Kleine storingen / irritaties

Robbie146

Senior Member
Hoi sorry, zie je berichtje nu pas, bij Van Udenhout in Eindhoven.

Ik had me voorgenomen dat ik er wel de hele dag zou zitten, maar zoals gezegd stond ik na een uurtje weer buiten met een prima werkend gordijntje ipv een hangzak :)
 

BWK

Lid
ACC nu afgelopen vrijdag/zaterdag uitgevallen tijdens kou en sneeuw na ruim een jaar gebruik.
maar nu ook gisterenochtend zonder vries/sneeuw!. Gisterenmiddag deed hij het weer.
Wil er wel mee naar dealer gaan en zullen ze het eea resetten maar kijk nog even of het vaker terugkomt...

Wat regelmatig of vaker is uitgevallen zijn de (parkeer)sensoren en dat was altijd met slecht(koud) weer.
 
Sinds kort rij ik een S3 Combi.
Het draadloos opladen vond ik een mooie oplossing voor het onderweg opladen van de telefoon (iPhone8+) maar nu blijkt de telefoon niet in het bakje te passen. Zodra ik de telefoon in het bakje leg lijkt het heel even goed te gaan maar daarna verschijnt de melding op het scherm dat de telefoon niet geladen kan worden. Er zit een smalle bumper-hoes om de iPhone. Als ik die eraf haal lijkt het beter te werken maar verschijnt nog steeds met enige regelmaat de melding dat de telefoon niet geladen kan worden. De uitsparing in het bakje, bedoeld om de telefoon op zijn plaats te houden, lijkt net iets te klein voor een 8+.

Tweede issue is Apple CarPlay, al zou ik mijn telefoon draadloos kunnen laden werkt CarPlay niet draadloos. Mateloos irritant natuurlijk :cry:
 

Horkje

Forumguru
Heel soms heb ik ook wel eens de melding dat er niet geladen kan worden. Even de telefoon andersom leggen lost dat eigenlijk altijd wel op.

Je hoesje of cover kan trouwens nadelige invloed hebben op het draadloos laden. Ik denk dus niet dat dit een Skoda of Superb 3 probleem is.

Apple carplay is een kwestie van telefoon met USB verbinden. Met mijn iPhone X kan ik draadloos laden én tegelijk USB inpluggen en Apple carplay gebruiken. Volgens mij is dat dan ook niet echt Skoda of Superb 3 probleem.

Wat ik hier wel als probleem herken is het gekraak van de vering. Volgende week gaat de dealer de rubbers los halen en rondom invetten. Hopelijk is dat voldoende want hoewel het geen kwaad schijnt te kunnen, is het echt een irritant geluid zeg. Dat bij een nieuwe auto......
 
Wat is het nut van draadloos je telefoon kunnen opladen als je vervolgend een USB kabel moet gebruiken voor Apple CarPlay? :sterretjes:

Het hoesje kan inderdaad van invloed zijn, echter op een bureaulader werkt draadloos laden wel goed.
In de Phonebox zitten links en rechts naast de telefoon rubberen nokjes om ervoor te zorgen dat je telefoon niet constant heen en weer schuift. De iPhone 8+ past daar nét niet tussen, en met een hoesje al helemaal niet.
Gevolg is dat de telefoon niet kort genoeg op de oplader ligt en dus niet wil laden.

Kan natuurlijk ook een iPhone8+ probleem zijn, telefoon te groot ;)

skoda-superb-combi-draadloos-opladen-288684-1600.jpg
 

Horkje

Forumguru
Wat is het nut van draadloos je telefoon kunnen opladen als je vervolgend een USB kabel moet gebruiken voor Apple CarPlay?

Ik denk dat je het draadloos laden en Carplay als twee verschillende dingen moet zien die los staan van elkaar.

Draadloos laden vind ik trouwens top. Apple Carplay doe ik vrij weinig mee, hooguit Spotify of eventueel Youtube muziek in de auto afspelen.

Maar het zou inderdaad mooi zijn als Apple Carplay draadloos zou kunnen. Maar dan ga je al snel richting Bluetooth denk ik.
 

gdisselkoen

Forumguru
CarPlay, Android Auto, MirrorLink, het zijn leuk bedachte oplossingen, maar voegen nauwelijks functionaliteit toe. Het is afhankelijk van de App of deze het ondersteund en het werkt alleen via USB connectie. Het heeft potentie, maar voorlopig is het erg primitief.
 

CDK

Forumguru
In de Phonebox zitten links en rechts naast de telefoon rubberen nokjes om ervoor te zorgen dat je telefoon niet constant heen en weer schuift. De iPhone 8+ past daar nét niet tussen, en met een hoesje al helemaal niet.
Gevolg is dat de telefoon niet kort genoeg op de oplader ligt en dus niet wil laden.

Kan natuurlijk ook een iPhone8+ probleem zijn, telefoon te groot

Bekijk bijlage 65558
Opvallend, in de Kodiaq hebben ze die rubberen nokjes gelukkig weg bezuinigd Mijn iPhone 7 Plus met Mophie batterycase maakt hem breder en langer maar past perfect in de phonebox, ook opladen gaat perfect :jaja: Wellicht dat bij de Superb in het nieuwe modeljaar ook een grotere phonebox komt te zitten??
 

Canon-Eye

Forumguru
Opvallend, in de Kodiaq hebben ze die rubberen nokjes gelukkig weg bezuinigd
Wel simpel, niet erg clever. Ze hadden die hokjes ook wel verschuifbaar kunnen maken zodat je de ruimte exact op de telefoon kunt aanpassen.
Snap die ontwerpers eigenlijk niet: er wordt soms enorm veel tijd en inventiviteit besteed aan allerlei elektronische gadgets om problemen op te lossen waarvan niemand überhaupt wist dat ze bestonden, maar de meest simpele ergernisjes laten ze liggen...
 

robvv

Senior Member
CarPlay, Android Auto, MirrorLink, het zijn leuk bedachte oplossingen, maar voegen nauwelijks functionaliteit toe. Het is afhankelijk van de App of deze het ondersteund en het werkt alleen via USB connectie. Het heeft potentie, maar voorlopig is het erg primitief.
Met Carplay heb ik nu navigatie (tot een jaar geleden gebruikte ik nog een stratenboek), eigen muziek via youtube en geen aparte houder voor de telefoon nodig.
Voor mij is het de oplossing waar ik al jaren op wachtte.
 

peterhuppertz

Forumguru
eigen muziek via youtube

Dat lijkt mij een contradictio in terminis. :)

(Okee, het is bedoeld als een grapje. Maar toch... ik ken wat musici, die het niet aan talent ontbreekt, maar ze hebben geen cent om hun reet te krabben. Dat was vroeger, toen ik zelf muziek maakte, echt anders. Ik zeg er dan even bij dat dat niet alleen in het pre-YouTube- en Spotify-tijdperk was, maar zelfs in het tijdperk dat TCP/IP nog niet eens publiek beschikbaar was.
Ik ken er ook wat die intussen ex-muzikant zijn, en dus weer gewoon hun eigen vreten kunnen betalen en niet hun instrumenten in een barrel van 26 jaar oud, met een achterklep die met nylon touw aan de achterbumper werd dichtgehouden, hoeven te vervoeren.)
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Mijn auto is momenteel binnen voor volgende issues:
  1. Linker portier meer last van omgevingsgeluid en windgeruis. Raamrubbers? Rechts opvallend beter. Dealer sprak van uren werk en papieren mallen plaatsen ofzoiets om te weten van waar de ruis komt. Ik begreep er niets van :shocked:
  2. De DAB radio is soms al z'n favoriete zenders kwijt en moet dan alles terug configureren. Software update zegt de dealer.
  3. Krakende ophanging op drempels met koud weer. Ze gaan de hele ophanging eruit halen en opnieuw invetten :shocked:
  4. Sinds deze week werkt de KESSY ’s morgens niet meer en kan ik de auto enkel openen met de sleutel, maar ook pas na paar keer op de knop duwen. Valt op dat het na een langere rit terug in orde is. Een ander gevolg van een mogelijk autobatterijprobleem?

Voor deze items moet mijn auto 4 dagen bij de dealer blijven :thinking:
 

Horkje

Forumguru
Krakende ophanging op drempels met koud weer. Ze gaan de hele ophanging eruit halen en opnieuw invetten :shocked:

Dat gekraak heb ik ook, schijnt geen kwaad te kunnen maar toch irritant vind ik.

Volgende week gaan ze bij mijn S3 dan ook opnieuw de rubbers invetten net als bij jou. Volgens mij ben ik de auto hooguit een halve dag kwijt.

Vier dagen voor jouw punten lijkt vrij veel maar goed.... de beste stuurlui staan aan wal natuurlijk.
 

xplain

Forumguru
Ondertussen is m'n auto al terug thuis. Vroeger dan verwacht, maar dat heeft ook zo zijn reden.

Windgeruis aan linkerportier gaven ze initieel aan veel werk aan te hebben, maar techniekers zeggen doodleuk: "Eigen aan de wagen. Kunnen we niets aan doen". Ze beweren met drie andere Superbs gereden te hebben en die hebben dat ook, beweren ze. Ik kan mij niet inbeelden dat me dit zo opviel tijdens mijn testritten destijds.

De krakende ophanging is een gekend probleem bij Skoda; heb zelf de instructies van Skoda zelf gezien met foto's hoe men dit moet oplossen.

Voor de KESSY hebben ze de batterij afgelopen nacht aan de lader gehangen dus ze vermoeden ook batterijproblemen. Ik vermoed dat ik daarvoor dus nog eens mag terugkomen en verwacht dat ze dan een nieuwe batterij gaan steken.
 

RefleCs

Forumguru
Ondertussen is m'n auto al terug thuis. Vroeger dan verwacht, maar dat heeft ook zo zijn reden.

Windgeruis aan linkerportier gaven ze initieel aan veel werk aan te hebben, maar techniekers zeggen doodleuk: "Eigen aan de wagen. Kunnen we niets aan doen". Ze beweren met drie andere Superbs gereden te hebben en die hebben dat ook, beweren ze. Ik kan mij niet inbeelden dat me dit zo opviel tijdens mijn testritten destijds.

De krakende ophanging is een gekend probleem bij Skoda; heb zelf de instructies van Skoda zelf gezien met foto's hoe men dit moet oplossen.

Voor de KESSY hebben ze de batterij afgelopen nacht aan de lader gehangen dus ze vermoeden ook batterijproblemen. Ik vermoed dat ik daarvoor dus nog eens mag terugkomen en verwacht dat ze dan een nieuwe batterij gaan steken.

Dus je hebt je auto voor niks bij de dealer gebracht. Ik was daar persoonlijk niet mee akkoord gegaan en ik was dan ook met de leenauto weer vertrokken van waaruit ik een telefoontje met de leasemaatschappij zou plegen om de situatie even toe te lichten.
 

peterhuppertz

Forumguru
ze vermoeden ook batterijproblemen. Ik vermoed dat ik daarvoor dus nog eens mag terugkomen en verwacht dat ze dan een nieuwe batterij gaan steken.
Oh ja. Ooooh jaaaa.

"Meneer, we denken dat het uw accu is. Komt u later nog eens terug."

Hebben ze dat ding niet gewoon op voorraad of hoe zit dat?
 

peterhuppertz

Forumguru
Je hoesje of cover kan trouwens nadelige invloed hebben op het draadloos laden. Ik denk dus niet dat dit een Skoda of Superb 3 probleem is.

Dat verschilt per draadloze lader. Ik heb mijn S7 Edge in een behoorlijk dik hoesje zitten. Op de ene draadloze lader doet 'ie het niet, maar op een andere wel. Het is dus een combinatie van factoren. Vast staat wel dat het laadoppervlak te klein is. Als een iPhone 8 daar al niet in past...
 

BrechtM

Nieuw lid
Na 12000 km op een half jaar nog steeds zeer tevreden van mijn combi 1.4 tsi.
Kleine vreemde storing : de stand van de rechterspiegel gaat niet altijd naar de correcte positie wanneer we op een geheugentoets drukken. Nog vreemder: wanneer je dan op de geheugentoets blijft drukken, gaat de spiegel alsnog naar de correcte, opgeslagen positie.
Dit gebeurt enkel wanneer we wisselen van geheugenpositie.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan