoeft te werken en misschien daardoor minder trilling ontstaat...

In de aanbieding is €374,25 zonder motortuning. Wordt deze prijs in mijn situatie juist toegepast op de motortuning, dus de aanbieding andersom?
 

CDK

Forumguru
Jammer, ik had gehoopt dat de motor door meer koppel en pk minder hard hoeft te werken en misschien daardoor minder trilling ontstaat...

In de aanbieding is €374,25 zonder motortuning. Wordt deze prijs in mijn situatie juist toegepast op de motortuning, dus de aanbieding andersom?

De motortuning is net als de DSG aanpassing ook 374,25 voor voertuigen van 2013 t/m 2017, de combinatie aanbieding is 599,25 ;)
 

Renkie

Forumguru
...? En ik vermoed dat ik ook in de doelgroep viel voor montage van gemodificeerde deurrubbers. Ik kan me in elk geval geen andere reden bedenken voor het feit dat na repareren van een vliegwiel het raamrubber in het bestuurdersportier zowel bovenin als aan de zijkant loszit. Niet een beetje, maar hing er echt naast.. Viel op doordat er ineens sprake was van abnormaal windgeruis (waar was die modificatie ook alweer voor :banghead:).

Heb jij meer info over die gemodificeerde deur/raamrubbers? Ik heb ook windruis, met name nadat het raam naar beneden en weer omhoog is geweest.
 
Nee nog niet @Renkie
Het was niet aangekondigd dat ze iets met het raamrubber gingen doen en op mijn vraag wat er nu precies is gedaan heb ik nog geen antwoord. Zodra ik iets weet zal ik het even posten
 

Renkie

Forumguru
Ok. Ik heb het namelijk ook een paar keer gehoord/gelezen op het forum maar ben heel erg benieuwd naar het "echte" terugroepactie nummer. Mijn dealer weet namelijk van niets en zodra je het raam gebruikt heb je 2-3 dagen weer windruis.
 

Stone

Actief lid
Sinds gisteren heb ik het probleem dat bij het ontgrendelen van de deuren de spiegels ingeklapt blijven staan. Soms klappen ze van zelf uit na een paar seconden. Soms blijven ze ingeklapt staan en klappen ze pas uit na het in achteruit schakelen of door de bedienknop van de spiegels te gebruiken. Iemand hier nog problemen mee? Ik heb dit nog niet voor gelegd aan dealer.
 

MadDog2K

Actief lid
Sinds gisteren heb ik het probleem dat bij het ontgrendelen van de deuren de spiegels ingeklapt blijven staan. Soms klappen ze van zelf uit na een paar seconden. Soms blijven ze ingeklapt staan en klappen ze pas uit na het in achteruit schakelen of door de bedienknop van de spiegels te gebruiken. Iemand hier nog problemen mee? Ik heb dit nog niet voor gelegd aan dealer.

Gehad met mijn Golf, geregeld zelfs
Nooit achterhaald wat dit nu was, lijkt wel op een soort onderbroken signaal oid

Hopelijk met de O3 geen last van
 

carfreak24

Forumguru
Met het warme weer is ook de resonantie in/achter het dashboard weer opgedoken. Afgelopen Hemelsvaart de caravan achter de auto gehad, en bij deellast gaat het best te keer, zeker met caravan erachter. Door mijn dochter gefilmd.
Ik ben best wel vergevingsgezind, en begrijp dat een Skoda een nette auto is, maar zeker geen premium merk. Maar, kom op Tsjechen, dit kan/mag niet in een dergelijk gepositioneerde auto in dit segment. Dit soort irritante zaken (rammeltjes, fluittonen etc) kunnen voor mij een reden zijn om volgende keer elders te kijken, mits niet onder controle.
 

Dolf001

Nieuw lid
Die van mij is vandaag voor de 30K Longlife beurt zelfde euvel. Met name bij koude motor een duidelijk slipgevoel en opbouwend toerental als ware het een stappenmotor. Bijzonder fenomeen...
 

RusherSkoda

Actief lid
Met name bij koude motor een duidelijk slipgevoel en opbouwend toerental als ware het een stappenmotor. Bijzonder fenomeen...
Tja, ik bevestigde dit ook al ergens, doch is voor mij inmiddels geen kleine storing of irritatie meer, maar ergernis.

Ik word zo langzamerhand de mopperkont van het SkodaForum, hoewel ik feitelijk goede argumenten heb om te mogen mopperen!
 

Dolf001

Nieuw lid
Tja wat zal ik zeggen, lijkt blijkbaar een structureel euvel te zijn. Vandaag de auto terug gekregen met warme motor, dus morgenvroeg met koude motor maar eens testen... fingers crossed.
 
@Dolf001 en @RusherSkoda bij mij was dit euvel over na vervanging van vliegwiel en dsg koppeling. Dat was toen ik het meldde al voorspeld door de wagenparkbeheerder. Even aandringen bij de dealer is helaas vaak noodzakelijk, maar in jullie geval wel raadzaam.
 

RusherSkoda

Actief lid
Bedankt voor de info @Superb III combi.

Vandaag overigens mijn slotmail richting de leasemaatschappij gestuurd met de laatste bevindingen vanaf de 30.000 km beurt. Zie mijn topic over trilling.
Ik heb nu duidelijk gesteld dat ik na precies één jaar met een trillende auto te hebben gereden, NIET nog 3,5 jaar (resterende contractduur) met de Superb verder wil! Ik heb hen gevraagd een andere comfortabele auto te verzinnen!
 

robvv

Senior Member
Irritatie: op klinkerwegen resoneert iets, nabij de achterkant van het panodak.

Nog niet al rijdend kunnen onderzoeken wat het precies is.
 
Bovenaan Onderaan