Kleine storingen / irritaties

Rapied

Nieuw lid
Inmiddels ruim 81K gereden met mijn S3 2.0 150pk diesel. Probleemloze kilometers. Ben mijn Audi A4 zo goed als vergeten. Wat mij echter nog wel bijstaat van de Audi zijn de defecte koppeling en koelvloeistofpomp.
 

Tuulster

Forumguru
Inmiddels ruim 81K gereden met mijn S3 2.0 150pk diesel. Probleemloze kilometers. Ben mijn Audi A4 zo goed als vergeten. Wat mij echter nog wel bijstaat van de Audi zijn de defecte koppeling en koelvloeistofpomp.
Zo, 81k maakt je hier gelijk de top kilometer vreter volgens mij. Wanneer heb je de wagen in ontvangst genomen? Eerste serie?
 

B.Stuurder

Forumguru
Irritatie: zachtjes remmen voor t-kruising binnen 30 km zone, en terwijl de auto nog rolt, slaat de motor af, voor de zuinigheid, de stuurbekrachtiging doet het niet meer, en terwijl ik nu toch echt de bocht moet maken kan ik zwaar insturen, de auto rolt nog steeds, waarna de motor aanslaat en ik gelukkig nog de bocht kan afmaken.

Waarom slaat de motor in hemelsnaam af terwijl de auto nog rolt???
Dat gebeurt bij mij ook als ik de start stop vergeet uit te zetten, ik vind het waardeloos namelijk. Sowieso.
 

benderke

Actief lid
Dat gebeurt bij mij ook als ik de start stop vergeet uit te zetten, ik vind het waardeloos namelijk. Sowieso.

Wat?? Dsg ?? Zoiets lijkt me toch serieus fout :)


Ik had vandaag wat last van de 'blink spot detection' die wat tegenwerkt als je te snel wil invoegen...

Verder is de lane assist soms ook heel raar - beetje onaangenaam soms...
 

B.Stuurder

Forumguru
Wat?? Dsg ?? Zoiets lijkt me toch serieus fout :)


Ik had vandaag wat last van de 'blink spot detection' die wat tegenwerkt als je te snel wil invoegen...

Verder is de lane assist soms ook heel raar - beetje onaangenaam soms...
Ik heb de lane assist laten aanpassen in VCDs, hij werkt nu minder tegen en het voelt nu niet meer of iemand anders aan mijn stuur zit te trekken.
 
Iets meer dan 60 liter getankt nadat de wegenwacht er een bidon had ingegoten (5-10liter?) ; het lijkt me dus wel dat de tank gewoon echt leeg was...

Had trouwens bijna 900km ipv 800.
Hmmm. Dan moet de greenline nog wel even inlopen... minste dat ik ooit gehaald heb op een tank is 950 km. Zo "onzuinig" werd hij omdat het grootste deel tussen die tankbeurten 160+ op de autobahn ging, dus niet bepaald een zuinigheidsrit..

Meestal rond 1200 km op 65 liter, net als @RusherSkoda
 

dirkske71

Nieuw lid
Hmmm. Dan moet de greenline nog wel even inlopen... minste dat ik ooit gehaald heb op een tank is 950 km. Zo "onzuinig" werd hij omdat het grootste deel tussen die tankbeurten 160+ op de autobahn ging, dus niet bepaald een zuinigheidsrit..

Meestal rond 1200 km op 65 liter, net als @RusherSkoda
Ik haal met moeite 800km.. En ga dan toch ongeveer 60l. Tanken. Gemengd gebruikt snelweg en andere wegen... Wel nog maar kleine 4000km op de teller en de 190pk 4x4 versie...
 

Schep

Forumguru
Grrrrrr :mad::mad:

6o58fN3.jpg

EIt1God.jpg


Bumper ontzet, klep sluit niet helemaal lekker meer en die schade aan het metaal is een hele nare qua vouwen.
Nog een geluk dat ik in de auto zat en het dus meteen door had.
Auto is 8 maanden oud, dit is al de tweede schade aan de achterkant. Als ik het nou zelf had gedaan ...
11 december 2016 werd mijn achterkant een beetje anders gevormd.
Auto was 7 januari weer gerepareerd, dus 22 februari kon die achterkant wel weer kort gereden worden, toch?

KK46mTX.jpg

hxsMvXS.jpg

xfRh8LN.jpg


Derde schade aan de achterkant in 13 maanden.
Man, man, man, het is me niet gegund met deze bak. Voordat ik de Superb kreeg alleen maar ruitschade gehad (nouja, en een nieuw gespoten dak door een steen die doorrolde vanaf het raam).

Mocht je overigens willen raden waar het is gebeurd: Meeste auto ongelukken in 2016 bij A12 Gouda
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Dat meen je niet, jij hebt wel pech zeg. Mensen moeten eigenlijk allemaal front assist hebben, kunnen ze lekker door appen en rijden ze toch niet op hun voorganger.
 

Schep

Forumguru
Dank voor het meeleven. Gelukkig is het maar spul.

Ik heb er al een tijdje op zitten wachten, want het verkeer op de A12 (waar ik nu bijna dagelijks rijd) rijdt zoveel onrustiger dan op de A1 (voorheen zat ik vaak in Amsterdam). Op de A1 is een duidelijke flessenhals (van 3 naar 2 stroken) die het verkeer stroperig laat rijden. Die file rijdt dus redelijk constant richting de flessenhals. Op de A12 is het een typische harmonica file door strookwisselingen en het opstropen van remmend verkeer, want een echte flessenhals is er niet. Dat resulteert in vreselijk veel rijden-remmen-rijden-remmen. Als je dan net weer terug bent richting de 80-100 km/h en weer vol in de ankers moet, kun je wachten op een kop-staartje.

Vooral de linkerstrook zit vol met automobilisten die graag zo snel mogelijk weer zo hard mogelijk willen remmen.
Meestal probeer ik de linkerstrook dan ook maar te mijden bij dat stroperige verkeer, maar dat kwam nu ff niet zo uit.

De dame in kwestie hield in principe voldoende afstand, maar reageerde gewoon te laat. Ik stond al stil, hoor slippende banden (want geen ABS), zoek een ontsnappingsgaatje, zie niks, geef wat gas om nog een half metertje extra ruimte te creëren, maar toch zat ik binnen een seconde met mijn bril in mijn schoot.

Het stomme is ook nog dat de tegenpartij in een 30 jaar oude Range Rover reed waar alleen de kentekenplaathouder van kapot was.

Goed, nou heeft mijn auto natuurlijk wel een kreukelzone en daar heeft die Range Rover geen last van, maar het is wel een beetje rot om die auto straks weer een week kwijt te zijn terwijl zij naar de brezan gaat voor een houdertje ...
 

RefleCs

Forumguru
Pfffff mooi kl#ten! Ik rij er momenteel ook elke dag. Maar ik kies ook vaker de a27 en a15. Die rijdt ook rustiger.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
De A12 is onduidelijk qua borden en onhandig qua invoegen. Tel daar bij op dat veel mensen slecht zien en geen auto kunnen rijden qua anticiperen en voilá
 
Bovenaan Onderaan