Kleine storingen / irritaties

NinYes

Lid
Denk je echt dat mijn voorwielophanging gaat kraken door mijn leren bekleding, ja?
Ja. :D

Ik kreeg namelijk een suggestief ingegeven beeld wat mij inviel en wat ik dacht wel een idee kon zijn.
Wat ik zo las komt het gekraak van alle kanten. Kan toch geen kwaad om dit aan te geven, voor het zelfde geld is er iemand waarbij dat inderdaad zo is, want het gebeurt wanneer de auto tordeert. Is er in elk geval eentje blij!

In jouw geval zou ik eens WD40 tussen de rubbers van de ophanging spuiten en ook de rubbers waar de veerpoten op afsteunen. Bij mijn auto heeft dit afdoende geholpen (was alleen geen Skoda).
Ik neem aan dat de rubbers (motor)olie bestendig zijn.
Dat zou best "Simpy Clever" zijn ;)
 

Schep

Forumguru
Kan toch geen kwaad om dit aan te geven
Nee hoor, niks mis mee. Vandaar ook de smiley ;)
In jouw geval zou ik eens WD40 tussen de rubbers van de ophanging spuiten en ook de rubbers waar de veerpoten op afsteunen.
Werk jij bij een Skoda dealer, ofzo? Want dit doet de dealer bij elk bezoek :laugh: ;)

Uit het feit dat ik zeg 'elk bezoek' kun je inderdaad opmaken dat het telkens weer terugkomt :tongue:
 

NinYes

Lid
Werk jij bij een Skoda dealer, ofzo? Want dit doet de dealer bij elk bezoek
Nee dat niet, maar ik heb wel hun werkplaatsboek stiekum gekopieerd!

attachment.php
 
Regelmatig settings die verloren gaan. Vanmorgen deed ik de deur open (KESSY) gaat de auto weer op slot tijdens het openen.

En uiteraard waren daarna de voorkeurszenders van DAB verdwenen. Niet van de FM, maar alleen van DAB. Logisch.

En hoe vaak ik al het vinkje weer aan heb moeten vinken om de afstand setting van de ACC te onthouden....
 

RefleCs

Forumguru
Regelmatig settings die verloren gaan. Vanmorgen deed ik de deur open (KESSY) gaat de auto weer op slot tijdens het openen.

En uiteraard waren daarna de voorkeurszenders van DAB verdwenen. Niet van de FM, maar alleen van DAB. Logisch.

En hoe vaak ik al het vinkje weer aan heb moeten vinken om de afstand setting van de ACC te onthouden....

Nog nooit last van gehad. Dat lijkt mij een dealer bezoekje waardig....
 

Jan A

Actief lid
Regelmatig settings die verloren gaan. Vanmorgen deed ik de deur open (KESSY) gaat de auto weer op slot tijdens het openen.

En uiteraard waren daarna de voorkeurszenders van DAB verdwenen. Niet van de FM, maar alleen van DAB. Logisch.

En hoe vaak ik al het vinkje weer aan heb moeten vinken om de afstand setting van de ACC te onthouden....
DAB heb ik ook al eens voorgehad.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat klinkt als kortsluiting, zodat de instellingen in de Columbus verloren gaan. Ook de Kessy problemen klinken als kortsluiting. Niet toevallig last van Marters in de buurt?
 

Schep

Forumguru
Regelmatig settings die verloren gaan. Vanmorgen deed ik de deur open (KESSY) gaat de auto weer op slot tijdens het openen.

En uiteraard waren daarna de voorkeurszenders van DAB verdwenen. Niet van de FM, maar alleen van DAB. Logisch.

En hoe vaak ik al het vinkje weer aan heb moeten vinken om de afstand setting van de ACC te onthouden....
Nou heb ik toch best wat gedoe met die Superb van mij, maar deze klachten zijn mij (gelukkig) vreemd.
Dit klinkt inderdaad als kortsluiting of in elk geval iets in de permanente voeding dat mis gaat.
 
Bij mij is de kilometerteller 'lange tijd' in Colombus al meerdere malen spontaan gereset, onafhankelijk van tanken. Langste maal dat hij heeft doorgeteld is een dikke 8000km.
Nog iemand last van?
 

Jan A

Actief lid
Bij mij is de kilometerteller 'lange tijd' in Colombus al meerdere malen spontaan gereset, onafhankelijk van tanken. Langste maal dat hij heeft doorgeteld is een dikke 8000km.
Nog iemand last van?
Ik geloof dat die 'Lange tijd' beperkt is, maar weet niet zo van buiten tot hoeveel uur.
 

RefleCs

Forumguru
Bij mij is de kilometerteller 'lange tijd' in Colombus al meerdere malen spontaan gereset, onafhankelijk van tanken. Langste maal dat hij heeft doorgeteld is een dikke 8000km.
Nog iemand last van?

Bij elk garagebezoek helaas... beetje jammer want dit zou juist interessante info zijn over het leven van de auto.
 

Schep

Forumguru
Ik geloof dat die 'Lange tijd' beperkt is, maar weet niet zo van buiten tot hoeveel uur.
Het instructieboekje is er duidelijk in:
In het geheugen worden de rijgegevens van een willekeurig aantal individuele ritten tot in totaal 99 uur en 59 minuten rijtijd of 9.999 km gereden kilometers opgeslagen.

Als een van de ingestelde waarden wordt overschreden, begint de weergave automatisch weer vanaf nul.
@FrancisZ06 rijdt dus gewoon maximaal 80 km/h gemiddeld. Best langzaam :maakmegek:
 

Canon-Eye

Forumguru
maximaal 80 km/h gemiddeld. Best langzaam
80 km/u gemiddeld is helemaal niet zó langzaam, zeker niet als het aandeel snelweg daarin niet overheerst (en dat wordt uiteraard nogal beïnvloed door je woon- en werkomgeving).
Sterker nog: op veel langere ritten (300+ km) overdag over gemengde wegen zul je behoorlijk moeten doorjagen om in de buurt van die 80 te komen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan