Even voorstellen dan maar: mijn O2FL

Cordoba

Forumguru
@peterhuppertz Ik geloof niet dat je met je O2 nog naar Varsseveld moet gaan: iedere keer heb je daar een probleem ;) Maar sterkte met het wachten op de oplossing.
Ik zit net weer bij te lezen in je topic, en zie dat de koppeling vervangen is door Ames, waarom is dat niet door de verkopende partij gedaan?
 

CDK

Forumguru
@peterhuppertz, ik heb je post over de ECU 3 x over gelezen. Hoe is het mogelijk!! Dit komt echt zelden of nooit voor en nu gewoon 2 x in 3 maand tijd...... Succes en we duimen op de goede afloop!
 

peterhuppertz

Forumguru
De Vinex-pocket rocket is weer op het nest.

De leverancier van de ECU doet zaken met een wat wazige pakketdienst, die geen track & trace-codes afgeeft. Na drie werkdagen was het ding er nog steeds niet.

Rico heeft gistermiddag een andere gescoord, en is tot in de avond bezig geweest.

En vanmorgen kwam hier iemand van TVS (shit, ik ben de naam ff kwijt) om kwart over tien onze Octaaf afleveren en de leenauto ophalen.
En om het helemaal af te maken, had Rico 'm gewassen, en voorzien van een keurige kentekenplaathouder! :)

Ik ga zometeen even met een flinke omweg boodschappen doen...

@Simon2604 : VIJF EN EEN HALVE WEEK??!? :shocked::banghead::shocked:
Wat is daar allemaal aan de hand geweest dan?

@Corné de Kluijver : zou het iets met de droogte te maken kunnen hebben? Daar denk ik wel aan, namelijk.
 

Simon2604

Donateur
@peterhuppertz Wat er allemaal gebeurt is een hele lijst. De ECU kapot, nieuwe besteld, dealer heeft het inleren verpest. etc, etc. Uiteindelijk een nieuwe tellerunit, startblokkering en ecu.
 

peterhuppertz

Forumguru
@Simon2604 : Zo, dat zuigt. :angry:
Maar ik lees intussen ook dat alles nu weer in orde is?

Intussen heb ik één oranje lampje gezien -- het uitlaatgas-emissielampje (ik noem dat altijd het motormanagement-lampje, maar dat is kennelijk niet de juiste term).

Nadere inspectie met behulp van TorquePro leverde een "P0171 - system too lean" op. Ik had de olietemperatuur in de gaten gehouden, maar die werd, ook met het toch relatief warme weer van zaterdag, niet verontrustend hoog.

Dus die melding heb ik vooralsnog maar even gereset. Kijken of 'ie terugkomt. Ik heb al geinformeerd bij Rico wat 'ie ervan vindt.
 

Spinal

Forumguru
P0171 - system too lean
Dat is niet zo best, dan heeft hij al best een tijdje te arm gelopen, ik zou zeker niet volgas gaan rond knallen nu. De oorzaak hoeft niet zo spannend te zijn, het kan zomaar een gescheurde slang zijn (van bv de carter ontluchting) waar hij valse lucht mee aanzuigt. De LMM meet deze lucht niet en spuit brandstof in naar gelang de lucht die hij wel meet.
 

peterhuppertz

Forumguru
Dat was mijn idee ook. Daarom keek ik ook direct, toen ik het lampje aan zag gaan, naar de olietemperatuur, maar die stond op een geruststellende 91°.

Als het mengsel daadwerkelijk langdurig arm is, zou de olietemperatuur toch hoger zijn?
 

hemi24

Forumguru
Slechtere verbranding zou volgens mij een lagere temperatuur geven... (en vervuiling in het uitlaattraject)

Of verwar ik nu weer met een te rijk mengsel...:pieker:
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
@peterhuppertz

Fijn dat je je auto alweer terug hebt en dat alles (op dat ene lampje na dan) het weer doet. Ik zou dat toch even in de gaten houden, want zoals @Corné de Kluijver al aangaf, die lampjes zitten er niet voor niks op en negen van de tien keer is er iets aan de hand en moet je ingrijpen. En een te arm mengsel vraagt om ingrijpen.
 

peterhuppertz

Forumguru
Intussen heb ik al contact gehad met Rico. Die bood in eerste instantie al aan om hiernaartoe te komen (250km round trip...), maar ik heb hem verteld dat ik die storing niet alleen kan uitlezen, maar ook kan wissen, waardoor het lampje uitgaat en ik kalmpjes kan gaan zitten wachten tot het weer aan gaat.
Rico vertelt me ... effe spieken...
Hij is 2% aan de rijke kant afgesteld. Dit is ook gechecked en klopt exact. Dus hij zal nooit echt te arm lopen. Hij kan “closed loop” (verbranding met terugkoppeling) een beetje afwijken. Dit is een zelflerend iets en kan ie prima op corrigeren.

Hij vertelt me ook dar de olietemperatuur in het MFA-display geen gemeten waarde is, maar een berekende (dat is dan wel weer een teleurstelling), maar dat 'ie aardig in de buurt zit.

Anyway, als het lampje nu niet meer aan gaat, neem ik aan dat het is zoals hij zegt, en dan hoor je me er ook niet meer over. ;)

Dat inleren blijft kennelijk een probleem. De nieuwe koppeling had, in een maand tijd, maar drie pogingen gedaan om in te leren. Door wat heen en weer gepruts heeft Rico daar vervolgens in een paar kilometer 7 pogingen van gemaakt.

Anyway, morgen ga ik eens lekker assertief naar kantoor rijden; dan zie ik vanzelf wel weer of het lampje aan gaat.
 

peterhuppertz

Forumguru
Oja.

Voor:
upload_2018-8-8_0-18-36.png

Interessante koppelkromme... ongeveer op dezelfde manier waarop een bad hair day interessant is.

Na:
upload_2018-8-8_0-21-36.png

En dit alles rekening houdend met het feit dat ik Euro95 rijd (en dat ook graag zo wilde houden).

Het voelt in elk geval verrassend lekker aan, ook al omdat de bak wat fijner werkt, zeker in de S-stand.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterhuppertz

Forumguru
Um... nope?

De vier dagen die er bij mij overheen gingen was omdat de verzender er een potje van maakte, en Rico zelf elders een andere scoorde.
Wat ik lees is:
De ECU kapot, nieuwe besteld, dealer heeft het inleren verpest. etc, etc. Uiteindelijk een nieuwe tellerunit, startblokkering en ecu.

Daar lijkt iets meer aan de hand te zijn geweest dan bij mij.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb zojuist dat topic nog even nagelezen. Er gebeurt daar een hoop discussie tussen mensen die voor en tegen zijn. Daar ga ik me niet in mengen.

Ik heb uitsluitend "anecdotisch bewijs" voor mijn eindoordeel.
Wat er bij mij mis is gegaan is heel simpel.
Dinsdag
Ik lever na de proefrit een perfect werkende auto in, waar in het vooronder, voor de passagiersstoel, nog wat losse delen liggen. Ik zeg ik ben happy, Rico gaat de boel netjes in elkaar sleutelen, en hey presto: de auto is in coma.
Na wat testwerk constateert Rico dat de ECU dood is. Hij bestelt direct een nieuwe, en geeft mij een leenauto met een trekhaak mee omdat ik diezelfde avond de vouwwagen uit de stalling zou ophalen.
Woensdag
Geen ECU bij de post.
Donderdag
Geen ECU bij de post.
Vrijdag
Geen ECU bij de post.
Waar 'ie 'm vandaan haalt haalt 'ie 'm vandaan, maar...
Vrijdagmiddag half vijf:
Rico gaat een ECU in mijn auto zetten.
Zaterdagmorgen, tien voor half elf
Een chauffeur, op pad gestuurd door Rico, rijdt mijn auto voor, en neemt de leenauto mee terug.
Ik heb goddomme nog niet eens betaald!
(De 599 euro is intussen voldaan per overschrijving.)

Is het gegaan zoals ik heb gehoopt? Nouw neuh.
Is het gegaan zoals @tvsengineering had gehoopt? Ik weet wel zeker van niet!

Is het uiteindelijk goed opgelost? Ik dacht het wel!
 
Bovenaan Onderaan