Kleine storingen / irritaties

B.Stuurder

Forumguru
Dat is voor mij nu op de meeste ritten dé toegevoegde waarde van TomTom met live traffic. De route van kantoor naar huis of naar een klant ken ik echt wel.
Maar de snelste route op dat moment niet.

Het kan zo ontzettend veel tijd (en ergenis) schelen om te weten dat er file staat op de ene route, zodat je de andere meestal iets langere route pakt. Als je pas gaat herplannen als je er al in staat heb je meestal geen opties meer.
TomTom is inderdaad heel goed hiervoor, maar ik heb ook wel gemerkt dat het bijna niks scheelt met gewoon aansluiten, of het moet stilstaan zoals op de A4 vandaag....
Dus ik neem niet eens de moeite om om te rijden, tenzij het lekker weer is en ik een leuke alternatieve route weet. :pardon:
 

RefleCs

Forumguru
Nou, ik heb hem weer terug van de hersteller, hoor.
De achteruitrijcamera werkt niet meer, het plastic aan de klep zit er met geweld op geduwd en wijkt, de kofferbak was nog vies en het metaal rond de handgreep is nog altijd niet recht.
Ik vraag me dan toch af of zo'n schadehersteller trots is op het werk dat ie levert. Ik word zo moe van het gedoe de hele tijd :(

Ik had haast bij het ophalen, want moest door naar de volgende afspraak. Gewoon niet goed gekeken. Stom, en zoals u ziet, haastige spoed is zelden goed. Kijken hoe ze dit morgen oplossen.

Zou het niet makkelijker zijn om gewoon een nieuwe klep te bestellen en die te monteren? Marge op de uren zal wel hoger zijn, ofzo.

Ohja, het zijn geen Superb klachten, maar wel Superb gerelateerde klachten.

Welke schadehersteller?
 

RusherSkoda

Actief lid
Ik word zo moe van het gedoe de hele tijd :(
Heel herkenbaar! Niet zozeer inzake schadeherstel, maar wel als het gaat om de meer algemene constatering dat men tegenwoordig zeer slecht, zonder wijsheid en zonder dedicated met een vak bezig te zijn, problemen kan oplossen. Zelfs een ontkennende houding, dat ik malle pietje ben en zij het wel weten... En als je ze uiteindelijk met veel bewijzen en eindeloze redenaties hebt weten te overtuigen, dan zeggen ze: "Tja, het is nou eenmaal zo!" Ofwel: producteigenschap. Ofwel, niets aan te doen. Ofwel, het kan niet beter. Ofwel, we weten niet beter. Ofwel, we mogen niets buiten de importeur om doen. Ofwel, wij zijn dit nog nooit tegengekomen. Ofwel, we gaan het uitzetten maar kunnen geen garanties geven wanneer en of het opgelost wordt. Ofwel, komt u voor de driehondervijfenzeventigste keer nog maar eens langs, want dan kijken we nog wel eens even. Ofwel, ...

Kan hier zeer slecht tegen; zeer vermoeiend inderdaad!
 
TomTom is inderdaad heel goed hiervoor, maar ik heb ook wel gemerkt dat het bijna niks scheelt met gewoon aansluiten, of het moet stilstaan zoals op de A4 vandaag....
Dus ik neem niet eens de moeite om om te rijden, tenzij het lekker weer is en ik een leuke alternatieve route weet. :pardon:

Zoals vandaag stil staan is wel dé uitzondering van het jaar hoor!
 

robvv

Senior Member
In de adaptive cruise control kan de snelheid worden aangepast. Zowel naar boven als naar beneden. Maar in beide gevallen gaat de snelheid omlaag.
Terug naar de dealer.
 

Schep

Forumguru
Welke schadehersteller?
Van Straaten in Rijswijk, onderdeel van Schadenet en vlakbij kantoor. De leasemaatschappij wil dat ik het via Schadenet doe.
"Tja, het is nou eenmaal zo!"
Schoonmaken hadden ze inderdaad moeten doen, zei de receptionist.
Schadeherstel willen ze vanmiddag nog even in detail bekijken, dus daar komen ze nog op terug, maar dat zal wel zo'n "Tja, het is nou eenmaal zo" worden
Voor de camera kwamen er allemaal smoesjes (kabelbreuk, stekker niet aangesloten, camera zelf kapot) waarin ik totaal geen interesse had, want nu is van hun probleem mijn probleem gemaakt.
Het zal ongetwijfeld zijn gekomen doordat ze met die auto hebben gereden zonder achterklep, en dus zonder camera, maar nogmaals, hun probleem, niet het mijne.

Ze zullen vast onder druk staan van de leasemaatschappij, en er zal ook behoorlijk bespaard moeten worden, maar echt vrolijk word ik er niet van, terwijl ik gisteren juist zo blij was dat ik mijn panoramadak weer terug had, met die zonnestraaltjes.
 

VolvoFox

Senior Member
Het scrollwieltje rechts op het stuur hapert af en toe. Vervelend, maar als het niet erger wordt ga ik nu nog niet apart hiervoor naar de garage.
 

RefleCs

Forumguru
Van Straaten in Rijswijk, onderdeel van Schadenet en vlakbij kantoor. De leasemaatschappij wil dat ik het via Schadenet doe.

Hmm heb hier in Amersfoort alleen maar goede ervaringen met Schadenet (Rijnders).

Erg jammer dat die bedrijven zulk slecht werk leveren. Wellicht ontbreekt het ze aan mensen met liefde voor het vak....
 

Schep

Forumguru
Hij mag over 2 weken weer terug voor herstel camera, resterende deukjes en bekleding van de kofferklep.
Ze hebben hem terwijl ik zat te wachten nog even netjes gepoetst van binnen, dus da's hersteld.

Maar ik ben hem het paasweekend kwijt, dus ik geef aan dat ik dan wel een station nodig heb als vervangende auto. Klasse Golf/Leon/Octavia is allemaal best, maar ik wil een dakkapel. Was ook weer moeilijk.

Gedoe.
Erg jammer dat die bedrijven zulk slecht werk leveren. Wellicht ontbreekt het ze aan mensen met liefde voor het vak....
Het zal ook deels te maken hebben met de gok nemen. Hoeveel leaserijders gaan er nou zo lopen zeiken?

In alle eerlijkheid, als die camera het gewoon had gedaan was er nog best een kans dat ik het er ook bij had gelaten omdat ik inmiddels wel een beetje klaar ben met al die schades.
Dan was ik zaterdag even met de poetsdoek alles binnen gaan poetsen, had ik deze schadehersteller gemeden en had ik zeker geweten dat ik deze auto zo snel mogelijk weer bij ALD zou inleveren. Maar nu moet dat ding toch terug, dus herstel het dan ook gewoon netjes.
 
Nou, ik heb hem weer terug van de hersteller, hoor
Waar zie jij een hersteller?
De achteruitrijcamera werkt niet meer, het plastic aan de klep zit er met geweld op geduwd en wijkt, de kofferbak was nog vies en het metaal rond de handgreep is nog altijd niet recht
Ik zie alleen een ongeïnteresseerd bedrijf dat zsm na binnenkomst over wil gaan op de belangrijke taak van afwimpelen van de klant en opmaken van de factuur. Hersteller is echt te veel eer :banghead:
onderdeel van Schadenet
De ervaring herken ik. Jaren geleden in mijn Avensis aangereden door een dronken automobilist. Auto weggebracht naar Schadenet in Hellevoetsluis met de linker zijkant van voor tot achter beschadigd, verder schadevrij en met schoon interieur.

Teruggekregen met linker zijkant netjes gerepareerd, interieur onder een laag schuurstof waar je echt niet in wil gaan zitten, voetafdruk op het dashboard, knop van de climate control eraf getrapt en een put in de rechterdeur. En dan een heel verbaasde receptionist als je komt melden dat je hem zo niet meeneemt :sterretjes::fool::banghead:
 

Gizzie

Nieuw lid
Vandaag mijn Superb III 1.6TDI binnengebracht met een kapotte koppeling. Auto is 15 maand oud en heeft 57.000km op de teller staan. Dagelijks rijd ik 200km autostrade (heen en terug) naar het werk, en het is geen filegevoelige baan. Dit zou toch niet mogen? Nog mensen met deze problemen?
 

Gizzie

Nieuw lid
Een kapotte koppeling....plaat versleten, druklager stuk, bediening boven of onder lek? Alles kan stuk, en er zijn mensen die dat heel snel voor elkaar krijgen, jij natuurlijk niet, toch? Maar wat is er stuk? Want dat kan nogal uiteenlopen, en het belangrijkste nu, is hoe lost de dealer het op.

Bedankt voor je nogal directe reactie. Ik begrijp zeer goed dat je denkt dat het aan mijn rijgedrag ligt.
De superb slaat door vanaf 3e versnelling als ik boven de 2500 tpm ga bij optrekken. Ik ben geen koppeling-rijder (dus laat mijn voet NIET op de pedaal laten rusten tijdens het rijden).
Ik heb dit nooit voorgehad met mijn vorige wagens (laatste was een ford focus - 4jaar oud en 225.000 km op de teller)
Daarom dus dat ik me afvraag of dit een geïsoleerd geval is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had met mijn F2C de koppeling kapot twee weken voor de garantie afliep, rond 53.000 km.
Er was ergens iets afgebroken en dat stukje was zodanig terechtgekomen dat de koppeling niet meer vrijkwam, er viel dus niet meer mee te schakelen.
Gelukkig gebeurde dat precies op het moment dat mijn vrouw de auto na thuiskomst op het erf nog even heen en weer wilde steken om netjes onder de carport te komen. Betere plek kun je voor zoiets niet hebben...
Is onder garantie vervangen, ook kosteloos een dag of wat in een nette Golf 1.2 Bluemotion rondgetuft. Inmiddels door de 140.000 heen, geen problemen meer.
Zal een incident geweest zijn, zoiets wordt hier inderdaad maar zelden gemeld.
 

RusherSkoda

Actief lid
Vandaag mijn Superb III 1.6TDI binnengebracht met een kapotte koppeling.

Ik neem aan dat je een handbak hebt? Want anders vind ik het niet vreemd, althans in ogenschouw nemend dat de DSG7 met de fabriekssoftware een verschrikkelijke combi is en het mij niet verbaasd dat eea zo snel kapot gaat...
 

Schep

Forumguru
Ik zie alleen een ongeïnteresseerd bedrijf dat zsm na binnenkomst over wil gaan op de belangrijke taak van afwimpelen van de klant en opmaken van de factuur. Hersteller is echt te veel eer :banghead:
Ik heb bij terugkeer gevraagd waarom ze hem nou zo hebben meegegeven, want toen ik de problemen aanwees kwam er geen enkel weerwoord, ze waren het volledig met me eens. Planning krap, leenauto nodig, monteur zei dat ie afgeleverd kon worden. Nee, lekkere QA jongens. Ga ik bij mijn klanten niet in mijn hoofd halen, dan staat er binnen een week een andere vendor voor de deur.

Ik ben bij mijn werkgever de enige die een auto van ALD rijdt (auto en contract meegenomen toen ik overging), en dus de enige met de verplichting om via Schadenet te repareren. De rest rijdt een auto van een leasemaatschappij met een eigen schadehersteller. Aangezien dat dus hun eigen auto's zijn die ze repareren, gaat dat een stuk beter.
 
Bij mijn dsg7 slipt de koppeling de eerste 20km na koude start bij de schakelmomenten kort door. Je hoort de motor dan even stijgen in toeren en kan het ook zien aan de toerenteller :nailbiting:. Soms grijpt hij eerst goed aan om daarna alsnog kort in toeren omhoog te schieten. Heb er nu sinds een week of twee last van en kan het gemakkelijk reproduceren. Ben als de zaak niet op bedrijfstemperatuur is heel beheerst, dus koud "trappen" is er niet bij. In files schakel ik met de hand of zet hem in S. En ik rij vrijwel alleen maar lange afstanden. Wat kan een mens nog meer doen voor behoud van de dsg koppeling (behalve een dagtrip naar Varsseveld :D)
 
Laatst bewerkt:

RusherSkoda

Actief lid
Bij mijn dsg7 slipt de koppeling de eerste 20km na koude start bij de schakelmomenten kort door. Je hoort de motor dan even stijgen in toeren en kan het ook zien aan de toerenteller :nailbiting:. Soms grijpt hij eerst goed aan om daarna alsnog kort in toeren omhoog te schieten.

Heel, heel, heel erg herkenbaar. Ook ná mijn dagtrip naar de DSG-doktor...!!! TVS engineering gaf zelf aan dat dit een probleem is van de nieuwere DSG7 bakken die weliswaar betere (hardere?) materialen hebben maar een doorslip-euvel vertonen. Ook nadat reeds volledig vastgegrepen is, gaat de bak raar doen als je meer gas geeft: dan gaat hij opeens weer soort van tussenschakelen (wat niet nodig is) en ontstaat het slipgevoel. Heel irritant. Geldt overigens niet alleen bij mij de eerste 20 km. Software matig nog niet opgelost en mogelijk niet op te lossen.

Jullie zullen begrijpen uit mijn eigen topic: never nooit meer een DSG voor mij. Wat een vreselijk systeem. En ik moet nog ruim 3,5 jaar... ☹️
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Ook bij mij slip, maar als de bak twee versnellingen terug moet onder belasting. Aangekaart bij de dealer, chef monteur zegt dat dit normaal is, omdat de druk dan onvoldoende opgebouwd kan worden. Het zou ook geen kwaad kunnen. We zullen zien...
 
Bij mijn dsg7 slipt de koppeling de eerste 20km na koude start bij de schakelmomenten kort door. Je hoort de motor dan even stijgen in toeren en kan het ook zien aan de toerenteller :nailbiting:. Soms grijpt hij eerst goed aan om daarna alsnog kort in toeren omhoog te schieten. Heb er nu sinds een week of twee last van en kan het gemakkelijk reproduceren. Ben als de zaak niet op bedrijfstemperatuur is heel beheerst, dus koud "trappen" is er niet bij. In files schakel ik met de hand of zet hem in S. En ik rij vrijwel alleen maar lange afstanden. Wat kan een mens nog meer doen voor behoud van de dsg koppeling (behalve een dagtrip naar Varsseveld :D)
Onze wagenparkbeheerder gaf aan dat dit de eerste tekenen zijn van een defect tweemassavliegwiel. Nu een paar weken verder dienen ook de tweede tekenen zich aan. Bij goed warme motor rammelt het tweemassavliegwiel. De dealer leek niet verbaasd bij die opmerking. Op naar de dealer..
 

BBO

Senior Member
Eerst vond ik het spijtig dat ik nog een DSG 6 heb. Maar als ik dit lees... En bij mij is het geen leasing maar gekocht met mijn zuur verdiende centjes
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan