Even voorstellen dan maar: mijn O2FL

Kempes

Forumguru
Hoor je helaas maar al te vaak dat de dsg niet fris blijkt te zijn. Als ik ooit een dsg ga aanschaffen ga ik dr zsm mee langs een tuner..

Wat de trekhaak betreft, die heeft bij mij nog nooit de grond geraakt(originele vering en reeds 220k gereden) Een ex collega van mij had een superb2, ook geen problemen met de trekhaak tot hij na een ongeval een nieuwe trekhaak kreeg. Na vervangen raakte dat ding bij zowat iedere drempel de grond. Probleem kan dus ook bij het type trekhaak gezocht worden...
 

peterhuppertz

Forumguru
Ha, toevallig dat je het vraagt, @Jewepe !

De garage, Occasion Center Hoeksewaard in Oud-Beyerland, wilde er graag een second opinion over. Daar kan ik natuurlijk inkomen. Die was voor vandaag gepland.
Dus vanmorgen naar Ames, een heeeeeel grote PON-dealer in Zwijndrecht. Daar trof ik, zoals afgesproken, tevens de verkoper met wie ik in februari de deal gesloten had.

Een techneut van AMES ging met mijn auto aan de haal. Proefrit en vervolgens een diagnose op de testbank.
Uitslag: koppeling versleten.

Informeren bij Pon of ze hier iets met coulance wilden doen bracht ons het antwoord dat we al verwachtten: de verwachte derde vinger. Wel netjes van AMES dat ze er toch een poging voor waagden...

Over de mechatronica: AMES vertelde me dat die pas getest kon worden nadat er een goed werkende koppeling in zat. De koppeling was zodanig versleten dat de oneven versnellingen al niet meer getraind werden.
Navraag bij TVS leerde me dat "het inderdaad weleens zo zou kunnen zijn dat het mechatronica-probleem met een goed werkende koppeling ophoudt te bestaan".

Het goede nieuws is dat de boel onder garantie wordt gerepareerd, daarover was geen discussie. :)

Petje af voor OCHW dus.

Als de koppeling gefikst is, ga ik opnieuw naar Varsseveld om TVS de DSG te laten modificeren.
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
Zo... tijdje druk geweest. Daar zijn we weer.

  • De koppeling is gefikst door AMES, onder 100% garantie. Petje af voor Occasion Center Hoekse Waard. Daar zou ik familie en vrienden met een gerust hart naartoe sturen.
  • Het Octaafje is ontdaan van de Dunlops, en voorzien van een setje nagelnieuwe Michelin Primacy 4 op de achterwielen (voor zaten er al Primacy 3's onder, en die kunnen nog flink wat kilometers mee).
    Het is (opnieuw) een wonderlijke ervaring hoeveel verschil in geluid een band kan maken. De auto is echt een pak stiller geworden... onwerkelijk gewoon.
  • Op 31 juli gaan onze vrienden van TVS aan mijn auto peuteren. :)
  • De auto moet nodig gewassen worden. Gelukkig heb ik daar nu ruimschoots de gelegenheid voor.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik ben nu bij TVS. Aan de eerste twee runs te zien is de auto in zes jaar tijd min 15 pk kwijtgeraakt. Zou 160 moeten zijn... is ca. 178.

... okee?

Er zit een rare piek in de koppelkromme tussen 3000 en 3500 rpm.

We wachten af...
 

peterhuppertz

Forumguru
Auto is niet getuned, aldus Rico. Hij gaat eerst "iets met de ontstekingswaarden doen", want die zijn nog niet naar z'n zin. Dan wordt er geremapped.

Vol verwachting enzovoorts.
 

MaxN

Donateur
Mooi om te zien dat hij niet tevreden is he.
Toen hij met onze auto bezig was, merkte ik niets tijdens een testrit, behalve dan dat het vermogen een stuk hoger was.
Maar Rico was niet tevreden en ging er nog weer voor zitten om het helemaal goed te krijgen.
Onze O3C RS had overigens al 198PK bij de 1e run ipv de 184PK op papier.
 

peterhuppertz

Forumguru
Eerste indruk: neemt vanaf stationair vlotter op, schakelt soepel, rijdt fijn.
Vervolgens in S en vanuit stilstand geplankt.

Holy f...!!! :sterretjes:

Send clean trousers!
 

peterhuppertz

Forumguru
Nou.

Daar zit ik dan, thuis. Met een Citroën Xsara Break leenauto voor de deur.

Rico zet de ecu erin, bouwt de boel dicht, start de au--

-- hij start niet. Hmm.

Lang verhaal kort: ecu kaput. Zomaar. Ook al geen breuk in de printplaat...
Ik hou het erop dat dat wel eens kan gebeuren als het heet en droog is, en je op rubber zolen rondloopt met een ecu in je handen.

Anyway: Rico gaat een ecu regelen, en als de auto het weer doet, stuurt hij iemand mijn kant op met mijn auto, en dan komt de leenauto weer vanzelf terug. Dat komt goed uit, want ik had deze week echt niet nog een keer heen en weer gekund.

Voordat de auto 0 pk had, hoorde ik Rico nog wat zeggen over 218 pk en 352 newtonmeters. Met name dat laatste verklaart waarom ik ineens een gevoel had van "volgens mij heb ik schoon ondergoed nodig" toen de auto in een handomdraai van 0 naar 100 ging op een stukje weg dat daar eigenlijk te kort voor was.

Afijn, ik hoor het morgen wel.
 

Spinal

Forumguru
Jammer van deze tegenvaller. Maar die waardes zijn niet verkeerd!! Dat wordt rijden met een grote glimlach als je hem weer terug hebt.
 
Bovenaan Onderaan