Kleine storingen / irritaties

Benjinho

Nieuw lid
Ik heb van in het begin problemen met opslaan van zetelinstelling in het geheugen, specifiek dan met de zijspiegel aan de bestuurderszijde. Telkens ik een opgeslagen instelling oproep (zij het nu opgeslagen in sleutel of via memory-toets op de zetel) dan gaat de linkerzijspiegel helemaal naar boven en kan ik deze manueel terug op juiste stand gaan zetten. Daarna heb ik al talloze keren dit opnieuw in geheugen proberen op te slaan maar tevergeefs, spiegel gaat telkens volledig naar boven. Misschien eens bij garage gaan horen want heb nog nergens op fora iemand met zelfde probleem tegengekomen?
 
Twee vraagjes over de parkeerrem:

- Bij mijn eerste onderhoud vorige week is een werkplaatsorder aan de handrem uitgevoerd. Weten jullie wat dit is, want mijn handrem werkte perfect naar mijn eigen mening.

- Irritatie: echtgenote heeft tijdens het rijden (15km/u) per ongeluk de handrem aangetrokken, met een hevig krakend geluid tot gevolg. Gekende situatie?
 

s_janssen

Actief lid
Licht irritant: bij mijn Superb Limousine met panodak gaat er iets fluiten als het panodak openstaat, vanaf 85/90 km/h.
 

robvv

Senior Member
Twee vraagjes over de parkeerrem:

- Bij mijn eerste onderhoud vorige week is een werkplaatsorder aan de handrem uitgevoerd. Weten jullie wat dit is, want mijn handrem werkte perfect naar mijn eigen mening.

- Irritatie: echtgenote heeft tijdens het rijden (15km/u) per ongeluk de handrem aangetrokken, met een hevig krakend geluid tot gevolg. Gekende situatie?

als ik het goed heb, heeft zelfs het instapmodel van S3 een electronische handrem. Bij wegrijden en uitzetten van de auto gaat deze electronische handrem automatisch uit respectievelijk aan.
Nooit geprobeerd tijdens rijden, maar het zou me niet verbazen dat een electronische handrem activeren tijdens rijden niet mogelijk is.
 

robvv

Senior Member
Licht irritant: bij mijn Superb Limousine met panodak gaat er iets fluiten als het panodak openstaat, vanaf 85/90 km/h.

Bij die snelheid doe ik het panodak dicht vanwege teveel geluid, niet alleen een fluitend geluid.
Ongeacht of het panodak open of dicht staat, hoor ik daar wel een trilling bij rijden over niet-asfalt bij lagere snelheden.

Verder is de S3 een heel aangename auto.
 
Optrekken geeft onregelmatig een geluid uit de dsg.

Hard, vol gas of juist erg gedoseerd er komt zo nu en dan een hamster uit mijn dsg (zegt mijn dochter).
Niet altijd en soms een maand weg.
Vliegwiel? Of iets anders.
Herkenbaar?

Geluid, griiiieeeeeeeeep , zeggen mijn medewerkers ook op maandag;)
 

RusherSkoda

Actief lid
Optrekken geeft onregelmatig een geluid uit de dsg.

Niet altijd en soms een maand weg.
Vliegwiel? Of iets anders.
Herkenbaar?

Ja, herkenbaar en hier of elders in een topic al besproken. Dit is een DSG kwaal, voornamelijk de eerste kilometers na start (20-30 minuten).
Onterechte slip van de koppeling, met telkens in één keer sprong nasr hogere toeren en dus raar geluid.
 

gdisselkoen

Forumguru
als ik het goed heb, heeft zelfs het instapmodel van S3 een electronische handrem. Bij wegrijden en uitzetten van de auto gaat deze electronische handrem automatisch uit respectievelijk aan.
Nooit geprobeerd tijdens rijden, maar het zou me niet verbazen dat een electronische handrem activeren tijdens rijden niet mogelijk is.
Sterker nog, in de handleiding (ja,die bestaat) staat zelfs beschreven dat je de handrem moet gebruiken in het geval dat de remmen weigeren. Fungeert dan als noodrem. En het werkt goed kan ik zeggen :jaja:
 

Robbie146

Senior Member
Optrekken geeft onregelmatig een geluid uit de dsg.

Hard, vol gas of juist erg gedoseerd er komt zo nu en dan een hamster uit mijn dsg (zegt mijn dochter).
Niet altijd en soms een maand weg.
Vliegwiel? Of iets anders.
Herkenbaar?

Geluid, griiiieeeeeeeeep , zeggen mijn medewerkers ook op maandag;)

Zeer herkenbaar, hier ook, alleen bij warme motor en optrekken, vooral langzaam.
Helaas niet altijd, wel bijna, een keer mee naar de dealer geweest, en jawel, toen dus net geen geluid.
Ik vind het zwaar hinderlijk, je hoort het binnen maar zeker buiten de auto goed.
 
voornamelijk de eerste kilometers na start (20-30 minuten).
Onterechte slip van de koppeling, met telkens in één keer sprong nasr hogere toeren en dus raar geluid.
De eerste 40.000km heb ik zonder deze dsg kwaal gereden. Daarna trad dit op en gaf de wagenparkbeheerder aan "vliegwiel". Hij bleek gelijk te hebben, bij 45.000 rammelde het vliegwiel er vrolijk op los.

Koppeling en vliegwiel zijn onder garantie vervangen. Nu 51.000km en de slip begint weer :nailbiting:

Volgende week naar Oostenrijk, caravan staat daar nog. Die gaat wel mee terug, de eerste keer 1500 kg aan de haak. Moet hij kunnen (heb al eerder een probleemloze dsg-7 gehad en die kon het ook..). Maar moet zeggen dat ik me bij deze wel een beetje zorgen maak
 
Bovenaan Onderaan