Kleine storingen / irritaties

B.Stuurder

Forumguru
Hij is in elk geval steviger dan de DSG7, de DSG6 is iets minder geraffineerd met schakelen, maar die DSG7 heeft zoveel problemen, ik snap niet dat ze die met een droge koppeling hebben uitgevoerd.
 
Nieuwe irritatie sinds een week:
De verlichting voor de achterpassagiers centraal in de dakhemel blijft voortdurend branden, vanaf ik de wagen ontgrendel tot ik hem sluit. Niet af te zetten door middel van de knopjes vooraan of achteraan in de dakhemel.
Iemand al eens meegemaakt of een oplossing?
Zekering eens aan- en afzetten?

Bedankt!
 

RusherSkoda

Actief lid
Onze wagenparkbeheerder gaf aan dat dit de eerste tekenen zijn van een defect tweemassavliegwiel. Nu een paar weken verder dienen ook de tweede tekenen zich aan. Bij goed warme motor rammelt het tweemassavliegwiel. De dealer leek niet verbaasd bij die opmerking. Op naar de dealer..

De DSG-dokter kan hier niets tegen doen. Daar zijn ze nog mee aan het stoeien! Of het uberhaupt door software is op te lossen!

De tweede soort verschijnselen heb ik nog niet gemerkt. De eerste heel duidelijk wel. Vrijdag naar de dealer voor 30.000 km beurt. Uiteraard niet de dealer waar de auto is geleverd!!!!
 
We hebben heel wat VAG auto's in het wagenpark en de wagenparkbeheerder gaf aan dat het slippen van de dsg 7 meestal wijst op hrt tweemassavliegwiel. Dat verklaart ook de siddering die door de auto gaat als de koppeling slipt. Dit is puur mechanisch, dus dat het niet softwarematig weg te regelen is is wel begrijpelijk. Ik praat in dit geval even blind onze ervaringsdeskundige na. Maar gezien het gerammel er inmiddels ook bij is ben ik wel geneigd erin mee te gaan ;)

Ik zal ze bij de dealer vragen de stappen
  1. u bent gek
  2. wij merken echt niets, u bent gek
  3. je er is wel wat, komt verder noooit voor, maar er is nog één ander. Als we bij hem resultaat boeken nemen we contact met u op) en
  4. producteigenschap
over te slaan. Benieuwd of ze zo'n grote stap ineens kunnen maken :laugh:
 

RusherSkoda

Actief lid
Ik zal ze bij de dealer vragen de stappen
  1. u bent gek
  2. wij merken echt niets, u bent gek
  3. je er is wel wat, komt verder noooit voor, maar er is nog één ander. Als we bij hem resultaat boeken nemen we contact met u op) en
  4. producteigenschap
over te slaan. Benieuwd of ze zo'n grote stap ineens kunnen maken :laugh:

Whahahaha, ga ik direct toepassen bij mijn andere dealer waar aanstaande vrijdag mijn auto voor het eerst in onderhoud gaat.
 

RusherSkoda

Actief lid
We hebben heel wat VAG auto's in het wagenpark en de wagenparkbeheerder gaf aan dat het slippen van de dsg 7 meestal wijst op hrt tweemassavliegwiel. Dat verklaart ook de siddering die door de auto gaat als de koppeling slipt. Dit is puur mechanisch, dus dat het niet softwarematig weg te regelen is is wel begrijpelijk. Ik praat in dit geval even blind onze ervaringsdeskundige na. Maar gezien het gerammel er inmiddels ook bij is ben ik wel geneigd erin mee te gaan ;)

Goed bericht, in de zin dat TVS engineering aka DSG-dokter op één lijn ligt met uw wagenparkbeheerder. De verhalen stroken met elkaar.
 

Superbst

Senior Member
Mmm, ik dacht dat de problemen met de DSG7 (DQ200) de laatste jaren net serieus verholpen waren?

Maar als ik de laatste pagina's in dit topic zo lees... :cry:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik wel: dat scheelt onderhoud/olie verversen :). (En het is één kans minder op lekkage;).)
Overigens, hoeveel van die problemen zitten in de (7) bak, en hoeveel in de (dubbele)koppeling, of in de software die beide aanstuurt?
Nou zou de bak nog wat koppel moeten kunnen hebben en niet meteen slippen bij een beetje geweld. Als zelfs 180 pk al teveel is...
 
Bij mij is inmiddels wel bevestigd door de dealer dat het probleem in het vliegwiel zit.

Gisteren een stuk gereden met de monteur voor de afstandsradar en bij terugkomst was het gerammel ook niet te missen.

De dealer herpakt zich en heeft deze keer een monteur meegestuurd met kennis van zaken en oren en ogen open. Een verademing :jaja:

Hij ging een aanvraag indienen voor een andere radar, zou een dagje duren. Vliegwiel zouden ze met de bodemplaat eronderuit nog even naar luisteren. Vandaag bericht dat de auto nog niet klaar is, de versnellingsbak ligt er nog naast. Het resultaat is natuurlijk nog even afwachten, maar er is serieuze actie. Daar ben ik al heel blij mee :thumbsup:
 
De auto is terug :yeah: Wat een feest is het weer in de Superb na twee weken Ford C-Max van Europcar. De dsg schakelt weer als nieuw, het vliegwiel rammelt niet meer en als het start stop systeem aanstaat slaat hij zelfs veel vlotter aan dan eerst.

Tot zover dan het goede nieuws, want uitlijnen wordt kennelijk niet nodig geacht, terwijl toch echt het subframe moet worden gedemonteerd voor deze operatie. Dus nu staat het stuur naar links bij rechtuitrijden en de auto trekt naar rechts, lijkt me iets dat je bij de proefrit wel opmerkt. Verder een kras op de linkerdeur, waarschijnlijk iets tegenaan gevallen. Gelukkig heb ik die eruit kunnen polijsten en de deur weer netjes in de was. Maar ben ik een erge zeikerd als ik vind dat de garage dat zelf even had moeten doen...? En ik vermoed dat ik ook in de doelgroep viel voor montage van gemodificeerde deurrubbers. Ik kan me in elk geval geen andere reden bedenken voor het feit dat na repareren van een vliegwiel het raamrubber in het bestuurdersportier zowel bovenin als aan de zijkant loszit. Niet een beetje, maar hing er echt naast.. Viel op doordat er ineens sprake was van abnormaal windgeruis (waar was die modificatie ook alweer voor :banghead:). Ik vraag me oprecht af of ze zo met alle auto's in hun werkplaats omspringen. En pikken andere klanten dat dan wel...? Dan moet ik serieus iets met anger management gaan doen :angry:

Oh ja, de radar. Zou het bijna vergeten. Daarvoor mag de auto eind deze maand op audiëntie bij Pon. begrijp wel dat dit een lastige storing is. Ben in elk geval blij dat daar nu wel serieus naar wordt gezocht.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe tevreden over de S3.

Echter punten ter verbetering.

1 DSG alles of niks, echt soepel vindt ik hem niet.
2 Fabriek af met reserve wiel 205/55R16 terwijl dit 215/55R16 moet zijn (opgelost).
3 Bestuurders stoel, na 9 maanden nog steeds mijn zit niet gevonden (pijn in hamstring) zit in de vorige auto Smax wel o.k.
4 Achterklep wel open met knop maar niet dicht.
5 DSG alles boven de 100 km kun je beter in de D stand want de bak blijft in S veel te lang in zijn max toeren zitten.
6 Telefoon bak, past I7 plus echt niet in.

Het zijn kleine dingetjes en ik moet bekennen dat ik echt elke dag met plezier in de auto stap, want er zijn echt duizend meer + dan -.

Heerlijk de File assistent en adaptive cruise control.
Of de looks, ik vindt het echt een mooie auto, van welke hoek ik ook aan kom lopen.
 

CDK

Forumguru
Corné, wat kost zoiets ongeveer? En heb je er zelf ervaring mee?

Tot het einde van deze maand kan je inschrijven voor een groepsaankoop met korting, dan kost het je €374,25 zonder motortuning als je dat er ook bij zou willen kom je op €599,25

https://www.skodaforum.nl/forum/i/groepsaankoop-chip-dsg-tuning-tvs-engineering-dsg-dokter.32955/

Zelf heb ik er zeker ervaring mee, het is een verademing! De D stand wordt iets sportiever en de bovendien zo geprogrammeerd dat de koppeling langer mee gaat als met de standaard software en de S stand die wordt iets tammer gemaakt, zodat die ook bruikbaarder wordt. Je geeft zelf al aan boven de 100km/h heb je er niets aan.
 

RusherSkoda

Actief lid
Tot het einde van deze maand kan je inschrijven voor een groepsaankoop met korting, dan kost het je €374,25 zonder motortuning als je dat er ook bij zou willen kom je op €599,25

Poep, knudde, shitskie! Had ik dit geweten, dan had ik de leasemaatschappij opdracht gegeven toch echt te kiezen voor de dsg en chip combi via dit forum, want nu hebben ze alleen al €499 betaald voor alleen de dsg software!

Kan ik niet zelf het verschil betalen (€100) voor de chip op maat? Misschien is de trilling in de motor dan ook minder (hoewel de chiptuning in overleg tussen tvs en de leasemaatschappij niet mocht).

Ik sta nu te stampvoeten in mijn huis als een klein kind!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan