Kleine storingen / irritaties

HaycoOnline

Donateur
@B.Stuurder, je hebt gelijk. Ik ga het binnenkort melden, want idem ervaringen als voorgaande berichten over plotselinge remactie EN het feit dat de auto soms NIET remt hoewel dat wel zou moeten!

Hoi,
Heeft jou dealer het probleem kunnen oplossen. Net weer terug uit Oostenrijk en het was weer een groot drama met de onnodige rem ingrepen terwijl je niets voor je hebt.
 

HaycoOnline

Donateur
Ja ik ga het ook melden @B.Stuurder . Nog 1600km tot de beurt dus het wordt hoog tijd voor een afspraak.

Ik teken alvast het antwoord van de dealer op. "We hebben een software update gedaan en hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Kijkt u het even aan"

Ben benieuwd, want vind het wel erg jammer als je van de acc en front assist niet op aan kunt.

Hoi,
Heb jij al een oplossing aangeboden gekregen door je dealer.
Ik heb nog steeds problemen.
 
Hoi,
Heb jij al een oplossing aangeboden gekregen door je dealer.
Ik heb nog steeds problemen.

Nee helaas niet. Bij de beurt kreeg ik hem terug met de mededeling dat "de afstand opnieuw was ingesteld". Daarmee bedoelden ze dat ze met het hendeltje de afstand op maximaal hadden gezet :banghead:

Dus heb ik een filmpje gemaakt van de "verdwijnende" auto in de maxidot terwijl er een auto voor me reed. Daarna bij de dealer laten zien en aangegeven dat de radar schoon was (de auto stond brandschoon voor de deur, het probleem was van 10 min daarvoor). Daar leek het even serieus genomen te worden, dus afspraak gemaakt met de mededeling dat ze hem voor de zekerheid twee dagen houden.

Eenmaal de auto weggebracht kreeg ik na 3 uurtjes een sms dat de auto klaarstond. Naïef als ik kan zijn dacht ik, dat is mooi, snel gevonden... Toen ik 's middags de auto ophaalde was de mededeling dat alle controles volgens het lijstje van Pon gedaan zijn, er is niets gevonden. Conclusie, de radar zal wel vuil zijn. Vuil is geen garantie, dus hebben ze doodleuk het onderzoek gefactureerd aan de leasemaatschappij.

Toen ik aangaf daar toch niet heel tevreden van te worden kreeg ik als antwoord dat ik zelf al aangegeven had dat de radar onderweg naar Oostenrijk wel vuil was door sneeuw en pekel (dat klopt, daar heb ik bij gezegd dat ik onder die omstandigheden wel begrip heb voor een niet werkende radar, maar met schone radar zoals bij het filmpje niet... :fool::banghead:)

Maar als het opnieuw een probleem is mag ik gewoon langskomen :shocked:. Ben heel strijdvaardig, maar heb nog wat meer op de agenda dan herhaaldelijke dealerbezoeken voor hetzelfde probleem... maar ik word het waarschijnlijk vanzelf weer echt zat als het vaak genoeg niet werkt en dan ga ik wel weer. Wel naar een ander. Ik ben met deze dealer wel klaar. Zij met mij ook heb ik het idee :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Nu een maand gereden te hebben een paar dingen die irriteren / opvallen:
De passagiers deur vloog in een keer open toen we de hoek om reden. Geen signaal te bekennen dat de deur niet dicht was.

De kofferbak gaat niet automatisch dicht als je er niet achter staat. Ik had dicht bij de haag geparkeerd en drukte van de zijkant op de knop en dan blijft hij hangen. Achter de auto gaan staan en een beetje naar achteren hangen om de klep te vermijden en de klep sluit zonder problemen.

Een aantal keer 'spook' storingen gehad. Een band met te weinig spanning, maar er zit voldoende in, de parkeerrem die weigert etc.
Oh en de afstand tussen de voorganger van de DCC is in het Nederlandse verkeer veeeeels te groot.
 

B.Stuurder

Forumguru
. maar ik word het waarschijnlijk vanzelf weer echt zat als het vaak genoeg niet werkt en dan ga ik wel weer. Wel naar een ander. Ik ben met deze dealer wel klaar. Zij met mij ook heb ik het idee :laugh:
Ik kan hier niet zo om lachen hoor. Wel een auto leveren maar als er een probleem is dan nemen we de klant niet serieus? Witheet zou ik worden, je hebt een filmpje en al en dan ben jij gek omdat hun lijstje klopt. Koekoek, hoe is het? Hier zou ik toch minimaal een email aan wijden naar PON om in elk geval deze dealer onderuit te halen en aangeven dat je een advies wilt van PON naar welke andere dealer je kunt gaan om dit probleem opgelost te krijgen en wel binnen 1 bezoek! Stuur meteen even een cc aan je leasemaatschappij met de vermelding dat de laatste factuur onterecht was.
 

Schep

Forumguru
Het probleem met de radar begint bij mij nu ook te komen.
Gisteravond reed ik om 23:30 op een lege A1 op de Veluwe, waar geen auto voor me, of naast me te zien was, en de snelheid ging terug van 160 naar 140 door een auto in de maxidot. Gas bijgegeven en door die auto heen gereden, daarna was alles weer in orde.
Vanmorgen in treintjerijden verdween de auto voor me ineens, toen schakelde de DSG 2 trapjes terug en gingen we vrij snel richting bumper.

Zou het design van de radarbescherming er voor kunnen zorgen dat er toch vuil achter komt, ofzo?
Ben heel strijdvaardig, maar heb nog wat meer op de agenda dan herhaaldelijke dealerbezoeken voor hetzelfde probleem...
Jij hebt tenminste al wel een nieuwe rollo achter. Alhoewel die van mij het na de aanrijding van achteren wonderbaarlijk goed doet :laugh::maakmegek:
De vervorming van de carrosserie was dus een tikje de goede kant op, deze keer.
Hier zou ik toch minimaal een email aan wijden naar PON
PON is net als de Officier van Justitie; bezwaren worden ongezien ongegrond verklaard.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Gisteravond reed ik om 23:30 op een lege A1 op de Veluwe, waar geen auto voor me, of naast me te zien was, en de snelheid ging terug van 160 naar 140 door een auto in de maxidot. Gas bijgegeven en door die auto heen gereden, daarna was alles weer in orde.
Overstekend wild? Kijk even onder je auto of er misschien een wildzwijn onder hangt :maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Zou het design van de radarbescherming er voor kunnen zorgen dat er toch vuil achter komt, ofzo?
Zou kunnen, aangezien ik er met de O3 en een open radar nooit last van heb. Ik hoor dit ook niet van andere O3 bezitters. We kunnen dat straks gaan zien, wanneer de O3FL gaat rijden, want die heeft hetzelfde concept qua radar.

PON is net als de Officier van Justitie; bezwaren worden ongezien ongegrond verklaard.
Ach ja, maar naar dealers die niet presteren zijn ze wel fel hoor. En met dat filmpje in de hand hebben ze wel iets uit te leggen wanneer er een ernstig ongeluk ontstaat door falen van de radar en er komt boven water dat dit probleem gekend was. Maar dat is dan wel een beetje te laat helaas.
 

RefleCs

Forumguru
Het probleem met de radar begint bij mij nu ook te komen.
Gisteravond reed ik om 23:30 op een lege A1 op de Veluwe, waar geen auto voor me, of naast me te zien was, en de snelheid ging terug van 160 naar 140 door een auto in de maxidot.

Denkt de radar voorin dat ie ook moet remmen voor politiecontroles soms? Dan zou ik er niks aan veranderen :tongue:
 

reinierh

Senior Member
Dus heb ik een filmpje gemaakt van de "verdwijnende" auto in de maxidot terwijl er een auto voor me reed.

Toen ik aangaf daar toch niet heel tevreden van te worden kreeg ik als antwoord dat ik zelf al aangegeven had dat de radar onderweg naar Oostenrijk wel vuil was door sneeuw en pekel
Ben wel nieuwsgierig hoe dat filmpje eruit ziet. Ik heb echt geen problemen met de ACC. Deze werkt zoals ik verwacht (misschien iets teveel technische kennis)
De opmerking over de sneeuw en pekel slaat nergens op. Na 2 sneeuwvlokken kapt de radar ermee met een melding in het scherm. Dan werkt de ACC compleet niet meer, en is iets anders dan verdwijnende auto's..
 

B.Stuurder

Forumguru
Ben wel nieuwsgierig hoe dat filmpje eruit ziet. Ik heb echt geen problemen met de ACC. Deze werkt zoals ik verwacht (misschien iets teveel technische kennis)
De opmerking over de sneeuw en pekel slaat nergens op. Na 2 sneeuwvlokken kapt de radar ermee met een melding in het scherm. Dan werkt de ACC compleet niet meer, en is iets anders dan verdwijnende auto's..
En een stuk minder gevaarlijk!
 

Schep

Forumguru
Denkt de radar voorin dat ie ook moet remmen voor politiecontroles soms? Dan zou ik er niks aan veranderen :tongue:
De eerste agent die op woensdag op dat tijdstip daar op de A1 gaat staan moet ik nog tegenkomen.
Is toch geen euro te verdienen, man :arghh:

Ik heb van Almelo tot Amersfoort welgeteld 14 personenauto's ingehaald en ben zelf niet ingehaald, daar is echt geen droog brood te verdienen. Kunnen ze beter op de A1 bij Muiden gaan staan waar je met 30 km/h te hard nog wordt ingehaald, zeker rond die tijd.

Daarnaast zou dat dan wel een recente update moeten zijn, want remmen voor die Passat 240pk BiTDI van de politie deed ie 3 weken terug niet :nono::cry:
 
Witheet zou ik worden, je hebt een filmpje en al en dan ben jij gek omdat hun lijstje klopt. Koekoek, hoe is het?
Ja dat witheet worden is mij ook al gelukt. Alleen op dit moment echt piekdrukte en dan heb ik weinig zin in eindeloze discussies bij de dealer. Maar ik heb nu de leasemaatschappij en wagenparkbeheerder erop gezet. Want je hebt zeker gelijk dat het hier niet bij moet blijven.

Zou het design van de radarbescherming er voor kunnen zorgen dat er toch vuil achter komt.

Zou kunnen, aangezien ik er met de O3 en een open radar nooit last van heb
Had op mijn Golf ook een open radar en dat werkte prima

Ben wel nieuwsgierig hoe dat filmpje eruit ziet.
Zal eens kijken hoe ik die kan posten. Heb je een link voor nodig. En ik ben waarschijnlijk een van de weinigen zonder youtube account :pardon:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat witheet worden is mij ook al gelukt. Alleen op dit moment echt piekdrukte en dan heb ik weinig zin in eindeloze discussies bij de dealer. Maar ik heb nu de leasemaatschappij en wagenparkbeheerder erop gezet. Want je hebt zeker gelijk dat het hier niet bij moet blijven.




Had op mijn Golf ook een open radar en dat werkte prima


Zal eens kijken hoe ik die kan posten. Heb je een link voor nodig. En ik ben waarschijnlijk een van de weinigen zonder youtube account :pardon:
Vimeo werkt ook
 
Vandaag ontdekt dat het zetel geheugen van de bestuurder niet meer werkt. De knoppen geven geen teken van leven, ook de set knop blijkt niet (meer) te werken. Bij storingen staat dit euvel uiteraard niet bij. Iemand nog deze symptonen of weet wat ik kan doen, buiten naar de dealer te rijden.
 

NinYes

Lid
Effe een rare opmerking. Veel mensen klagen namelijk over gekraak in de auto.
Vroeger, toen ik nog jong en knap was, had ik een lederen broek. (ja echt waar)
Als ik dan op visite ging en die mensen hadden dan een leren bank, klonk er genant gekraakt waardoor je je nog maar nauwelijks durfde te bewegen.
Aldus; Hebben vooral de rijders met een lederen interieur last van gekraak?
 

Tinto

Forumguru
Effe een rare opmerking. Veel mensen klagen namelijk over gekraak in de auto.
Vroeger, toen ik nog jong en knap was, had ik een lederen broek. (ja echt waar)
Als ik dan op visite ging en die mensen hadden dan een leren bank, klonk er genant gekraakt waardoor je je nog maar nauwelijks durfde te bewegen.
Aldus; Hebben vooral de rijders met een lederen interieur last van gekraak?
Zelf heb ik geventileerd leer. Maar gelukkig geen gekraak
 
Bovenaan Onderaan