Vandaag ben ik, in het kader van de kortingsactie, afgereisd naar Varsseveld.
Om kwart over één 's middags was ik weer thuis, en niet in een opperbeste stemming.
Mijn Octaafje heeft pijn aan zijn DSG!
Lang verhaal kort:
- De koppeling is al te ver heen;
- het drukverloop in de mechatronica is "onlogisch", en de mechatronica dient vervangen te worden.
Het goede nieuws:
Ik heb mijn Octaafje in februari 2018 gekocht.
Met zes maanden BOVAG-garantie
Het is nu mei.
De uitdaging is nu om aan de handelaar uit te leggen dat er een reparatie van 2200 euro noodzakelijk is -- terwijl er,
voor een leek, niks aan de hand lijkt te zijn (dit is voor mij de eerste keer dat ik met een DSG rijd, en ik was direct bereid aan te nemen dat een DSG niet zo supervloeiend schakelt als een bak yoghurt hydraulische koppelomvormer van ZF met zes verzetten die net geflushed is).
Als de occasionhandelaar daarin meegaat, dan kom ik hier hoogstpersoonlijk zijn lof zingen. In hoofdletters.
Vanmiddag heb ik met de handelaar gebeld, en zijn eerste reactie was niet teleurstellend. Dat geeft de burger moed.
Ik heb zojuist een email gedicht met de relevante informatie, en wacht nu op zijn reactie.
Wordt vervolgd...