Cilinderoverslag meerdere cilinders 1.4 CHPA.

Was niet al te moeilijk te vinden.
@Rainesh ; is dit actueel of hopeloos verouderd? :D

in een ander menu kon ik nog het aantal schrijfpogingen naar de ECU zien; die stond op 1. Blijkbaar nooit eerder bijgewerkt.
 

Bijlagen

  • 3B0232EA-DE4D-4519-860E-B6147435E5E3.png
    3B0232EA-DE4D-4519-860E-B6147435E5E3.png
    386,2 KB · Weergaven: 333
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi @Disaster-Master

@VW Golf 1.4 tsi DSG-7 ; welke verhouding had jij aangehouden? Of ook gewoon hele flacon op een volle tank? En ja ik heb OBDeleven; daar zou ik het idd mee moeten kunnen zien. Even kijken waar het zit.

1) mooi dat je nog een kwart tank hebt; wat ik gedaan heb, toevallig ook met ongeveer een kwart tank:
Naar het tankstation, daar de hele fles erin gooien, dan direct daarna aftanken tot volle tank.
Daarna: rijden maar :)
en (met een goed warmgereden motor) af en toe even flink doorgassen en doortrekken.

2) Inderdaad loop je een paar versies van de software achter. Bij mij hebben ze hem (onder garantie) de update gegeven, maar zoals eerder gezegd, dat was bij mij niet een cruciale factor.
Al kan ik me voorstellen dat geldt: hoe nieuwer hoe beter.
De merkdealer vraagt er buiten de garantietermijn volgens mij wel 100-200 € voor.... :(

Veel succes, en houd ons op de hoogte!

vr groet,
Bas
 
Heb iig dat spul in de tank gemikt (hele flacon) en afgetankt.. ben benieuwd.. @VW Golf 1.4 tsi DSG-7 hoe lang duurde het dat jij er iets van merkte? als dat spul uberhaupt helpt zal het wel even tijd nodig hebben gok ik... want tja; wat is nou 200ml op 50 liter..

Vond het overigens erg naar thinner ruiken..

Even voorafgaand aan de flacon; ik vind wel, ondanks de misfires, dat het blok mooier loopt met de nieuwe bougies en bobines. voorheen was bij koude motor een "beweging" van het blok te voelen in het rempedaal; dat is nu echt aanzienlijk minder.. dus het heeft wel geholpen.

Ik wacht de reinigende werking van de benzinetoevoeging af.. eerst dit even halve tank aankijken maar.. (op zn minst)..

De 98 peut was overigens rete duur zeg! 1,909 de liter.
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi @Disaster-Master

Ik heb het idee dat dat bij mij vrij vlot ging: toen ik wegreed bij de dealer knipperde het lampje nog, maar kort daarna heb ik een paar honderd kilometer gereden (ca. kwart tank), en daarna heb ik het lampje niet meer gezien en (na tussentijds één keer het foutgeheugen wissen) geen nieuwe foutcodes meer gehad.
Al biedt dat natuurlijk geen absolute zekerheid; eigenlijk moet ik hem nog een keer bijvoorbeeld 10 minuten stationair laten draaien, en dan kijken of hij toch weer gaat knipperen.

Maak je normaal veel kilometers? Het zou mooi zijn als je een paar wat langere ritten kan maken en daarbij ook een stuk flink door kan rijden (b.v. ‘s avonds op lege snelweg een stuk 140-150 rijden, en/of met warme motor een paar keer flink doortrekken).

Ja, de benzine is weer aan de prijs. Ik weet niet waar je precies zit in Den Haag, maar in Schipluiden (net onder DH) kun je voor 1,80 € Total 98 tanken. Ik gebruik voor dat soort dingen de ANWB onderweg app, kun je snel zoeken op de 98 en gewenste merk.

Een beetje teleurstellend dat VAG Techniek nog niet gereageerd heeft. Wellicht denken ze ten onrechte dat je alleen “gratis” informatie wil, en geen geld bij ze wil uitgeven, maar dat is slechts speculatie. Misschien even achteraan bellen?

Hoe dan ook, ik zou zeggen: zoek een gelegenheid om een flink stuk door te rijden, en ik hoop dat je dan van de misfires verlost bent!

vr. gr. Bas
 

mwhite

Forumguru
ik heb ook even uitgelezen en hier ook veel misfires maar heb er geen last van.
ook geen storingslampje.
 

PizzaPieter

Forumguru
Als ik weer eens bij @brepus13 kom en hii is bereid, ook eens kijken.

Mijn blok loopt ook onrustig bij stationair draaien en ik merk het ook tijdens gewoon rijden. Maar ja, ik voel alles en de dealer niks, dus mogelijk is het niks
 
Hoi @Disaster-Master
........
Maak je normaal veel kilometers? Het zou mooi zijn als je een paar wat langere ritten kan maken en daarbij ook een stuk flink door kan rijden (b.v. ‘s avonds op lege snelweg een stuk 140-150 rijden, en/of met warme motor een paar keer flink doortrekken).

Ja, de benzine is weer aan de prijs. Ik weet niet waar je precies zit in Den Haag, maar in Schipluiden (net onder DH) kun je voor 1,80 € Total 98 tanken. Ik gebruik voor dat soort dingen de ANWB onderweg app, kun je snel zoeken op de 98 en gewenste merk.
............
Hoe dan ook, ik zou zeggen: zoek een gelegenheid om een flink stuk door te rijden, en ik hoop dat je dan van de misfires verlost bent!

vr. gr. Bas
Ja dat komt tzt dan wel zodra de tank half leeg is; dan valt er wat te zeggen over het effect..
Ja het is gemixt; voorheen mn vrouw elke woensdag den haag-amsterdam voor werk maar is nu met de trein gegaan. Verder is het wel stadsverkeer. Maar ook geregeld 80km stuk. Tank meestal 1x in de maand, dus het zal even duren nog..
Zit in den haag zuid en tank altijd bp; geen ethanol en voor de freebees.

voor de tank app gebruik ik direct lease.
 

Rainesh

Forumguru
Nee dat lijkt mij heel stug. Want het is de originele motorsoftware die conform Odis is. Dus de dealer zal dat niet terugdraaien.

Dan moet er iets anders aan de hand zijn als je nu je ACT heel goed voelt.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

PizzaPieter

Forumguru
Oke, ik wéét t niet, ik dénk t omdat, toen ik hem terug kreeg, het beter merkte.

Ondanks dat t mogelijk conform Odis is, was hij niet 'beschikbaar' bij de dealer toen hij aan de kast hing en ook Pon wilde hem niet beschikbaar maken.

Al paar keer reiniger gebruikt etc, geen verschil.

Maar goed, niet de bedoeling dat dit topic door mijn gezeik 'gekaapt' wordt.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Als ik weer eens bij @brepus13 kom en hii is bereid, ook eens kijken.

Mijn blok loopt ook onrustig bij stationair draaien en ik merk het ook tijdens gewoon rijden. Maar ja, ik voel alles en de dealer niks, dus mogelijk is het niks

Hoi @PizzaPieter

Vervelend dat jij ook last hebt van een niet-mooie motorloop.

Maar misschien ter geruststelling: als je bij de dealer geweest bent, dan ga ik er vanuit dat ze toch minstens de foutcodes hebben uitgelezen (dat is volgens mij het eerste wat ze doen).
En als ze dan rapporteren dat ze niks hebben kunnen vinden, dan zul je dus in elk geval blijkbaar geen foutcodes hebben. En dat zou wèl het geval moeten zijn als je extreem veel misfires zou hebben.

Wellicht stelt dat een beetje gerust.
Maar zoals je zelf zegt, het is natuurlijk altijd goed om iemand op te zoeken die hem voor je kan uitlezen, en dan ook kan kijken naar de overslagteller, tijdens een aantal minuten stationair draaien. Ik ben absoluut geen expert, maar zelfs ik kan dat eenvoudig met mijn OBD11.

By the way, naar welke dealer was je geweest?

Veel succes gewenst in elk geval!

Vr. Groet,
Bas
 

PizzaPieter

Forumguru
Hi Bas,

Dank voor je reactie.
Dealer is Pouw Apeldoorn (voorheen Autohaas). Mijn ervaring met zowel Skoda als Seat zijn bij deze club niet bijzonder hoopvol. Ik zat echter nog in garantie en alle rekeningen werden door ander betaald.
Ik zie mezelf daar niet meer terugkomen, m.u.v. een keer onderdelen halen.

Gr Pieter
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Ik ben ook nog maar eens verder aan het zoeken geweest naar het thema “misfires” op Engelse en Duitse VAG-fora.
Het meeste dat daar gezegd wordt is hier ook al genoemd (bougies, bobines, vervuild inlaattraject, valse lucht/vacuümlek, premium benzine).

Ik kom ook verhalen tegen van andere mensen bij wie de injectorreiniger het verschil gemaakt heeft. Zie bijvoorbeeld:
https://www.golf7freunde.de/index.php/Thread/9484-Ruckeln-nach-Kaltstart-TSI/?pageNo=11
Dat is hetzelfde goedje als dat @Disaster-Master en ik er nu ingegooid hebben (zie typenummer in post boven).
Bij mij is de eerste indruk goed (moet zich echter nog wel op langere duur gaan bewijzen), en voor @Disaster-Master moeten we het nog even afwachten, maar wie weet.
Wellicht ook iets voor jou om te proberen @PizzaPieter ?

Succes en vr. groet, Bashttps://www.golf7freunde.de/index.php/Thread/9484-Ruckeln-nach-Kaltstart-TSI/?pageNo=11
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi Tees,
Top, goed gevonden! :thumbsup:

Dat Technical Bulletin bevat nog een hoop nuttige achtergrondinformatie.
Bijvoorbeeld de tip om tijdens het “schoonbranden” de pook in S te zetten, en om eventueel na x km een tweede fles erin te gooien.
Ook nuttig voor @Disaster-Master om nog ff te lezen?
Vr. gr. Bas
 
Bovenaan Onderaan